Opel Astra zbrojí na nové emisní normy: Filtr pevných částic má i benzinový motor

Astra je prvním modelem značky s bleskem ve znaku, který svou motorovou paletu přizpůsobuje novým emisním normám. Využije při tom stále jednotek Opelu.

V rámci zlevnění a sjednocení výroby včetně použité techniky to nemá nový vlastník Opelu, francouzská skupina PSA, úplně jednoduché. K úplnému převzetí došlo totiž v době, kdy na trh vyjela nová Insignia a druhý klíčový model, Astra s novými motory, se zrovna zabydlela. Při přizpůsobování motorů na emisních norem se tak PSA raději dál soustředí na jednotky Opelu.

Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží

Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží

Právě Astra, včetně verze Sport Tourer, se nyní přizpůsobuje na emisní normu Euro 6d, která svou ukvapeností spolu s novým měřícím cyklem WLTP přidělává všem výrobcům a motorářů nepěkné vrásky. Litrový zážehový motor se tak dočká svého pokračování jen ve slabší verzi s výkonem 90 koní. Čtrnáctistovka bude nadále k dispozici jen s pohonem na CNG.

Hlavní roli tak hrají motory o objemu 1,6 litru. Ten zážehový má stále 147 kilowattů, tedy rovných 200 koní, a k sobě také šestistupňovou manuální či automatickou převodovku. Maximální rychlost činí 235 km/h a zrychlení z nuly na stovku zvládne v 7,8 či 7,9 sekundách. Hlavní změnou je v tomto případě instalace filtru pevných částic do výfukového potrubí, s čímž se pojí i dílčí změny v systému vstřikování a dalších částí motoru.

Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Modernizací prošla i takzvaná "šeptající" dieselová šestnáctistovka. Má v základu stále 100 kW, 136 koní, a pojí se s šestistupňovou manuální či automatickou převodovku. Díky účinnějšímu systému vstřikování močoviny taková Astra nebude postižena současnými zákazy vjezdu do center evropských metropolí. Blíže neupřesněnými změnami letos projde i verze bi-turbo, která pro splnění norem přijde o deset koňských sil a nabídne jich tak 150.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků