Opel Corsa Easytronic

Easytronic je dalším přírůstkem do rodiny převodovek kombinujících manuální a automatické řazení. Easytronic bude poprvé přestaven v novém OPELu Corsa na podzim tohoto roku.
Opel Corsa Easytronic
Easytronic je dalším přírůstkem do rodiny převodovek kombinujících manuální a automatické řazení. Easytronic bude poprvé přestaven v novém OPELu Corsa na podzim tohoto roku. U tohoto systému si může řidič vybrat mezi manuálním řazením s automatickou spojkou nebo plně automatickým režimem.

Výhodou systému Easytronic je jeho nízká hmotnost a prostorová skromnost. Pro zákazníky je také důležitý poměrně malý příplatek, pokud se pro Easytronic rozhodnou. Příplatek totiž činí cca polovinu toho, co je třeba zaplatit za klasickou čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Easytronic bude zpočátku nabízen pouze k motoru 1.2 s výkonem 75 ks. Později by však měl být k dispozici také pro ostatní motory. K samotnému ovládání spojky a přeřazování rychlostních stupňů slouží 3 elektromotorky, které pracují rychleji než hydraulický systém. Při zkouškách přeřazování bylo dosahováno průměrných časů 300 ms, když nejlepší časy byly cca 240 ms. 

Převodovka Easytronic je také vybavena systémem Kick-down, tedy je schopna zařadit nižší rychlostní stupeň při prudkém sešlápnutí akcelerátoru. Dalším prvkem je odpojování spojky při brždění nebo schopnost se „plížit“ a tím usnadňovat ovládání automobilu v nízkých rychlostech např. při parkování.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků