Šéf skupiny PSA Carlos Tavares chce zachovat německou výrobu a vývoj, pokud Opel po jednání s General Motors skončí ve francouzských rukou.
V posledním týdnu jsou jednání mezi skupinou PSA, pod kterou patří Citroën, Peugeot a DS, a General Motors hlavní událostí evropského autoprůmyslu. Výsledek může být i takový, že Francouzi koupí evropskou divizi GM, Opel.
Jednání probíhají již několik měsíců. Až nyní však informace plně vyplouvají na povrch. Tajemství si obě strany nechaly jak pro vrcholné politiky, tak i pro ředitele Opelu.
Nedávno se tak Německá ministryně hospodářství Brigitte Zypriesová se podivila, proč se francouzský premiér na návštěvě Berlína tento týden o transakci nezmínil. Její francouzský protějšek Michel Sapin ji na to odpověděl, že o tom premiér nevěděl.
Obavy o dopad akvizice na německý automobilový průmysl brzdí šéf PSA, Carlos Tavares. Továren a vývojového centra Opelu se podle něj nebudou chtít Francouzi zbavit. Podle autonews.com není v ohrožení ani vysoký management automobilky.
Ve zprávě skupiny PSA stojí, že se Tavares chce v nejbližší době setkat s německou kancléřkou Angelou Merkelovou a s akcionáři Opelu. Německá vláda v krizovém roce 2013 podpořila Opel kapitálovou injekcí a vlastní v ní 13,7 procenta.
Podobnou uklidňující zprávu však dosud nedostali Britové, u kterých se vyrábějí Vauxhaully. V tomto případě hodně záleží na dopadu Brexitu na obchodní a vývozní podmínky.
Jak GM, tak PSA se v privátních diskusích shodují na tom, že Opel by pod správou GM musel čelit větším škrtům v rozpočtu, než by tomu bylo pod PSA. Podle agentury Bloomberg by měla hodnota transakce dosáhnout několika miliard dolarů.
Obě strany doufají, že k dohodě dojde ještě před autosalonem v Ženevě. Již dnes PSA s Opelem spolupracuje. Například připravované modely Opel Crossland X a Peugeot 3008 stojí na společné platformě.