Opel Corsa prošel faceliftem

Pro Opel je malá Corsa velmi důležitým modelem. Jeho historie se začala psát před více jak 20 lety, kdy z výrobního závodu ve španělské Zaragoze vyjel první kus. Od té doby prošla Corsa mnoha proměnami, dočkala se několika generací. Corsa A se vyráběla v letech 1982 – 1992, Corsa B 1992 - 2000  a Corsa C sjíždí z výrobních pásů od roku 2000. Po třech letech na trhu se poslední generace Corsy dočkala faceliftu.

Ten není nijak dramatický. Vnější podoba vozu doznala jen kosmetických změn, které reprezentuje především pozměněná mřížka chladiče, 3D světlomety (sdružující potkávací, dálková a směrová světla) či přední a zadní nárazníky s ochrannými plastovými lištami. Inovace v interiéru zahrnují nové vzory a barvy čalounění. Inovovaná Corsa bude k dostání v  šesti různých stupních výbavy: ECO, Enjoy, Cosmo, Sport a GSi (jak v 3D tak i 5D provedení).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Změny vzhledu nejsou nijak zásadní

Součásti faceliftu bylo také rozšíření standardní výbavy. Ta nyní obsahuje brzdový asistent, světlomety s funkcí comming home (světlomety svití určitý čas po zaparkování vozu) nebo zadní sedadla s možností asymetrického dělení (od verze Enjoy). Na konci tohoto roku bude možné za příplatek pořídit do Corsy elektronický stabilizační systém ESP, tempomat a xenonové světlomety.

Nejzajímavější změny se odehrály pod kapotou. Motorová paleta obsáhne celkem šest agregátů (čtyři zážehové a dva vznětové). Jejich objemy se pohybují v rozmezí 1.0 – 1.8 l, výkony dosahují 60 - 125 k. Nejvíce pozornosti na sebe strhává motor 1.3 CDTI ECOTEC (51 kW/70 k), jenž využívá technologii přímého vstřiku paliva  common-rail poslední generace (bližší informace zde).

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků