Opel Combo pro rok 2012: a je to… Fiat!

Nová dodávka Opel Combo byla představena. V rámci spolupráce koncernů General Motors a Fiat to však bude jen pozměněné Dobló.

Dosud kompaktní užitkové vozy Combo evropských značek Opel a Vauxhall vycházely z vozů Corsa (sílely s nimi podlahovou plošinu, interiér i řadu povrchových dílů karoserie), ale nyní se všechno mění. Dobrou zprávou je, že už nepůjde o přestavěnou „Corsu s batohem“, ale o model, který byl již od počátku vývoje stavěn s ohledem na užitkovost, tou horší (pro ty, kteří italským vozům stále nevěří) pak fakt, že jde o Fiat. Jak je z prvních uvolněných snímků patrné, nový Opel Combo se od modelu Fiat Dobló, který ve svém segmentu patří k nejlepším, liší pouze v detailech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Najdi sedm rozdílů. Tohle je nový Opel Combo pro modelový rok 2012...

„Nový Opel Combo“ je jedním z prvních důsledků strategické dohody koncernů General Motors a Fiat z loňského roku, jež se týká právě licenční produkce lehkých užitkových automobilů Fiat. Úpravy se omezily prakticky pouze na nový přední nárazník s omezeným rozsahem černých ploch na středu a po stranách a masku odpovídající trendu současných Opelů. Podobně jako Dobló bude i nové Combo k mání v široké škále verzí. Například základní dvoumístná dodávka se má prodávat s rozvory náprav 2 755 a 3 105 mm a dvěma výškami karoserie 1 850 a 2 100 mm s objemem nákladového prostoru až 4 600 l. Zapomenuty nebudou ani potřeby zákazníků požadujících spíše přepravu osob (až sedmi).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... a toto Fiat Dobló, který se vyrábí již od roku 2000, ale předloni byl výrazně přepracován

V nabídce pro novou generaci Opelu Combo najdeme šestici moderních motorů Fiat, čtyř dieselů, jedné jednotky zážehové a jednoho motoru pro stlačený zemní plyn (CNG), s jejichž výrobou má Fiat dlouhodobé zkušenosti, a to zvláště mimo Evropu. Základem nabídky vznětových motorů se stane čtyřválec 1,3 CDTI s výkonem 90 koní (66 kW) a vrcholem „dvoulitr“ naladěný na 135 koní (99 kW). „Čtrnáctistovka“ na benzín dává 95 koní (70 kW) a v provedení na CNG pak 120 koní (88 kW).

Standardem jsou pětistupňové manuální převodovky, přičemž motory 1,4 CNG a výkonnější diesely dostanou „šestikvalty“. Pro jednotku 1,6 CDTI podladěnou z výchozích 105 koní (77 kW) na výsledných 90 koní (66 kW) je připravena pětistupňová skříň Opel Easytronic s automatizovaným řazením. Soustava start/stop bude standardním prvkem pro všechny varianty s výjimkou verzí 1,4 CNG a 1,6 CDTI Easytronic. Do prodejů se v Evropě Opel Combo dostane během letošního podzimu.    
 
 

 


 

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků