Opel Astra zbrojí na nové emisní normy: Filtr pevných částic má i benzinový motor

Astra je prvním modelem značky s bleskem ve znaku, který svou motorovou paletu přizpůsobuje novým emisním normám. Využije při tom stále jednotek Opelu.

V rámci zlevnění a sjednocení výroby včetně použité techniky to nemá nový vlastník Opelu, francouzská skupina PSA, úplně jednoduché. K úplnému převzetí došlo totiž v době, kdy na trh vyjela nová Insignia a druhý klíčový model, Astra s novými motory, se zrovna zabydlela. Při přizpůsobování motorů na emisních norem se tak PSA raději dál soustředí na jednotky Opelu.

Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží

Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží

Právě Astra, včetně verze Sport Tourer, se nyní přizpůsobuje na emisní normu Euro 6d, která svou ukvapeností spolu s novým měřícím cyklem WLTP přidělává všem výrobcům a motorářů nepěkné vrásky. Litrový zážehový motor se tak dočká svého pokračování jen ve slabší verzi s výkonem 90 koní. Čtrnáctistovka bude nadále k dispozici jen s pohonem na CNG.

Hlavní roli tak hrají motory o objemu 1,6 litru. Ten zážehový má stále 147 kilowattů, tedy rovných 200 koní, a k sobě také šestistupňovou manuální či automatickou převodovku. Maximální rychlost činí 235 km/h a zrychlení z nuly na stovku zvládne v 7,8 či 7,9 sekundách. Hlavní změnou je v tomto případě instalace filtru pevných částic do výfukového potrubí, s čímž se pojí i dílčí změny v systému vstřikování a dalších částí motoru.

Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Modernizací prošla i takzvaná "šeptající" dieselová šestnáctistovka. Má v základu stále 100 kW, 136 koní, a pojí se s šestistupňovou manuální či automatickou převodovku. Díky účinnějšímu systému vstřikování močoviny taková Astra nebude postižena současnými zákazy vjezdu do center evropských metropolí. Blíže neupřesněnými změnami letos projde i verze bi-turbo, která pro splnění norem přijde o deset koňských sil a nabídne jich tak 150.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků