Opel Corsa Easytronic

Easytronic je dalším přírůstkem do rodiny převodovek kombinujících manuální a automatické řazení. Easytronic bude poprvé přestaven v novém OPELu Corsa na podzim tohoto roku.
Opel Corsa Easytronic
Easytronic je dalším přírůstkem do rodiny převodovek kombinujících manuální a automatické řazení. Easytronic bude poprvé přestaven v novém OPELu Corsa na podzim tohoto roku. U tohoto systému si může řidič vybrat mezi manuálním řazením s automatickou spojkou nebo plně automatickým režimem.

Výhodou systému Easytronic je jeho nízká hmotnost a prostorová skromnost. Pro zákazníky je také důležitý poměrně malý příplatek, pokud se pro Easytronic rozhodnou. Příplatek totiž činí cca polovinu toho, co je třeba zaplatit za klasickou čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Easytronic bude zpočátku nabízen pouze k motoru 1.2 s výkonem 75 ks. Později by však měl být k dispozici také pro ostatní motory. K samotnému ovládání spojky a přeřazování rychlostních stupňů slouží 3 elektromotorky, které pracují rychleji než hydraulický systém. Při zkouškách přeřazování bylo dosahováno průměrných časů 300 ms, když nejlepší časy byly cca 240 ms. 

Převodovka Easytronic je také vybavena systémem Kick-down, tedy je schopna zařadit nižší rychlostní stupeň při prudkém sešlápnutí akcelerátoru. Dalším prvkem je odpojování spojky při brždění nebo schopnost se „plížit“ a tím usnadňovat ovládání automobilu v nízkých rychlostech např. při parkování.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků