Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chlazeným turbem

Výsledkem úprav je výkon 125 kW a točivý moment 400 Nm. Výrobce tvrdí, že je nový motor velmi tichý.

Pokud vám představa kabrioletu s dieselovým motorem nepřijde zvrácená, jásejte. Opel Cascada totiž dostal nový „šeptající“ turbodiesel 2.0 CDTI. Výrobce tvrdí, že je nový motor velmi tichý a že si při vývoji dal záležet na zvýšení spolehlivosti choulostivých částí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě nového motoru dostal kabriolet Opel Cascada i tři nové barvy karoserie. Jinak je všechno při starém, tedy i klasická látková střecha

Tak například turbodmychadlo je chlazené vodou, takže prý odpadá nutné dochlazování po dynamické jízdě. Olej, který teče k turbu, pak prochází ještě samostatným filtrem, aby se snížilo opotřebení dmychadla. Turbodmychadlo má také proměnnou geometrii lopatek, poprvé má navíc místo podtlakového aktuátoru elektrický.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Díky tomu se výrazně snížil turboefekt a turbo nabíhá o dvacet procent rychleji. Vstřikovače pak dopravují naftu do válců pod tlakem 2000 barů a protože umí během jednoho pracovního cyklu dodat až deset dávek paliva, snížilo to vibrace a hluk. Kultivovanosti pomáhají třeba i dva protiběžné vyvažovací hřídele.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor má prý mnohem kultivovanější projev a disponuje třeba vodou chlazeným turbem se samostatným filtrem oleje a elektrickým aktuátorem variabilních lopatek

Výsledkem úprav je výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 400 Nm, který je k dispozici mezi 1750 a 2500 ot./min. Opel Cascada se s tímto motorem dostane na stovku za 10,3 sekundy a rozjede se na 218 km/h. Spotřebuje 4,9 litru na 100 km. Motor plní emisní normu Euro 6 díky vstřikování aditiva AdBlue do výfuku.

Crash test kabrioletů: Nejlepší Opel Cascada, nejhorší VW Golf

Crash test kabrioletů: Nejlepší Opel Cascada, nejhorší VW Golf

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků