Opel Corsa prošel faceliftem

Pro Opel je malá Corsa velmi důležitým modelem. Jeho historie se začala psát před více jak 20 lety, kdy z výrobního závodu ve španělské Zaragoze vyjel první kus. Od té doby prošla Corsa mnoha proměnami, dočkala se několika generací. Corsa A se vyráběla v letech 1982 – 1992, Corsa B 1992 - 2000  a Corsa C sjíždí z výrobních pásů od roku 2000. Po třech letech na trhu se poslední generace Corsy dočkala faceliftu.

Ten není nijak dramatický. Vnější podoba vozu doznala jen kosmetických změn, které reprezentuje především pozměněná mřížka chladiče, 3D světlomety (sdružující potkávací, dálková a směrová světla) či přední a zadní nárazníky s ochrannými plastovými lištami. Inovace v interiéru zahrnují nové vzory a barvy čalounění. Inovovaná Corsa bude k dostání v  šesti různých stupních výbavy: ECO, Enjoy, Cosmo, Sport a GSi (jak v 3D tak i 5D provedení).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Změny vzhledu nejsou nijak zásadní

Součásti faceliftu bylo také rozšíření standardní výbavy. Ta nyní obsahuje brzdový asistent, světlomety s funkcí comming home (světlomety svití určitý čas po zaparkování vozu) nebo zadní sedadla s možností asymetrického dělení (od verze Enjoy). Na konci tohoto roku bude možné za příplatek pořídit do Corsy elektronický stabilizační systém ESP, tempomat a xenonové světlomety.

Nejzajímavější změny se odehrály pod kapotou. Motorová paleta obsáhne celkem šest agregátů (čtyři zážehové a dva vznětové). Jejich objemy se pohybují v rozmezí 1.0 – 1.8 l, výkony dosahují 60 - 125 k. Nejvíce pozornosti na sebe strhává motor 1.3 CDTI ECOTEC (51 kW/70 k), jenž využívá technologii přímého vstřiku paliva  common-rail poslední generace (bližší informace zde).

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků