Opel chystá v příštím roce OPC smršť

Automobilka Opel přišla s novými generacemi svých modelů s jejich opravdu ostrými verzemi s tradičním přídomkem OPC. Opel tak po létech klidu rozvířil hladinu sportovně laděných vozů a je natolik "drzý" že se nerozpakuje vyladit jinak striktně rodinné vozy. S čím přijde Opel, kdy a za jaké ceny?
Opel chystá v příštím roce OPC smršť

O příchodu ostrých OPC verzí modelů Astra, Meriva, Vectra a Zafira jsme již psali v minulosti. Opel se nyní chystá tyto verze prodávat i u nás, a tak si je pojďme trochu blíže představit.

Opel Astra OPC

Velmi očekávanou verzí klasické Astry je OPC. Ta je odvozena od sportovní verze Astry GTC s motorem o objemu 2 litry a výkonem 147 kW (200 k), která je přímým konkurentem Golfu GTI a Meganu Sport. OPC pak má svým zaměřením směřovat k vozům jako je Golf R32 nebo Alfa 147 GTA. Byť má pod kapotou "pouze" přeplňovaný dvoulitrový motor, výkonově a ve spojení s adaptivním podvozkem IDSplus příjde opravdu zdařilý konkurent těmto ikonám mezi ostrými hot-hatchi. Golf GTI nebo Renault Megan Sport nechává s přehledem za sebou. A pokud se neobjeví na trhu Focus RS, bude jen těžko hledat konkurenta.

Astra OPC dostane pod kapotu přeplňovaný motor s výkonem 176 kW (240 k) v 5 600 ot/min a točivým momentem 320 Nm v opravdu vysokých otáčkách - v rovných pěti tisících. Astra s tímto motorem sprintuje na stovku za 6,4 s a řučička tachometru se zastaví na rychlosti 244 km/h. Kombinovaná spotřeba má činit pouhých 9,2 l na 100 km, což se ale podaří jen výjimečně.

Ostrá Astra se má objevit na českém trhu hned na začátku příštího roku, dle dostupných informací hned v první polovině ledna. Cena není prozatím stanovena, ale očekává se mírně nad cenou Golfu GTI, ovšem výrazně pod cenou R32 nebo Alfy 147 GTA.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Astra OPC

Opel Vectra OPC

Jelikož zájem zákazníku po ostrých sedanech a kombících střední třídy stále sílí, vyšel Opel i této cílové skupině vstříc. Připravil tak lahůdku pro sportovní řidiče. Po edicích i500 starší generace Vectry a nynější GTS 3,2, přišel také s verzí OPC.

Pod kapotou sedanu a kombi se objeví šestiválec do V s výkonem 186 kW (255 k) a točivým momentem 355 Nm. Vectra OPC zvládne sprint z nuly na sto za 6,8 s a dosáhne maximální rychlosti 260 km/h. I Vectra dostane podvozek IDSPlus ovšem druhé generace. Opel tak nasazuje svůj model proti konkurenci, která v posledních letech čím dál častěji alespoň jeden svůj model oblékne do sportovního kabátu a osadí výkoným motorem.

Vectra OPC a Vectra Caravan OPC se objeví na českém trhu krátce po Astře OPC, dle informací by to měl Opel stihnou v prvním čtvrtletí roku 2006. Cena není zatím stanovena, ale dle odhadu by se měla pohybovat okolo 1,2 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Vectra a Vectra Caravan OPC

Opel Zafira OPC

Zcela netradiční krok od Opelu je upravení rodinného velkoprostorového vozu Zafira. Tento segment, ve kterém jde hlavně o prostor a pohodlné odvezení celé rodiny, zavazadel a případných mazlíčků, není zrovna přeplňen ostrými vozy. Přesto Opel zkusil tyto klidné vody trochu rozvířit. Zafiru kompletně upravil a přidal k tomu výkoný motor.

Pod kapotou Zafiry OPC se nachází čtyřválcový zážehový motor o objemu 2.0 l přepľňovaný turbodmychadlem s výkonem 176 kW /240 k) a točivým momentem 320 Nm. Výkon Zafiry je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Zafira zvládne sprint na stovku za 7,8 s a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 231 km/h, což z ní děla nejrychlejší produkční van Evropy.

Zafira dále dostala přepracovaný podvozek a brdnou soustavu a také adaptivní podvozek IDSPlus.

Zafira se na českém trhu objeví jako třetí v pořadi. Dle vyjádření Opelu není prozatím přesně znám termín a jejich vyjádření "zanedlouho po Vectře" může znamenat cokoli. Jedno je však jasné, nebude to dříve, než v polovině příštího roku a zákazník by si měl již dnes přichystat sumu přes 1 milion korun. Ovšem kdo by nechtěl uhánět na dovolenou s manželkou, dětmi, psem, kanárkem a plným kufrem zbytečností rychleji a dynamičtěji, než dokáže většina běžných vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Zafira OPC

Opel Meriva OPC

Posledním z rodiny nové generace OPC je malá Meriva. Ta příjde na trh jako poslední a v této chvíli je o ní také nejméně informací. Meriva má dostat pod kapotu také dvoulitr ovšem s výkonem 132 kW (180 k). K tomu dostane tradičně podvozek IDSPlus a také přepracovaný funkční styling a brzdy.

Meriva se na českém trhu také objeví, ale termín je již zcela spekulativní. Pokud bude u Opelu vše fungovat jako doposud, můžeme si ji poprvé koupit v druhé polovině příštího roku.

 Foto © Automedia
Opel Meriva OPC

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků