Opel Corsa dostal motor 1.4 Turbo s výkonem 150 koní

12 komentářů

noro
19. března • 18:41

Dalibor zase napisal blbost, no co uz s tou verziou 103 KW. Ale inak fajn verzia, taka akurat, dost silna, a nema taky vyrazny bodykit ako OPC, je to take nanapadne a aj peknejsie ako OPC. Skoda toho tych zadnych svetiel, tie fakt zuzuju to auto na kolobezku.

Shimi
19. března • 12:55

Autor: V článku uvádíte, že je momentálně k mání verze s 1.4T 103 kW za 355.900,- Ať koukám do aktuálního ceníku jak koukám, tak tam nic podobného nevidím. Nabídka končí na 1.4T 74 kW (potažmo 1.0T 85 kW).Jedno malé srovnání:Corsa E - 1.4T 110 kW/220 Nm - provozní hm. 1215 kg - zrychlení 0 - 100 km/h = 8,9 s
Corsa D - 1.6T 110 kW/210 Nm - provozní hm. 1250 kg - zrychlení 0 - 100 km/h = 8,1 sAť žije převodovka.

Kebek
19. března • 11:09

110kw a zrychlení z 0-100 za 8.9 - není to nějak moc
Polo GT je o 1s rychlejší a top ma speed 220km/h

spiderwolf
19. března • 11:41

Za 8.7s to umí i SWIFT SPORT se 100 kW / 160 Nm... Váha, těžké převody...?

Shimi
19. března • 12:37

spiderwolf: Váha, těžké převody? Všechno dohromady. 100 kg ve prospěch Swiště a krátké převody se musí zákonitě projevit. Má to ale i negativní stránku a to tehdy, když najedeš na dálnici. To je potom swiští hlukový porod.

Mino
19. března • 13:49

Převody mají sice enormní vliv na pružné zrychlení na daném kvaltu, to ano, ale na zrychlení 0-100km/h a podobné už je vliv poněkud nižší. Je to způsobeno tím, že s delší převodovkou můžu nižší kvalt podržet déle. Tzn. celou dobu jsem sice na stejném kvaltu pomalejší, ale pak krátká převodovka musí řadit, zatímco dlouhá může jet ještě chvíli na nižším kvaltu a dohnat to, co zanedbávala celou tu dobu (a čím vyšší kvalt, tím déle toto může dělat). Nemluvě o tom, že je tu méně řazení. Schválně jsem su zkusil Swifta Sport nakonfigurovat do Raceru (počítačová hra s dost věrným fyzikálním modelem zejména co se dynamiky týče) a srovnal výchozí verzi Swifta Sport s převodem 3,944 a pak s verzí s dlouhým převodem 3,344 a ultradlouhým 2,944 (dvojka táhne do 134km/h). Hra akorát rozjíždí jedničku od 1000 rpm, proto je akcelerace z počátku pomalejší než ve skutečnosti, jinak to odpovídá (pružné zrychlení naměřím plus minus totožné jako je naměřeno v testech): krátká vs dlouhá vs ultradlouhá:0-60km/h: 4,7 s / 4,6 s / 5,0 s
0-80km/h: 7,1 s / 7,5 s / 7,9 s
0-100km/h: 10,5 s / 10,4 s / 11,0 s
0-120km/h: 14,1 s / 14,7 s / 14,5 s
0-140km/h: 19,6 s / 19,4 s / 20,1 s
0-160 km/h: 26,0 s / 27,0 s / 26,7 sJe vidět, že občas je krátká rychlejší (pokud je daná rychlost dosažena se stejným počtem řazení), jindy ale dlouhá dokáže držet krok a být dokonce i trochu rychlejší. Až extémně dlouhá převodovka dokáže v některých případech nasekat paseku (např. 0-80 horší o 0,8 sekundy). Nicméně třeba na 0-100 je to jen půl sekundy, na 0-120 jen 0,4, 0-140 jen 0,5 proti té nejkrátší.

Neurotic
19. března • 18:20

to vypadá, že dohnání toho co zanedbala se nepovedlo:-D Protože krátká ani jednou neprohrála s nějakým velkým rozdílem zato ty 2 celkem jo... tím nechci říct, že bych chtěl auto, které má při 90km/h 3 000/ot a ve 130 6000/ot

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mino
19. března • 20:04

Krátká převodovka je v průměru dynamičtější, to ano. Jen ty rozdíly jsou v průměru dost malé, aby se dalo říci, že převodovka zabije dynamiku typu 0-100 a podobně. Zkusil jsem udělat naopak velmi lehký převod 4,544 a výsledky byly (superkrátká / standardní krátká / dlouhá / superdlouhá)0-60km/h: 4,6 s / 4,7 s / 4,6 s / 5,0 s
0-80km/h: 6,8 s / 7,1 s / 7,5 s / 7,9 s
0-100km/h: 10,2 s / 10,5 s / 10,4 s / 11,0 s
0-120km/h: 14,5 s / 14,1 s / 14,7 s / 14,5 s
0-140km/h: 19,1 s / 19,6 s / 19,4 s / 20,1 s
0-160 km/h: 26,7 s / 26,0 s / 27,0 s / 26,7 sProstě ty rozdílné okamžiky řazení tam nadělají velkou paseku. Zatímco 0-60 mezi superkrátkou až dlouhou není rozdíl, 0-80 mezi všemi čtyřmi brutální, 0-100 mezi těmi třemi zase ne (až superdlouhá je výrazněji horší), 0-120 je srovnatelné u všech čtyř (klasická nejlepší, superkrátká stejně jako superdlouhá), 0-140 zase vede superkrátká, naopak 0-160 je superkrátká zase stejná jako superdlouhá... Takže ona převodovka může třeba "rozhodit" jeden či dva ze studovaných zrychlení (třeba zrovna to udávané 0-100), ale klidně v ostatních rychlostech může být stejná nebo lepší. Každopádně dlouhá převodovka je nevhodná v praktickém provozu pro malé rychlosti, kdy není z čeho vybírat.

Stalin
19. března • 11:30

110kw z 1,4 turbo tedy moc není.:-D

Stalin
19. března • 10:59

Kde je motor roku 0,9 Twinair? Dva válce pro dělnickou třídu stačí. A žerou jak 4 válce ve dvoulitru.

Adolf
19. března • 10:39

Zastaralé :-D Dnes je moderní turbit tříválce.

svetak
19. března • 10:16

Myslim, tedy jsem. Myslim, ze tohle je idealni HotHatch, ktery se nemusite bat "vorvat" o obrubnik, coz ve vysledku znamena, ze za tech par korun si budete uzivat nekonecne mnozstvi zabavy, protoze pripadna totalka nezaboli.

Doporučujeme

Články odjinud