Opel oznamuje, že jeho první elektrické rallye auto je už oficiálně připraveno vyrazit na rychlostní zkoušky.
Naposledy nám německý Opel ukazoval svůj elektrický závoďák Corsa-e Rally při tvrdém testování někdy na konci minulého roku. A teď už je oficiálně hotovo. Rallyový speciál na základě standardní elektrické varianty nové Corsy už má finální podobu a je připraven se utkat ve své vlastní sérii ADAC Opel e-Rally Cup.
V posledních fázích testování si elektrické rallye auto na zkoušku projelo simulaci kompletní délky dvou podniků německého rallye šampionátu (DRM), aby se potvrdilo, že i Corsa na baterky vydrží plné závodní nasazení. Původně se měla Corsa-e Rally ukázat v rámci testování i na několika opravdových rallye závodech, současná opatření s ohledem na pandemii koronaviru tomu však zabránila.
Tovární rallye auto stále silně vychází z produkční Corsy-e, takže nabízí i standardní výkon elektromotoru 100 kW (136 koní), 260 N.m točivého momentu a stejnou kapacitu baterie 50 kWh. Pro maximální využití energie bude ale rallye auto pracovat ve třech speciálních režimech.
V závodním režimu má být auto schopné využívat svůj plný výkon a točivý moment po alespoň 60 kilometrů. K dispozici bude nicméně i nastavení pro závodění v dešti s omezením točivého momentu. Pro přejezdy mezi „erzetami“ posádky využijí režim „Eco“ k úspoře energie v bateriích.
Pro první sezónu ADAC Opel e-Rally Cup plánuje automobilka vyrobit celkem 20 exemplářů elektrického speciálu.