Opel Corsa OPC: malý divoch

Německá automobilka Opel připravila další lahůdku pro milovníky ostré jízdy. Pořádně vyladila malou Corsu.

Současná doba přeje všem řidičům, kteří si vychutnávají jízdu na hranici fyzikálních zákonů, nebo se alespoň tváří, že takovou jízdu mají rádi. Automobilky se předhánějí v tom, kdo postaví lepší sportovní hatchback a zákazník tak po létech nudy opět nachází adrenalinové modely.

Na samotný vrchol sportovních vozů, které jsou odvozeny od běžných hatchbacků nižší střední třídy, ale také od vozů MPV a nyní i kompaktních mini. patří v současnosti německý Opel. Astra OPC je v současnosti nejrychlejším a nejdivočejším hot hatchem s předním náhonem, Zafira OPC prozměnu nejrychlejším kompaktním MPV, Meriva vládne třídě přiostřených malých rodinných vozů.

K tomu nyní přichází malá Corsa, kterou si opět vzala do parády sportovní divize Opelu - OPC. Opel Corsa OPC se může pyšnit čtyřválcem o objemu 1,6 l, který je přeplňován turbem a disponuje solidním výkonem 142 kW (193 k) a točivý moment 230 Nm. Ten se navíc díky funkci overboost může dočasně zvýšit až na 260 Nm.

Výkonnostní parametry jsou tedy blízké dosavadnímu králi segmentu Renaultu Clio Sport, který nabídne o 5 koní více z atmosférického dvoulitru.

Na rozdíl od Astry, která výkonnostně a dynamicky vládne své třídě, Corsa za Cliem mírně zaostává. Na stovku zvládne sprint za 7,2 s (Clio za 6,9 s) a dosáhne maximální rychlosti 225 km/h (Clio 215 km/h). Delší převody Corsy pak vysvětlují mírně horší dynamiku a vyšší maximálku. O přenos výkonu na přední kola se stará šestistupňový manuál.

Protože Corsa, na rozdíl od Astry, nedisponuje adaptivním podvozkem IDSPlus, muselo se celkové naladění více upravit. Corsa získala pozměněnou geometrii přední nápravy s tvrdšími stabilizátory a také nové, sportovní, tlumiče a pružiny. Ty se objevily i na zadní nápravě a Corsa OPC šla o 10 mm blíže k zemi.

Pro sportovní řidiče začátečníky je pak k dispozici systém ESP, který je ovšem přeprogramován a jeho zásahy začnou až v pozdější době, než je tomu u běžných verzí. Samozřejmostí je pak možnost jeho úplného vypnutí.

Co se týká vzhledu a aerodynamických úprav, jde Corsa OPC ve stopách větší Astry. Body kit je zmenšenou kopií a také středová koncovka výfuku je stejná. Novinkou je pak nasazení zadního difuzoru, který se postará o snížení vztlaku vozidla.

A jaká má být Corsa OPC? Dle vyjádření zástupců automobilky má Corsa nabídnou opravdu výborné jízdní vlastnosti a je zaměřena pro skutečné milovníky ostré jízdy. Po vzoru Astry OPC má získat velmi jednoznačné naladění a charakter, který ocení sice jen hrstka řidičů, ale výsledek má stát za to. A po zkušenostech s Astrou OPC nezbývá, než těmto informacím věřit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa OPC
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků