Opel „Concept M“: Sportovní van poháněný turbomotorem na zemní plyn

Při kompaktních dimenzích vůz poskytuje dostatek místa pro pohodlné cestování čtyř pasažérů.
Opel „Concept M“: Sportovní van poháněný turbomotorem na zemní plyn
Automobilka Opel představí na blížícím se Mezinárodním autosalonu v Ženevě sportovně laděnou studii „Concept M“. Dynamicky laděný koncept s karoserií typu monocab nabízí při výšce 1,62 m ve svém interiéru dostatek prostoru pro čtyři pasažéry. K pohonu studie „Concept M“ slouží vyspělý motor na Klepněte pro větší obrázekzemní plyn o zdvihovém objemu 1,6 l, který se především díky přeplňování turbodmychadlem chlubí výkonem 110 kW/150 ks. Vysoký výkon motoru se přenáší na hnací kola prostřednictvím automatizované manuální převodovky Easytronic, která se poprvé objevila v modelech Corsa. „Concept M“ dosahuje nejvyšší rychlosti 200 km/h.

Při tvorbě interiéru studie „Concept M“ sáhli návrháři automobilky Opel po řadě futuristických prvků a promyšlených konstrukcí, které rozvíjejí originální řešení využitá už v modelu Zafira nebo v konceptech „Frogster“ a „Signum2“.

Také svým dynamicky laděným vnějším vzhledem se 4,05 m dlouhý a 1,78 m široký „Concept M“ řadou designerských prvků odvolává na studii Signum2, některá stylistická řešení však připomínají také nový model Vectra GTS.

Cestující mají k dispozici čtyři rozměrná samostatná sedadla, přičemž stylisté si dali záležet na tom, aby sedadla byla nejenom atraktivní na pohled, ale také aby poskytovala maximální komfort, zejména pokud jde o velikost a tvarování v oblasti ramen. Vedle zavazadlového prostoru lze spoustu drobnějších předmětů uložit i do schránek ve speciální konzoli u stropu vozu (do ní je zabudovaný i DVD přehrávač).

Studie „Concept M“ je vybavena osobním počítačem PDA (Personal Digital Assistant), kterým se kromě jiného reguluje vytápění a klimatizační jednotka. PDA umožňuje také připojení na internetovou síť. Všechny důležité informace, které řidič potřebuje k ovládání vozu, se zobrazují na velkém barevném monitoru.

Na závěr si můžeme jen položit otázku, jak bude vypadat nová Zafira? Není vyloučeno, že podobně jako „Concept M“.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků