Opel Combo nabízí největší prostor pro náklad

Když se před pěti lety objevila dvojice identických kompaktních dodávek Citroen Berlingo a Peugeot Partner, mnozí nad tím mávli rukou. O tom, že ale změnily pohled na tuto kategorii aut, svědčí i v současné době přicházející model Opel Combo.
Opel Combo nabízí největší prostor pro náklad
Berlingo a Partner zaznamenaly velký prodejní úspěch. První to pochopila konkurenční francouzská značka Renault s modelem Kangoo, loni zareagoval italský Fiat s Doblem a letos tento originální čtyřlístek doplňuje stejně originální dodávka s bleskem ve znaku.

Nový pohled

Nová generace Opelu Combo je jiná než byla dřív. Vůz tohoto jména jsme si zvykli vnímat jako přední část Corsy trčící z krabice, jež byla nákladovým prostorem. Pokud vám tento popis připadá poněkud hanlivý, omlouváme se, protože takové řešení, a tedy i poněkud nekompaktní podoba vozu, byly právě do roku 1997 mezi nejlehčími dodávkami prakticky dominantní. Dodnes se ho drží část výrobců, protože umožňuje značné snížení nákladů – většina dílů včetně některých karosářských, pak totiž pochází z masově vyráběného malého vozu. Originální konstrukce, jimiž jsou Klepněte pro větší obrázeknapříklad zmíněné typy Berlingo, Partner, Kangoo a Dobló sice umožňují vytvoření hezčího automobilu s lepšími užitnými vlastnostmi, ale zvyšují cenu.

Opel Combo jde jakousi střední cestou. Na jeho přídi jasně poznáme Corsu současné generace, od konce kapoty dále je však vše jinak. Není zde žádný prudký přechod mezi kabinou a nákladovým prostorem, jako u Comba předešlé generace, ale střechu tvoří plynulá křivka. U Opelu tomu říkají karosérie monocab. Oproti řešení využívající kabinu malého vozu poskytuje monocab řadu výhod. Například lepší výhled, a to i díky vyšší pozici za volantem a rozměrnějšímu čelnímu sklu.

Jisté chování

Nebo aerodynamika – plynulá linie střechy umožnila u Opelu Combo dosáhnout koeficientu čelního odporu vzduchu cx = 0,35, což je mezi kompaktními dodávkami velmi dobrá hodnota. S objemem prostoru pro náklad 3200 litrů a užitečnou hmotností 810 kg též combo bude patřit ke špičce. Oproti konkurenci ztrácí jen v otázce vnitřní šířky – mezi podběhy má 1130 mm, zatímco třeba Fiat Dobló nabízí celých 1200 mm. Je to daň za menší celkovou šířku vozu omezenou předkem převzatým z Corsy. Co však jiní nemají, je systém FlexCargo, jenž umožňuje přepravu předmětů až 2,7 metru dlouhých. V Combu je totiž možno sklopit opěradlo sedadla předního spolujezdce dopředu k sedáku a využít tak dalších centimetrů navíc.

Úsporné motory

Pod přední kapotu Comba si lze vybrat z trojice pohonných jednotek. Základ představuje přeplňovaný vznětový agregát 1,7 DI o výkonu 48 kW, pro náročnější zákazníky je pak v nabídce jeho verze DTI s vyšším plnicím tlakem turba a s mezichladičem, jež dává výkon 55 kW. Nejdynamičtějším Combem bude verze se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru, jenž vyvine nejvyšší výkon 64 kW. Jde o klasickou konstrukci známou z již nevyráběných osobních vozů Opel, jež ale dostala vícebodové vstřikování paliva a elektronické ovládání škrticí klapky, díky čemuž plní i emisní normu Euro IV.

Překvapivá výbava

Nové Combo je už v prodeji a to od ceny 339 900 korun bez DPH, které případný zájemce vydá za verzi 1,6i. V základní verzi se Combo nabízí kupříkladu s velkoobjemovým airbagem na místě řidiče, posilovačem řízení, imobilizérem, otáčkoměrem, elektrickým sklonem světlometů, pylovým filtrem, tónovanými skly, vnějšími zpětnými zrcátky ovládanými zevnitř, výškově nastavitelným volantem a přípravou pro instalaci rádia včetně dvou reproduktorů.

Ve vyšším stupni výbavy Comfort tento přehled doplňují boční posuvné dveře vpravo (jinak přijdou na 8115 Kč), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, autorádio s přehrávačem a ovládáním na volantu, čtyři reproduktory a takzvaná funkční sada. Ta obsahuje výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zásuvku pod sedadlem, stěrač zadního okna, ostřikování a vyhřívání zadního okna a čtecí lampičku vpředu.

Užitkovou verzi ještě na jaře (konec dubna) by pak měla následovat jeho pětimístná osobní verze nazvaná Combo Tour, jež bude konkurovat i menším velkoprostorovým vozům. O ní ale zase někdy příště.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků