Opel Astra zbrojí na nové emisní normy: Filtr pevných částic má i benzinový motor

Astra je prvním modelem značky s bleskem ve znaku, který svou motorovou paletu přizpůsobuje novým emisním normám. Využije při tom stále jednotek Opelu.

V rámci zlevnění a sjednocení výroby včetně použité techniky to nemá nový vlastník Opelu, francouzská skupina PSA, úplně jednoduché. K úplnému převzetí došlo totiž v době, kdy na trh vyjela nová Insignia a druhý klíčový model, Astra s novými motory, se zrovna zabydlela. Při přizpůsobování motorů na emisních norem se tak PSA raději dál soustředí na jednotky Opelu.

Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží

Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží

Právě Astra, včetně verze Sport Tourer, se nyní přizpůsobuje na emisní normu Euro 6d, která svou ukvapeností spolu s novým měřícím cyklem WLTP přidělává všem výrobcům a motorářů nepěkné vrásky. Litrový zážehový motor se tak dočká svého pokračování jen ve slabší verzi s výkonem 90 koní. Čtrnáctistovka bude nadále k dispozici jen s pohonem na CNG.

Hlavní roli tak hrají motory o objemu 1,6 litru. Ten zážehový má stále 147 kilowattů, tedy rovných 200 koní, a k sobě také šestistupňovou manuální či automatickou převodovku. Maximální rychlost činí 235 km/h a zrychlení z nuly na stovku zvládne v 7,8 či 7,9 sekundách. Hlavní změnou je v tomto případě instalace filtru pevných částic do výfukového potrubí, s čímž se pojí i dílčí změny v systému vstřikování a dalších částí motoru.

Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Modernizací prošla i takzvaná "šeptající" dieselová šestnáctistovka. Má v základu stále 100 kW, 136 koní, a pojí se s šestistupňovou manuální či automatickou převodovku. Díky účinnějšímu systému vstřikování močoviny taková Astra nebude postižena současnými zákazy vjezdu do center evropských metropolí. Blíže neupřesněnými změnami letos projde i verze bi-turbo, která pro splnění norem přijde o deset koňských sil a nabídne jich tak 150.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků