Opel Corsa Easytronic

Easytronic je dalším přírůstkem do rodiny převodovek kombinujících manuální a automatické řazení. Easytronic bude poprvé přestaven v novém OPELu Corsa na podzim tohoto roku.
Opel Corsa Easytronic
Easytronic je dalším přírůstkem do rodiny převodovek kombinujících manuální a automatické řazení. Easytronic bude poprvé přestaven v novém OPELu Corsa na podzim tohoto roku. U tohoto systému si může řidič vybrat mezi manuálním řazením s automatickou spojkou nebo plně automatickým režimem.

Výhodou systému Easytronic je jeho nízká hmotnost a prostorová skromnost. Pro zákazníky je také důležitý poměrně malý příplatek, pokud se pro Easytronic rozhodnou. Příplatek totiž činí cca polovinu toho, co je třeba zaplatit za klasickou čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Easytronic bude zpočátku nabízen pouze k motoru 1.2 s výkonem 75 ks. Později by však měl být k dispozici také pro ostatní motory. K samotnému ovládání spojky a přeřazování rychlostních stupňů slouží 3 elektromotorky, které pracují rychleji než hydraulický systém. Při zkouškách přeřazování bylo dosahováno průměrných časů 300 ms, když nejlepší časy byly cca 240 ms. 

Převodovka Easytronic je také vybavena systémem Kick-down, tedy je schopna zařadit nižší rychlostní stupeň při prudkém sešlápnutí akcelerátoru. Dalším prvkem je odpojování spojky při brždění nebo schopnost se „plížit“ a tím usnadňovat ovládání automobilu v nízkých rychlostech např. při parkování.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 je Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků