Opel: Automobilka pro 21. století

Nový závod automobilky Opel v německém Rüsselsheimu bude vyrábět 270 000 automobilů ročně.
Opel: Automobilka pro 21. století
Automobilka Opel buduje v německém Rüsselsheimu svůj nový závod, který přinese zcela nové standardy produktivity, kvality a flexibility výroby. Projekt nového závodu, vyrůstajícího v těsném sousedství stávajících provozů Opelu v Rüsselsheimu, si vyžádá investice v celkové výši 1,5 miliardy německých marek. Jeho umístění u současných provozů, aniž by se to jakkoli dotklo jejich činnosti, je mimořádně obtížné a v automobilovém průmyslu poměrně ojedinělé řešení.

Nový závod se stane zárukou stabilních pracovních příležitostí nejenom přímo v oblasti Rüsselsheimu, ale i u vzdálenějších dodavatelů. Výroba v nové továrně v Rüsselsheimu by měla být zahájena v roce 2002 s náběhem zcela nového modelu Opel Vectra.

Nový závod v Rüsselsheimu je projektován na celkovou roční produkci asi 270 000 automobilů. Ty budou montovány na společné lince ve třísměnném provozu. Stavba nové továrny, která vzniká podle vzoru závodu automobilky Opel v německém Eisenachu, je jednou z největších investičních akcí společnosti Opel AG realizovanou na území Německa.

„Stavbou zcela nového závodu, který bude vynikat produktivitou a flexibilitou, jsme udělali ten nejlepší možný krok pro posílení své čelní pozice na světovém automobilovém trhu,“ říká Carl Peter Forster, ředitel automobilky Opel.

Při práci na projektu nové továrny využívali odborníci Mezinárodního technického a vývojového centra ITDC automobilky Opel v masivní míře náročné počítačové metody třídimenzionálních projekcí a virtuálního modelování – Opel má s využíváním těchto nástrojů bohaté zkušenosti a v celosvětovém měřítku patří v tomto oboru k absolutní špičce. Právě díky maximálnímu využití metod počítačových simulací se podařilo dosáhnout do této doby nedosažitelné produktivity a preciznosti při projektování továrny a přípravě náběhu vlastní výroby.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků