Opel Corsa pro rok 2010: změny pouze uvnitř

U Opelu se rozhodli dodat současné generaci modelu Corsa svěžejší techniku. Facelift přitom nečekejte, změny najdeme pouze uvnitř.

Opel Corsa bude po novém roce lepší, živější a tím pádem i atraktivnější. Alespoň to si myslí lidé mající na svědomí technické modifikace tohoto kompaktního modelu, které přicházejí zhruba v polovině jeho „života“. Změny jsou, i navzdory tomu, že je neuvidíme na první (a možná ani na druhý) pohled vcelku významné a rozdíl v chování vozu by měl být podle výrobce vcelku znatelný. Technici se přitom podívali nejen na pohonné agregáty, jímž přidaly pár kW navíc a snížili jejich hlad po palivu, ale i na šasi a řízení. Pojďme na to ale pěkně po pořádku a představme to, s čím přijde Corsa v lednu 2010.

Prvně se podívejme na benzínové jednotky, kde začneme u nejmenšího jednolitrového tříválce, který se nyní může pochlubit výkonem 48 kW/65 koní, maximální točivým momentem 90 Nm a o 13 procent nižší kombinovanou spotřebou. Znamená to tedy, že nyní si vystačí v průměru s pěti litry benzínu na 100 km. Větší variantou je 1,2 litrový čtyřválec s výkonem 63 kW/85 koní a pouze o 0,1 litry vyšší kombinovanou spotřebou než výše zmíněný jednolitrový agregát. „Jedna čtyřka“ nabízená ve dvou variantách poskytne v té nižší výkon 64 kW/87 koní a v té vyšší 74 kW/100 koní a 130 Nm.
Fanoušci dieselových agregátů jistě ocení nové turbo, lehčí konstrukci a novou olejovou pumpu u motoru 1,7 CDTI nabízejícího výkon 96 kW/130 koní. Menší 1,3 CDTI pak nově může počítat až se 70 kW a točivým momentem 190 Nm. U jednotek OPC a GSI zůstalo přitom vše po starém.
Jak jsme již zmínili v úvodu, nová Corsa bude mít upravené šasi, přesnější řízení a oproti modelům z roku 2009 i o pár kg nižší hmotnost. Bližší specifikace však prozatím výrobce nezveřejnil, očekáváme taktéž, že nic se nebude měnit ani z pohledu výbav. Zde ale i přesto patří Corsa k těm lepším.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Corsa 2010
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků