Opel bude nadále vyvíjet a vyrábět v Německu, i pokud ho Francouzi koupí

Šéf skupiny PSA Carlos Tavares chce zachovat německou výrobu a vývoj, pokud Opel po jednání s General Motors skončí ve francouzských rukou.
Opel bude nadále vyvíjet a vyrábět v Německu, i pokud ho Francouzi koupí

V posledním týdnu jsou jednání mezi skupinou PSA, pod kterou patří Citroën, Peugeot a DS, a General Motors hlavní událostí evropského autoprůmyslu. Výsledek může být i takový, že Francouzi koupí evropskou divizi GM, Opel. 

Jednání probíhají již několik měsíců. Až nyní však informace plně vyplouvají na povrch. Tajemství si obě strany nechaly jak pro vrcholné politiky, tak i pro ředitele Opelu.

Nedávno se tak Německá ministryně hospodářství Brigitte Zypriesová se podivila, proč se francouzský premiér na návštěvě Berlína tento týden o transakci nezmínil. Její francouzský protějšek Michel Sapin ji na to odpověděl, že o tom premiér nevěděl.

Jeremy Clarkson a 10 nejhorších aut: Je mezi nimi i Škoda Superb

Jeremy Clarkson a 10 nejhorších aut: Je mezi nimi i Škoda Superb

Obavy o dopad akvizice na německý automobilový průmysl brzdí šéf PSA, Carlos Tavares. Továren a vývojového centra Opelu se podle něj nebudou chtít Francouzi zbavit. Podle autonews.com není v ohrožení ani vysoký management automobilky. 

Ve zprávě skupiny PSA stojí, že se Tavares chce v nejbližší době setkat s německou kancléřkou Angelou Merkelovou a s akcionáři Opelu. Německá vláda v krizovém roce 2013 podpořila Opel kapitálovou injekcí a vlastní v ní 13,7 procenta.

Podobnou uklidňující zprávu však dosud nedostali Britové, u kterých se vyrábějí Vauxhaully. V tomto případě hodně záleží na dopadu Brexitu na obchodní a vývozní podmínky.

Bude mít Opel nového majitele? O automobilku má zájem skupina PSA

Bude mít Opel nového majitele? O automobilku má zájem skupina PSA

Jak GM, tak PSA se v privátních diskusích shodují na tom, že Opel by pod správou GM musel čelit větším škrtům v rozpočtu, než by tomu bylo pod PSA. Podle agentury Bloomberg by měla hodnota transakce dosáhnout několika miliard dolarů.

Opel Crossland X: Nástupce Merivy je crossover

Opel Crossland X: Nástupce Merivy je crossover

Obě strany doufají, že k dohodě dojde ještě před autosalonem v Ženevě. Již dnes PSA s Opelem spolupracuje. Například připravované modely Opel Crossland X a Peugeot 3008 stojí na společné platformě.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků