Opel Combo pro rok 2012: a je to… Fiat!

19 komentářů

s
15. července • 15:17

K Fiatu ma mozna dost lidi predsudky, ale co se tyce uzitkacu, tak tam patri k nejprodavanejsim. Navic Doblo je osvedceny a celkem oblibeny model, tak si myslim, ze bude mit prodeje vetsi nez Combo. Minula generace Comba nebyla moc videt, Dobel je v ulicich hodne.

JayDeeSq
15. července • 10:04

je jasné kdo bude mít větší prodeje,předsudky budou existovat pořád..btw. kdyby to postavili na corse tak si moc "nepomůžou" páč corsa je punto:-D

Sudca
15. července • 10:16

kto bude mat vacsie predaje?

Radek
16. července • 1:04

Ono je to vlastne jedno, aspon pro Fiat, protoze i ten Opel se bude vyrabet ve stejne tovarne v Turecku jako Doblo. Jak to tak byva, tak Opel si proste jen u Fiata objednal vyrobu a Opel bude jen distributor. Zisk pujde predevsim Fiatu, naopak Opel usetri za vyvoj a rozsiri sve portfolium, oba jsou spokojeni.

wolff
15. července • 11:00

Samozřejmě Fiat. Fiat je v top trojce užitkových vozů. Pro Opel je tohle cesta jak přijít k užitkáči. Je to doplněk (něco prodají). opel nemá v tomto tradici a ani vývoj.Mimoto, tohle auto je špička segmentu.Jandův (nebo čich, kdo se pod to podepsal) tón v článku nechápu a už nekomentuju... I ten stupidní autoweb byl schopen napsat článek o novém Combu novinářsky korektně bez stupidních poznámek (a to nemám o tomto serveru moc dobré mínění, by´t mám pocit, že už to začíná být lepší než tady - trochu se zlepšili a tohle padlo do žumpy).Ale je to boj s větrnými mlýny, nejspíš tento zdejší pisálek opravdu asi čeká na to, až k němu někdo dorazí z Fiatu s patřičně naditým kufrem... Pak si možná stupidní názory odpustí... A to ani nemyslím třeba tu poznámku, že se to auto dělá od roku 2000 (ano sice se změnou, ale takhle to napsat, když se jedná o úplně jiné auto pouze se stejným názvem... co, ať si každý udělá obrázek sám)...

wolff
15. července • 12:51

3-[

Jiří Duchoň
15. července • 14:40

Dobrý den, děkuji za Váš názor. Článek jsem po sobě teď ještě jednou pozorně četl a upřímně řečeno nevím, jetli Váš komantář patří skutečně k němu. O jakém "tónu" mluvíte? Že jsem si dovolil konstatovat, že existují lidé, kteří z nějakých (pro mě osobně neznámých) důvodů italským automobilům nevěří? Poučte mě prosím, jakých "nekorektností" jsem se dopustil, a přehodnoťte, zda je spravedlivé kvůli nim hovořit o "stupidních poznámkách" a "žumpě" a "pisálka" obviňovat z úplatnosti. Ale v jednom máte jistě pravdu: "ať si každý udělá obrázek sám..."

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wolff
15. července • 16:41

Za prvé: Jiří.. právě takové články, které zmiňují averzi vůči Fiatu k té averzi přispívají..., no dyť to psali v magacínu... a můžete mi 100x říkat, že vy nic, že vy to tak nemyslel, ale vy jste napsal, že tou horší zprávou je, že je to FIAT... Já to nepsal... A pokud si myslíte, že takovému obyč. Lojzovi u piva pak pomůže napsat, že je to ale nejlepší auto v segmentu... tak fakt nestačí... On si právě nejlíp zapamatuje tu bulvární větu.... o tom Fiatu..Za druhé... za to se omlouvám, tu druhou větu sem četl asi právě na tom autowebu..., kde si tedy tu bulvárnost odpustili (pro tentokrát), ale zase tam měli perličku v tom smyslu co sem již zmínil, že se Doblo dělá od roku 2000... Tak za to jiří sorry. Chybu umím uznat... Tak edit.. neumím uznat muselo to být tady, akorát to prošlo korekcí... Na autowebu to není, takže tady ten článek už někdo upravoval, že Jiří?Tak příště lépe hned na poprvé.. Děkuji.

Jiří Duchoň
15. července • 17:23

Pane wolffe, já svoji chybu uznat umím, pokud se podíváte i na mé starší články, uvidíte, že když mě někdo na chybu upozorní, tak ji v textu opravím, ale vždy to zmíním i v diskusi. Opravdu nejsem z těch, kteří do článku zasáhnou a z kritika tím před ostatními čtenáři udělá hlupáka. Už to nechme, ale přiznávám, že dikcí svého prvního příspěvku jste mě dost zamrzel. Opravdu se snažím svoji práci dělat co nejlépe. Doufám, že si o víkendu odpočinete a příště budete k cizí práci přistupovat trochu uvážlivěji. Já si moc odpočinout asi nestihnu, budu sedět za počítačem a na pondělí připravovat test ojetiny. Ale už se na to těším!

wolff
18. července • 10:20

Jak sem psal... Možnás em vyštěkl moc nahlas, nicméně je vidět, že nejsem jediný, kdo si toho všiml... To je celé.. třeba to příště půjde líp a já nebudu mít důvod vyskakovat...Mimoto.. Doblo je v rámci konkurence super auto... (byť pro někoho moc krásy nepobralo)...

Radek
15. července • 19:16

Pane Duchoni, také jsem redaktor jako Vy, i když v jiném oboru, ale napsat něco takového bych si nedovolil. Vy nemáte narážet na nic, redaktor má podat informace, tak jak jsou, a zdržet se všech zavádějících a subjektivních názorů a pocitů. Bohužel právě automobilové magazíny jsou asi poslední, které se takto chovají. Dočkáme se někdy toho, že se to u aut změní? Vždyť i testy aut jsou takové. Srovnání je jen subjektivní a test nikdy nepřinese žádnou informaci navíc, než se dočteme v materiálech od výrobce. Snad jen ty fotky mají nějaký smysl. Co kdybyste vzali auto vždy na brzdu, změřili reálnou spotřebu na stále stejném okruhu za stejných podmínek (při stejném čase, aby nebyl vliv stylu jízdy), podali technické parametry jako délka zdvihu tlumičů, tvrdost pružin, změřili hluk uvnitř vozu při různých rychlostech v dB? Pak by šlo udělat nějaké srovnání, udělat tabulky apod. a mělo by to nějaký smysl. Nedovedu si představit, že by takto byl dělán test televizoru, procesoru nebo grafické karty.

Jiří Duchoň
16. července • 17:37

Dobrý den, zajímavý názor a v ledasčem s Vámi souhlasím. Zvláště u testu auta půjde vždy z části o subjektivní názory toho, kdo s tím autem jezdí. Každý se zabýváme něčím, a tak lze předpokládat, že právě subjektivní názor někoho, kdo má širší srovnání (se stovkami aut, ledniček, televizí, atp.), přinese právě tu přidanou hodnotu, o které se v materiálech od výrobce opravdu nedočtete.Spotřebu osobně stylem "od plné do plné" měřím na stejných tratích, nelze však zcela eliminovat vlivy včetně hustoty provozu, pneumatik nebo počasí. Měřit hlučnost uvnitř/vně vozu nebo skutečný výkon a točivý moment by bylo jistě zajímavé, i těmito otázkami se zabývám, ale zatím to pro mě není technicky možné. Další parametry ale měřit lze, jde třeba o zrychlení, pružné zrychlení nebo převody na určité rychlosti, což dlouhodobě dělám a z již vyhotovených testů lze myslím získat zajímavá srovnání. Nevím, v jakém oboru píšete Vy, ale předpokládám, že pokud třeba o procesorech nebo grafických kartách, tak netestujete jejich odolnost proti přejetí autem nebo funkčnost při použití coby záložky v knížce. Jistě mi rozumíte, nač tím narážím. Zdvih kola (tak jste to asi myslel) nebo tuhost pružin jsou samy o sobě v kontextu celého závěsného systému kola zcela irelevantní a nevypovídají vůbec o ničem. Soustředímě se proto hlavně na parametry, které ovlivňují využitelnost v běžném provozu. Nicméně Vám děkuji za podněty!

Radek
9. září • 11:59

Dobrý den,právě v tom se mýlíte, právě proto, že jste jel stovkami aut nejste schopen objektivního srovnání. Samozřejmě bez těch pocitů to nepůjde a má to být ta třešnička na dortě, ale právě ta třešnička, v současnosti je to celé na tom postavené.Srovnání s tím, že grafickou kartu nepřejedete autem, je mírně řečeno hloupá. Ta karta není určena na přejíždění autem, ale změřit na ní teplotu, spotřebu, rychlost apod. lze různými testy, které navozují vesměs stejné podmínky pro všechny karty, takže srovnání možné je. Ekvivalentně auto lze měřit na brzdě, či jinak, hluk lze změřit jakýmkoliv decibelmetrem (např. Omnitronic DB-100 za cca 1500,-). Závěsný systém rozhodně lze také popsat, obzvlášť pokud mají všechna auta vepředu McPherson, vzadu bývá občas víceprvková, ale vesměs je také to samé. A právě ten zdvih, tuhost pružiny a úroveň tlumení či typ tlumiče je na jízdní vlastnosti rozhodující, ne naopak, je to jen technika, ne kouzla.Pokud se chcete soustředit na parametry, které ovlivňují využitelnost v běžném provozu, tak byste se měl rozhodně zdržet komentářů, zda je auto hezké/ošklivé nebo má značka pověst takovou nebo makovou, to je subjektivní a na to si má udělat každý názor sám (patří to do diskuze pod článek).

mattoniuzneni
16. července • 22:58

Pane Duchoni, poznámky naznačující předpojatost - takové, které s vlastnostmi automobilu nemají nic společného, jsou skutečně trapné. Místo, abyste se nad nimi zamyslel a uznal chybu, ještě se ostentativně divíte, jak to někomu může vadit.Naštěstí už čtenáři podobné manipulace začínají rozeznávat a existuje proti nim určitá obrana. Dávám vašemu článku nálepku: "Varování! Žurnalista podsouvá své vlastní názory pod formulace „někteří lidé tvrdí“.
Více viz: www.tomscott.com ...

Radek
15. července • 19:19

Ještě zkusím doplnit, jak by to asi mělo vypadat:Nová dodávka Opel Combo byla představena. V rámci spolupráce koncernů General Motors a Fiat to bude pozměněné Dobló.Dosud kompaktní užitkové vozy Combo evropských značek Opel a Vauxhall vycházely z vozů Corsa (sDílely s nimi podlahovou plošinu, interiér i řadu povrchových dílů karoserie), ale nyní se všechno mění. Nepůjde již o přestavěnou „Corsu s batohem“, ale o model, který byl již od počátku vývoje stavěn s ohledem na užitkovost. Jak je z prvních uvolněných snímků patrné, nový Opel Combo se od modelu Fiat Dobló liší pouze v detailech.....

JayDeeSq
16. července • 13:12

tak by to bylo korektní..a ještě pro pana redaktora, když tu tvrdí že si dovolil poukazovat na jistou skupinu lídí která italským vozům nevěří proč je to napsáno stylem že si to myslíte i Vy? v článku je uvedeno "tou horší (pro ty, kteří italským vozům stále nevěří) pak fakt, že jde o Fiat." z této věty vyplývá že je to horší zpráva (pro všechny) a jen tak bokem jste prohodil koho se to týká,kdyby bylo napsáno aspoň stylem druhá zpráva je že je to Fiat (což pro lidi kteří italskům vozů nevěří nemusí být zpráva zrovna dobrá)..takhle to vyzní trošku líp a míň zaujatě,to jak jste to napsal je naprosto jasnej Váš názor,kterej jste si jen potřeboval na někom ospravedlnit, tak jste to dal do závorky..

Jiří Duchoň
15. července • 14:41

Ehm, to bylo pro pana wolffa...:-)

RR
15. července • 14:46

Přečtěte si článek prosím ještě jednou. V první větě je chyba jako pr.se :)

JayDeeSq
15. července • 14:35

u tebe je fiat top ve všem..jako třeba bravo který převálcuje golfa..ps. sem fanoušek fiatu ale mám oči;-)

Doporučujeme

Články odjinud