Opel ukázal Corsu GSi. Nezapomněl ale na něco?

Zvěsti o příchodu nové sportovní Corsy se mediálním prostorem nesou už dlouho. Nyní je konečně tady, něco nám ale chybí.

Corsa GSi vzpomíná na minulosti a zároveň navazuje na současnost. Už její první generace nesla tento přídomek, přičemž v současnosti jej oprášila už vlajková loď Insignia. Corsa je tedy druhým novým modelem GSi v portfoliu automobilky s bleskem ve znaku, a osobně musím říci, že vypadá parádně.

Opel chystá Corsu GSi. Ukázat by se měla už na podzim!

Opel chystá Corsu GSi. Ukázat by se měla už na podzim!

Přepracován byl přední nárazník, maska chladiče i kapota, naopak vzadu se toho zase moc neudálo. Žádný obrovský difuzor, žádné koncovky výfuku, do nichž dospělý člověk narve pěst. Hlavním nové prvky zde zastupuje křídlo na víku kufru a nápis GSi. Skoro jako by Opel pouze přikořenil verzi OPC Line.

Stejně jako v případě Insignie GSi došlo k úpravám na podvozku, podle Opelu dokonce v souladu se zvyky ostré Corsy OPC. Ladilo se na Severní smyčce Nürburgringu a … to je vlastně všechno, do automobilka zatím uvedla. Prý přichází opravdový sportovec, který bude stejně impozantní i při denním používání.

Opel Insignia může mít lak za 165.000 Kč. V čem je tak výjimečný?

Opel Insignia může mít lak za 165.000 Kč. V čem je tak výjimečný?

Nejvice mě ale mrzí, že chybí nejdůležitější informace, a sice ty o motoru. Pokud půjde Corsa ve šlépějích Insignie GSi i v této oblasti, očekávejme v jádru standardní čtrnáctistovku Turbo, která dává 110 kilowattů, 220 newtonmetrů, a je schopna vůz rozhýbat z 0-100 km/h za 8,9 sekundy.

Všem by se jistě líbila šestnáctistovka Turbo z vrcholného OPC (152 kW a 245 kW), to bychom se ale moc divili. Je škoda, že Opel zatím věnoval více prostoru konektivitě než motoru. Bez informace o volitelném infotainmentu IntelliLink s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto klidně obešel...

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků