Opel Corsa prošel faceliftem

Pro Opel je malá Corsa velmi důležitým modelem. Jeho historie se začala psát před více jak 20 lety, kdy z výrobního závodu ve španělské Zaragoze vyjel první kus. Od té doby prošla Corsa mnoha proměnami, dočkala se několika generací. Corsa A se vyráběla v letech 1982 – 1992, Corsa B 1992 - 2000  a Corsa C sjíždí z výrobních pásů od roku 2000. Po třech letech na trhu se poslední generace Corsy dočkala faceliftu.

Ten není nijak dramatický. Vnější podoba vozu doznala jen kosmetických změn, které reprezentuje především pozměněná mřížka chladiče, 3D světlomety (sdružující potkávací, dálková a směrová světla) či přední a zadní nárazníky s ochrannými plastovými lištami. Inovace v interiéru zahrnují nové vzory a barvy čalounění. Inovovaná Corsa bude k dostání v  šesti různých stupních výbavy: ECO, Enjoy, Cosmo, Sport a GSi (jak v 3D tak i 5D provedení).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Změny vzhledu nejsou nijak zásadní

Součásti faceliftu bylo také rozšíření standardní výbavy. Ta nyní obsahuje brzdový asistent, světlomety s funkcí comming home (světlomety svití určitý čas po zaparkování vozu) nebo zadní sedadla s možností asymetrického dělení (od verze Enjoy). Na konci tohoto roku bude možné za příplatek pořídit do Corsy elektronický stabilizační systém ESP, tempomat a xenonové světlomety.

Nejzajímavější změny se odehrály pod kapotou. Motorová paleta obsáhne celkem šest agregátů (čtyři zážehové a dva vznětové). Jejich objemy se pohybují v rozmezí 1.0 – 1.8 l, výkony dosahují 60 - 125 k. Nejvíce pozornosti na sebe strhává motor 1.3 CDTI ECOTEC (51 kW/70 k), jenž využívá technologii přímého vstřiku paliva  common-rail poslední generace (bližší informace zde).

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků