Šéfdesignér značky Mark Adams na premiéře faceliftované Corsy sdělil magazínu Autocar, že Opel s malými auty i nadále počítá. „Máme štěstí na úspory z objemu, které nám umožňují dělat věci, které jsou zákazníkovi jedno, ale pak také jiné, kvůli kterým se o značku zajímá,“ vysvětlil. Zdroj: Opel

Šéfdesignér značky Mark Adams na premiéře faceliftované Corsy sdělil magazínu Autocar, že Opel s malými auty i nadále počítá. „Máme štěstí na úspory z objemu, které nám umožňují dělat věci, které jsou zákazníkovi jedno, ale pak také jiné, kvůli kterým se o značku zajímá,“ vysvětlil. Zdroj: Opel

oncern Stellantis podle něj připravil více než jen sadu nástrojů pro stavbu auta, kterou mohou různé značky využít. Spíše prý šlo o jeden a půl sady, díky čemuž si mohou jednotlivé automobilky své konkrétní vozy postavit a naladit tak, jak potřebují. Zdroj: Opel
Nástupce aktuální Corsy se představí ještě v rámci aktuálního desetiletí, dle plánu Opelu bude již v příštím roce každý model elektrifikovaný a od roku 2028 hodlá uvádět na trh výhradně bateriové vozy. Zdroj: Opel
Opel Corsa Zdroj: Opel
Opel Corsa Zdroj: Opel
10
Fotogalerie

Opel bude pokračovat s malými auty, říká jeho šéfdesignér. Hlavně díky strategickému spojení

Zatímco jiní opouští segment malých městských aut, u německé značky mají budoucnost díky výrobě sesterských modelů.

Když se představovala aktuální generace Corsy, lidé od Opelu nám prozradili, že už měli jedno auto s kódovým označením G2J0 připravené. Byla to doba těsně po spojení značky s koncernem Stellantis, hotová práce ještě se zbytky techniky GM letěla do koše a nová Corsa F byla kvapně postavena na platformě EMP1, tedy stejné, jakou má sesterský Peugeot 208. Důvodem bylo sdílení různých prvků a možnost využít mnohem modernější asistenční systémy. Čas nyní ukázal, že šlo o dobré rozhodnutí.

Šéfdesignér značky Mark Adams na premiéře faceliftované Corsy sdělil Autocaru, že Opel s malými auty i nadále počítá – právě díky objemům a sdílení techniky. „Máme štěstí na úspory z objemu, které nám umožňují dělat věci, které jsou zákazníkovi jedno, ale pak také jiné, kvůli kterým se o značku zajímá,“ vysvětlil. Koncern Stellantis podle něj připravil více než jen sadu nástrojů pro stavbu auta, kterou mohou různé značky využít. Spíše prý šlo o jeden a půl sady, díky čemuž si mohou jednotlivé automobilky své konkrétní vozy postavit a naladit tak, jak potřebují.

Nástupce aktuální Corsy se představí ještě v rámci současného desetiletí, dle plánu Opelu bude již v příštím roce každý model elektrifikovaný a od roku 2028 hodlá uvádět na trh výhradně bateriové vozy. Malá auta se stávají ohroženým druhem, protože na nich automobilky kvůli povinným požadavkům na bezpečnostní systémy a emise stěží něco vydělají, aniž by stála ranec peněz. Připomeňme si, že například u Fordu končí po mnoha desetiletích kdysi stěžejní model Fiesta, spočítané to má také "klasická" Fabia.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud