Opel Corsa GS Line detailněji: Odkazuje na minulost, zaujme spíše vzhledem

S uvedením nové generace Corsy se nyní Opel detailněji zaměřuje na její sportovně laděnou výbavu GS Line. A v rámci stylové reklamy ji srovnává s více než 30 let starým předchůdcem.

Opel u nové Corsy zmiňuje, že i šestá generace jeho známého hatchbacku zajistí špetku zábavy za volantem. Nízká hmotnost, subtilní rozměry, energické motory, všechno má odkazovat na vůbec první generaci Corsy, a to především v případě vrcholné výbavy GS Line, kterou automobilka v rámci propagace ukazuje ve společnosti 32 let starého předchůdce Corsy GSi.

Sportovní Corsu GT má ostatně Opel vystavenou i na probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu a váže se k ní celkem zajímavý příběh. Nicméně, teď ale světla reflektorů padají na novinku GS Line, která bude součástí zbytku nabízených výbav – zaváděcí Corsy Edition, komfortní Elegance a samostatně působící elektrické Corsy-e.

Opel ve Frankfurtu ukáže, jak moc auta do města za posledních 30 let narostla

Opel ve Frankfurtu ukáže, jak moc auta do města za posledních 30 let narostla

Corsu GS Line rozpoznáte díky agresivněji pojatým nárazníkům vpředu i vzadu, chromovaným koncovkám výfuku nebo dvoubarevnému odstínu litých kol. Uvnitř se také objevují standardně sportovní sedačky a řidič bude mít možnost jízdního režimu Sport, který přiostří reakce řízení a odezvy motoru na pedál plynu.

Po vzoru dnešní doby ale nečekejte pod kapotou žádného trhače, přičemž GS Line bychom neoznačovali ani za „warm hatch“ (správný hot hatch snad v budoucnu zajistí verze OPC). Prozatím vrcholná Corsa se spalovacím motorem tak používá přeplňovanou dvanáctistovku o výkonu 96 kW (130 koní) a točivém momentu 230 N.m.

Nový Opel Corsa-e Rally napovídá, kudy by se mohla ubírat výchova závodníků

Nový Opel Corsa-e Rally napovídá, kudy by se mohla ubírat výchova závodníků

Zatímco stará Corsa GSi s atmosférickou šestnáctistovkou o síle 74 kW (100 koní) zvládla sprint na 100 km/h za 9,5 vteřiny a maximálně dosáhla rychlosti 188 km/h, moderní interpretace se chlubí čísly zrychlení na stovku za 8,7 vteřin a maximálkou 208 km/h.

České cenovky nové generace Opelu Corsa ještě neznáme, natož výbavy GS Line. V Německu má ovšem sportovnější varianta začínat na cenovce 19.880 euro, tedy v přepočtu asi 515.000 Kč.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek