Opel Corsa prošel faceliftem

Pro Opel je malá Corsa velmi důležitým modelem. Jeho historie se začala psát před více jak 20 lety, kdy z výrobního závodu ve španělské Zaragoze vyjel první kus. Od té doby prošla Corsa mnoha proměnami, dočkala se několika generací. Corsa A se vyráběla v letech 1982 – 1992, Corsa B 1992 - 2000  a Corsa C sjíždí z výrobních pásů od roku 2000. Po třech letech na trhu se poslední generace Corsy dočkala faceliftu.

Ten není nijak dramatický. Vnější podoba vozu doznala jen kosmetických změn, které reprezentuje především pozměněná mřížka chladiče, 3D světlomety (sdružující potkávací, dálková a směrová světla) či přední a zadní nárazníky s ochrannými plastovými lištami. Inovace v interiéru zahrnují nové vzory a barvy čalounění. Inovovaná Corsa bude k dostání v  šesti různých stupních výbavy: ECO, Enjoy, Cosmo, Sport a GSi (jak v 3D tak i 5D provedení).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Změny vzhledu nejsou nijak zásadní

Součásti faceliftu bylo také rozšíření standardní výbavy. Ta nyní obsahuje brzdový asistent, světlomety s funkcí comming home (světlomety svití určitý čas po zaparkování vozu) nebo zadní sedadla s možností asymetrického dělení (od verze Enjoy). Na konci tohoto roku bude možné za příplatek pořídit do Corsy elektronický stabilizační systém ESP, tempomat a xenonové světlomety.

Nejzajímavější změny se odehrály pod kapotou. Motorová paleta obsáhne celkem šest agregátů (čtyři zážehové a dva vznětové). Jejich objemy se pohybují v rozmezí 1.0 – 1.8 l, výkony dosahují 60 - 125 k. Nejvíce pozornosti na sebe strhává motor 1.3 CDTI ECOTEC (51 kW/70 k), jenž využívá technologii přímého vstřiku paliva  common-rail poslední generace (bližší informace zde).

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků