Opel Combo pro rok 2012: a je to… Fiat!

Nová dodávka Opel Combo byla představena. V rámci spolupráce koncernů General Motors a Fiat to však bude jen pozměněné Dobló.

Dosud kompaktní užitkové vozy Combo evropských značek Opel a Vauxhall vycházely z vozů Corsa (sílely s nimi podlahovou plošinu, interiér i řadu povrchových dílů karoserie), ale nyní se všechno mění. Dobrou zprávou je, že už nepůjde o přestavěnou „Corsu s batohem“, ale o model, který byl již od počátku vývoje stavěn s ohledem na užitkovost, tou horší (pro ty, kteří italským vozům stále nevěří) pak fakt, že jde o Fiat. Jak je z prvních uvolněných snímků patrné, nový Opel Combo se od modelu Fiat Dobló, který ve svém segmentu patří k nejlepším, liší pouze v detailech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Najdi sedm rozdílů. Tohle je nový Opel Combo pro modelový rok 2012...

„Nový Opel Combo“ je jedním z prvních důsledků strategické dohody koncernů General Motors a Fiat z loňského roku, jež se týká právě licenční produkce lehkých užitkových automobilů Fiat. Úpravy se omezily prakticky pouze na nový přední nárazník s omezeným rozsahem černých ploch na středu a po stranách a masku odpovídající trendu současných Opelů. Podobně jako Dobló bude i nové Combo k mání v široké škále verzí. Například základní dvoumístná dodávka se má prodávat s rozvory náprav 2 755 a 3 105 mm a dvěma výškami karoserie 1 850 a 2 100 mm s objemem nákladového prostoru až 4 600 l. Zapomenuty nebudou ani potřeby zákazníků požadujících spíše přepravu osob (až sedmi).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... a toto Fiat Dobló, který se vyrábí již od roku 2000, ale předloni byl výrazně přepracován

V nabídce pro novou generaci Opelu Combo najdeme šestici moderních motorů Fiat, čtyř dieselů, jedné jednotky zážehové a jednoho motoru pro stlačený zemní plyn (CNG), s jejichž výrobou má Fiat dlouhodobé zkušenosti, a to zvláště mimo Evropu. Základem nabídky vznětových motorů se stane čtyřválec 1,3 CDTI s výkonem 90 koní (66 kW) a vrcholem „dvoulitr“ naladěný na 135 koní (99 kW). „Čtrnáctistovka“ na benzín dává 95 koní (70 kW) a v provedení na CNG pak 120 koní (88 kW).

Standardem jsou pětistupňové manuální převodovky, přičemž motory 1,4 CNG a výkonnější diesely dostanou „šestikvalty“. Pro jednotku 1,6 CDTI podladěnou z výchozích 105 koní (77 kW) na výsledných 90 koní (66 kW) je připravena pětistupňová skříň Opel Easytronic s automatizovaným řazením. Soustava start/stop bude standardním prvkem pro všechny varianty s výjimkou verzí 1,4 CNG a 1,6 CDTI Easytronic. Do prodejů se v Evropě Opel Combo dostane během letošního podzimu.    
 
 

 


 

 

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 48 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků