Opel Cascada dostal nový diesel 2.0 CDTI s vodou chlazeným turbem

Výsledkem úprav je výkon 125 kW a točivý moment 400 Nm. Výrobce tvrdí, že je nový motor velmi tichý.

Pokud vám představa kabrioletu s dieselovým motorem nepřijde zvrácená, jásejte. Opel Cascada totiž dostal nový „šeptající“ turbodiesel 2.0 CDTI. Výrobce tvrdí, že je nový motor velmi tichý a že si při vývoji dal záležet na zvýšení spolehlivosti choulostivých částí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě nového motoru dostal kabriolet Opel Cascada i tři nové barvy karoserie. Jinak je všechno při starém, tedy i klasická látková střecha

Tak například turbodmychadlo je chlazené vodou, takže prý odpadá nutné dochlazování po dynamické jízdě. Olej, který teče k turbu, pak prochází ještě samostatným filtrem, aby se snížilo opotřebení dmychadla. Turbodmychadlo má také proměnnou geometrii lopatek, poprvé má navíc místo podtlakového aktuátoru elektrický.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Díky tomu se výrazně snížil turboefekt a turbo nabíhá o dvacet procent rychleji. Vstřikovače pak dopravují naftu do válců pod tlakem 2000 barů a protože umí během jednoho pracovního cyklu dodat až deset dávek paliva, snížilo to vibrace a hluk. Kultivovanosti pomáhají třeba i dva protiběžné vyvažovací hřídele.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor má prý mnohem kultivovanější projev a disponuje třeba vodou chlazeným turbem se samostatným filtrem oleje a elektrickým aktuátorem variabilních lopatek

Výsledkem úprav je výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 400 Nm, který je k dispozici mezi 1750 a 2500 ot./min. Opel Cascada se s tímto motorem dostane na stovku za 10,3 sekundy a rozjede se na 218 km/h. Spotřebuje 4,9 litru na 100 km. Motor plní emisní normu Euro 6 díky vstřikování aditiva AdBlue do výfuku.

Crash test kabrioletů: Nejlepší Opel Cascada, nejhorší VW Golf

Crash test kabrioletů: Nejlepší Opel Cascada, nejhorší VW Golf

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků