Opel Corsa Easytronic

Easytronic je dalším přírůstkem do rodiny převodovek kombinujících manuální a automatické řazení. Easytronic bude poprvé přestaven v novém OPELu Corsa na podzim tohoto roku.
Opel Corsa Easytronic
Easytronic je dalším přírůstkem do rodiny převodovek kombinujících manuální a automatické řazení. Easytronic bude poprvé přestaven v novém OPELu Corsa na podzim tohoto roku. U tohoto systému si může řidič vybrat mezi manuálním řazením s automatickou spojkou nebo plně automatickým režimem.

Výhodou systému Easytronic je jeho nízká hmotnost a prostorová skromnost. Pro zákazníky je také důležitý poměrně malý příplatek, pokud se pro Easytronic rozhodnou. Příplatek totiž činí cca polovinu toho, co je třeba zaplatit za klasickou čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Easytronic bude zpočátku nabízen pouze k motoru 1.2 s výkonem 75 ks. Později by však měl být k dispozici také pro ostatní motory. K samotnému ovládání spojky a přeřazování rychlostních stupňů slouží 3 elektromotorky, které pracují rychleji než hydraulický systém. Při zkouškách přeřazování bylo dosahováno průměrných časů 300 ms, když nejlepší časy byly cca 240 ms. 

Převodovka Easytronic je také vybavena systémem Kick-down, tedy je schopna zařadit nižší rychlostní stupeň při prudkém sešlápnutí akcelerátoru. Dalším prvkem je odpojování spojky při brždění nebo schopnost se „plížit“ a tím usnadňovat ovládání automobilu v nízkých rychlostech např. při parkování.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků