Opel Combo nabízí největší prostor pro náklad

Když se před pěti lety objevila dvojice identických kompaktních dodávek Citroen Berlingo a Peugeot Partner, mnozí nad tím mávli rukou. O tom, že ale změnily pohled na tuto kategorii aut, svědčí i v současné době přicházející model Opel Combo.
Opel Combo nabízí největší prostor pro náklad
Berlingo a Partner zaznamenaly velký prodejní úspěch. První to pochopila konkurenční francouzská značka Renault s modelem Kangoo, loni zareagoval italský Fiat s Doblem a letos tento originální čtyřlístek doplňuje stejně originální dodávka s bleskem ve znaku.

Nový pohled

Nová generace Opelu Combo je jiná než byla dřív. Vůz tohoto jména jsme si zvykli vnímat jako přední část Corsy trčící z krabice, jež byla nákladovým prostorem. Pokud vám tento popis připadá poněkud hanlivý, omlouváme se, protože takové řešení, a tedy i poněkud nekompaktní podoba vozu, byly právě do roku 1997 mezi nejlehčími dodávkami prakticky dominantní. Dodnes se ho drží část výrobců, protože umožňuje značné snížení nákladů – většina dílů včetně některých karosářských, pak totiž pochází z masově vyráběného malého vozu. Originální konstrukce, jimiž jsou Klepněte pro větší obrázeknapříklad zmíněné typy Berlingo, Partner, Kangoo a Dobló sice umožňují vytvoření hezčího automobilu s lepšími užitnými vlastnostmi, ale zvyšují cenu.

Opel Combo jde jakousi střední cestou. Na jeho přídi jasně poznáme Corsu současné generace, od konce kapoty dále je však vše jinak. Není zde žádný prudký přechod mezi kabinou a nákladovým prostorem, jako u Comba předešlé generace, ale střechu tvoří plynulá křivka. U Opelu tomu říkají karosérie monocab. Oproti řešení využívající kabinu malého vozu poskytuje monocab řadu výhod. Například lepší výhled, a to i díky vyšší pozici za volantem a rozměrnějšímu čelnímu sklu.

Jisté chování

Nebo aerodynamika – plynulá linie střechy umožnila u Opelu Combo dosáhnout koeficientu čelního odporu vzduchu cx = 0,35, což je mezi kompaktními dodávkami velmi dobrá hodnota. S objemem prostoru pro náklad 3200 litrů a užitečnou hmotností 810 kg též combo bude patřit ke špičce. Oproti konkurenci ztrácí jen v otázce vnitřní šířky – mezi podběhy má 1130 mm, zatímco třeba Fiat Dobló nabízí celých 1200 mm. Je to daň za menší celkovou šířku vozu omezenou předkem převzatým z Corsy. Co však jiní nemají, je systém FlexCargo, jenž umožňuje přepravu předmětů až 2,7 metru dlouhých. V Combu je totiž možno sklopit opěradlo sedadla předního spolujezdce dopředu k sedáku a využít tak dalších centimetrů navíc.

Úsporné motory

Pod přední kapotu Comba si lze vybrat z trojice pohonných jednotek. Základ představuje přeplňovaný vznětový agregát 1,7 DI o výkonu 48 kW, pro náročnější zákazníky je pak v nabídce jeho verze DTI s vyšším plnicím tlakem turba a s mezichladičem, jež dává výkon 55 kW. Nejdynamičtějším Combem bude verze se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru, jenž vyvine nejvyšší výkon 64 kW. Jde o klasickou konstrukci známou z již nevyráběných osobních vozů Opel, jež ale dostala vícebodové vstřikování paliva a elektronické ovládání škrticí klapky, díky čemuž plní i emisní normu Euro IV.

Překvapivá výbava

Nové Combo je už v prodeji a to od ceny 339 900 korun bez DPH, které případný zájemce vydá za verzi 1,6i. V základní verzi se Combo nabízí kupříkladu s velkoobjemovým airbagem na místě řidiče, posilovačem řízení, imobilizérem, otáčkoměrem, elektrickým sklonem světlometů, pylovým filtrem, tónovanými skly, vnějšími zpětnými zrcátky ovládanými zevnitř, výškově nastavitelným volantem a přípravou pro instalaci rádia včetně dvou reproduktorů.

Ve vyšším stupni výbavy Comfort tento přehled doplňují boční posuvné dveře vpravo (jinak přijdou na 8115 Kč), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, autorádio s přehrávačem a ovládáním na volantu, čtyři reproduktory a takzvaná funkční sada. Ta obsahuje výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zásuvku pod sedadlem, stěrač zadního okna, ostřikování a vyhřívání zadního okna a čtecí lampičku vpředu.

Užitkovou verzi ještě na jaře (konec dubna) by pak měla následovat jeho pětimístná osobní verze nazvaná Combo Tour, jež bude konkurovat i menším velkoprostorovým vozům. O ní ale zase někdy příště.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 91 697 km
Cena: 97 000 Kč
Opel Vectra 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 97 711 km
Cena: 93 000 Kč
Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 88 705 km
Cena: 63 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2011
Stav: 157 957 km
Cena: 207 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2011
Stav: 136 500 km
Cena: 250 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 153 019 km
Cena: 220 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků