Opel Combo pro rok 2012: a je to… Fiat!

Nová dodávka Opel Combo byla představena. V rámci spolupráce koncernů General Motors a Fiat to však bude jen pozměněné Dobló.

Dosud kompaktní užitkové vozy Combo evropských značek Opel a Vauxhall vycházely z vozů Corsa (sílely s nimi podlahovou plošinu, interiér i řadu povrchových dílů karoserie), ale nyní se všechno mění. Dobrou zprávou je, že už nepůjde o přestavěnou „Corsu s batohem“, ale o model, který byl již od počátku vývoje stavěn s ohledem na užitkovost, tou horší (pro ty, kteří italským vozům stále nevěří) pak fakt, že jde o Fiat. Jak je z prvních uvolněných snímků patrné, nový Opel Combo se od modelu Fiat Dobló, který ve svém segmentu patří k nejlepším, liší pouze v detailech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Najdi sedm rozdílů. Tohle je nový Opel Combo pro modelový rok 2012...

„Nový Opel Combo“ je jedním z prvních důsledků strategické dohody koncernů General Motors a Fiat z loňského roku, jež se týká právě licenční produkce lehkých užitkových automobilů Fiat. Úpravy se omezily prakticky pouze na nový přední nárazník s omezeným rozsahem černých ploch na středu a po stranách a masku odpovídající trendu současných Opelů. Podobně jako Dobló bude i nové Combo k mání v široké škále verzí. Například základní dvoumístná dodávka se má prodávat s rozvory náprav 2 755 a 3 105 mm a dvěma výškami karoserie 1 850 a 2 100 mm s objemem nákladového prostoru až 4 600 l. Zapomenuty nebudou ani potřeby zákazníků požadujících spíše přepravu osob (až sedmi).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... a toto Fiat Dobló, který se vyrábí již od roku 2000, ale předloni byl výrazně přepracován

V nabídce pro novou generaci Opelu Combo najdeme šestici moderních motorů Fiat, čtyř dieselů, jedné jednotky zážehové a jednoho motoru pro stlačený zemní plyn (CNG), s jejichž výrobou má Fiat dlouhodobé zkušenosti, a to zvláště mimo Evropu. Základem nabídky vznětových motorů se stane čtyřválec 1,3 CDTI s výkonem 90 koní (66 kW) a vrcholem „dvoulitr“ naladěný na 135 koní (99 kW). „Čtrnáctistovka“ na benzín dává 95 koní (70 kW) a v provedení na CNG pak 120 koní (88 kW).

Standardem jsou pětistupňové manuální převodovky, přičemž motory 1,4 CNG a výkonnější diesely dostanou „šestikvalty“. Pro jednotku 1,6 CDTI podladěnou z výchozích 105 koní (77 kW) na výsledných 90 koní (66 kW) je připravena pětistupňová skříň Opel Easytronic s automatizovaným řazením. Soustava start/stop bude standardním prvkem pro všechny varianty s výjimkou verzí 1,4 CNG a 1,6 CDTI Easytronic. Do prodejů se v Evropě Opel Combo dostane během letošního podzimu.    
 
 

 


 

 

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků