Automobilka Opel bojuje s postavením na evropském trhu. Ačkoli se její auta neprodávají vyloženě špatně, vedení není spokojeno a domnívá se, že vozidla mají větší potenciál. Jenže když nelze uspokojit poptávku zámožnější klientely, co to zkusit naopak s lidmi, kteří obracejí každou korunu?
Opel tak prý zvažuje založení divize či přímo samostatné značky, která by měla na starosti vývoj a prodej aut pro šetřivé zákazníky. Magazín Automotive News informuje, že cílem je znovu získat ty zákazníky, kteří kupovali vozy značky Chevrolet (dříve Daewoo).
Opel s takovou značkou nechce cílit jen na východ Evropy a Rusko, podobná levná auta jsou již oblíbená i na „západě“, neboť nepřináší prakticky žádné kompromisy například v oblasti bezpečnosti a ne všichni chtějí za každou cenu nejmodernější techniku.
Ve hře jsou dvě varianty, jak by mohl Opel zacílit na šetřivé zákazníky. Jednou je pokračování výroby některých modelů i po představení nových generací, což praktikovala třeba značka Škoda. Další možností je nabídnout lidem „oškubané“ verze nových modelů s tzv. „osvědčenými“ motory. Nyní je ale všechno teprve ve stádiu příprav. Dacia se tak svého neotřesitelného postavení zatím nemusí obávat.