Opel Corsa OPC: malý divoch

Německá automobilka Opel připravila další lahůdku pro milovníky ostré jízdy. Pořádně vyladila malou Corsu.

Současná doba přeje všem řidičům, kteří si vychutnávají jízdu na hranici fyzikálních zákonů, nebo se alespoň tváří, že takovou jízdu mají rádi. Automobilky se předhánějí v tom, kdo postaví lepší sportovní hatchback a zákazník tak po létech nudy opět nachází adrenalinové modely.

Na samotný vrchol sportovních vozů, které jsou odvozeny od běžných hatchbacků nižší střední třídy, ale také od vozů MPV a nyní i kompaktních mini. patří v současnosti německý Opel. Astra OPC je v současnosti nejrychlejším a nejdivočejším hot hatchem s předním náhonem, Zafira OPC prozměnu nejrychlejším kompaktním MPV, Meriva vládne třídě přiostřených malých rodinných vozů.

K tomu nyní přichází malá Corsa, kterou si opět vzala do parády sportovní divize Opelu - OPC. Opel Corsa OPC se může pyšnit čtyřválcem o objemu 1,6 l, který je přeplňován turbem a disponuje solidním výkonem 142 kW (193 k) a točivý moment 230 Nm. Ten se navíc díky funkci overboost může dočasně zvýšit až na 260 Nm.

Výkonnostní parametry jsou tedy blízké dosavadnímu králi segmentu Renaultu Clio Sport, který nabídne o 5 koní více z atmosférického dvoulitru.

Na rozdíl od Astry, která výkonnostně a dynamicky vládne své třídě, Corsa za Cliem mírně zaostává. Na stovku zvládne sprint za 7,2 s (Clio za 6,9 s) a dosáhne maximální rychlosti 225 km/h (Clio 215 km/h). Delší převody Corsy pak vysvětlují mírně horší dynamiku a vyšší maximálku. O přenos výkonu na přední kola se stará šestistupňový manuál.

Protože Corsa, na rozdíl od Astry, nedisponuje adaptivním podvozkem IDSPlus, muselo se celkové naladění více upravit. Corsa získala pozměněnou geometrii přední nápravy s tvrdšími stabilizátory a také nové, sportovní, tlumiče a pružiny. Ty se objevily i na zadní nápravě a Corsa OPC šla o 10 mm blíže k zemi.

Pro sportovní řidiče začátečníky je pak k dispozici systém ESP, který je ovšem přeprogramován a jeho zásahy začnou až v pozdější době, než je tomu u běžných verzí. Samozřejmostí je pak možnost jeho úplného vypnutí.

Co se týká vzhledu a aerodynamických úprav, jde Corsa OPC ve stopách větší Astry. Body kit je zmenšenou kopií a také středová koncovka výfuku je stejná. Novinkou je pak nasazení zadního difuzoru, který se postará o snížení vztlaku vozidla.

A jaká má být Corsa OPC? Dle vyjádření zástupců automobilky má Corsa nabídnou opravdu výborné jízdní vlastnosti a je zaměřena pro skutečné milovníky ostré jízdy. Po vzoru Astry OPC má získat velmi jednoznačné naladění a charakter, který ocení sice jen hrstka řidičů, ale výsledek má stát za to. A po zkušenostech s Astrou OPC nezbývá, než těmto informacím věřit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa OPC
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků