Opel Corsa vyzrazen, má nový podvozek a design z Adama

Opel pustil do světa první oficiální snímky odhalené Corsy. Premiéra se odehraje na podzim na autosalonu v Paříži vedle nové Fabie.
Seznam kapitol
  1. Nový Opel Corsa je oficiálně venku
  2. Fotogalerie: Nový Opel Corsa oficiálně

Nenechte se zmást logem na kapotě a volantu. Tohle je skutečně nový Opel Corsa, jenom se na svět dostaly první fotky verze s označením Vauxhall. Jak jistě víte, General Motors pod touto značkou prodává sesterské modely Opelu ve Velké Británii. Fotky s logem Opelu byly vydány později, najdete je v galerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Corsa je spíše evolucí, přesto by měla jezdit mnohem lépe a být ještě pohodlnější

Asi jste si už podle fotek mohli všimnout, že Corsa pořád vychází z té staré a že vlastně jenom dostala přední část připomínající menší Adam. Ve skutečnosti jsou ale všechny díly karoserie jiné. Nicméně podvozek je na Corse úplně nový.

Majitelé vozů Škoda jsou nejchytřejší, ukázal průzkum

Majitelé vozů Škoda jsou nejchytřejší, ukázal průzkum

Prý nebyla z minulého modelu převzata ani jedna součástka podvozku, i když koncepce zůstává samozřejmě stejná: MacPherson vpředu a vlečená náprava vzadu. Těžiště se podařilo snížit o 5 mm a díky nové geometrii a nastavení podvozku se má výrazně zlepšit ovladatelnost a řízení.

Nový je i elektrický posilovač s přepínatelným městským režimem. Opel slibuje lepší zpětnou vazbu, tak uvidíme. Corsa bude umět sama zaparkovat do podélného stání, dostane asistent rozjezdu do kopce a také třeba monitorování tlaku v pneumatikách.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

O motorech už jsme psali dříve. Oficiálně byl potvrzen nový litrový tříválec s přeplňováním o výkonech 66 a 85 kW (90 a 115 k) a s točivým momentem 170 Nm v 1800 ot./min. Opel uvádí, že tohle je první tříválec ve své třídě, který dostal vyvažovací hřídel a že jednotka 1.0 ECOTEC stanovuje nová měřítka v kultivovanosti.

Zajímavostí je, že modernizovaný motor 1.4 Turbo má nižší výkon než tříválec. Na přední kola pošle jen 74 kW (100 k), ale zase to vynahradí točivým momentem 200 Nm. Přepracovány byly i známé atmosférické motory 1,2 a 1,4 l, které budou v nabídce figurovat především jako položka „cena od...“.

Pro milovníky nafty automobilka modernizovala jednotku 1.3 CDTI, aby vyhověla emisním limitům Euro 6. Později by se mohl do Corsy podívat i nový naftový čtyřválec 1.6 CDTI.

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Opel Corsa také dostane nové šestistupňové převodovky a to jak manuální, tak i automatické. Zatím ale neznáme přesné kombinace motorů a převodovek, takže si počkejme na oficiální ceník a bližší informace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spíše než jízdní vlastnosti bude potenciální zájemce zajímat praktičnost a spotřeba

Interiér je spíše evolucí toho současného, ale novinkou je multimediální systém IntelliLink s dotykovým ovládáním umožňující propojení s mobilním telefonem. Systém je kompatibilní s telefony se systémem Android i iOs.

Rozšířila se i komfortní a bezpečnostní výbava. Nadále si budete moci připlatit třeba za vyhřívaný volant (v minulé Corse to bylo moc příjemné) či vyhřívané přední sklo a sedačky. Také budou k dispozici všechny ty moderní přednárazové systémy, parkovací kamery a podobně.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový Opel Corsa je oficiálně venku
  2. Fotogalerie: Nový Opel Corsa oficiálně
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků