Opel Corsa prošel faceliftem

Pro Opel je malá Corsa velmi důležitým modelem. Jeho historie se začala psát před více jak 20 lety, kdy z výrobního závodu ve španělské Zaragoze vyjel první kus. Od té doby prošla Corsa mnoha proměnami, dočkala se několika generací. Corsa A se vyráběla v letech 1982 – 1992, Corsa B 1992 - 2000  a Corsa C sjíždí z výrobních pásů od roku 2000. Po třech letech na trhu se poslední generace Corsy dočkala faceliftu.

Ten není nijak dramatický. Vnější podoba vozu doznala jen kosmetických změn, které reprezentuje především pozměněná mřížka chladiče, 3D světlomety (sdružující potkávací, dálková a směrová světla) či přední a zadní nárazníky s ochrannými plastovými lištami. Inovace v interiéru zahrnují nové vzory a barvy čalounění. Inovovaná Corsa bude k dostání v  šesti různých stupních výbavy: ECO, Enjoy, Cosmo, Sport a GSi (jak v 3D tak i 5D provedení).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Změny vzhledu nejsou nijak zásadní

Součásti faceliftu bylo také rozšíření standardní výbavy. Ta nyní obsahuje brzdový asistent, světlomety s funkcí comming home (světlomety svití určitý čas po zaparkování vozu) nebo zadní sedadla s možností asymetrického dělení (od verze Enjoy). Na konci tohoto roku bude možné za příplatek pořídit do Corsy elektronický stabilizační systém ESP, tempomat a xenonové světlomety.

Nejzajímavější změny se odehrály pod kapotou. Motorová paleta obsáhne celkem šest agregátů (čtyři zážehové a dva vznětové). Jejich objemy se pohybují v rozmezí 1.0 – 1.8 l, výkony dosahují 60 - 125 k. Nejvíce pozornosti na sebe strhává motor 1.3 CDTI ECOTEC (51 kW/70 k), jenž využívá technologii přímého vstřiku paliva  common-rail poslední generace (bližší informace zde).

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků