Opel chce konkurovat Dacii. Zvažuje výrobu levných aut

Opel chce konkurovat Dacii. Zvažuje výrobu levných aut

Automobilka Opel bojuje s postavením na evropském trhu. Ačkoli se její auta neprodávají vyloženě špatně, vedení není spokojeno a domnívá se, že vozidla mají větší potenciál. Jenže když nelze uspokojit poptávku zámožnější klientely, co to zkusit naopak s lidmi, kteří obracejí každou korunu?

Opel tak prý zvažuje založení divize či přímo samostatné značky, která by měla na starosti vývoj a prodej aut pro šetřivé zákazníky. Magazín Automotive News informuje, že cílem je znovu získat ty zákazníky, kteří kupovali vozy značky Chevrolet (dříve Daewoo).

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI: hbitý mikrobus s čerstvým srdcem

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI: hbitý mikrobus s čerstvým srdcem

Opel s takovou značkou nechce cílit jen na východ Evropy a Rusko, podobná levná auta jsou již oblíbená i na „západě“, neboť nepřináší prakticky žádné kompromisy například v oblasti bezpečnosti a ne všichni chtějí za každou cenu nejmodernější techniku.

Ve hře jsou dvě varianty, jak by mohl Opel zacílit na šetřivé zákazníky. Jednou je pokračování výroby některých modelů i po představení nových generací, což praktikovala třeba značka Škoda. Další možností je nabídnout lidem „oškubané“ verze nových modelů s tzv. „osvědčenými“ motory. Nyní je ale všechno teprve ve stádiu příprav. Dacia se tak svého neotřesitelného postavení zatím nemusí obávat.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků