Opel Astra zbrojí na nové emisní normy: Filtr pevných částic má i benzinový motor

Astra je prvním modelem značky s bleskem ve znaku, který svou motorovou paletu přizpůsobuje novým emisním normám. Využije při tom stále jednotek Opelu.

V rámci zlevnění a sjednocení výroby včetně použité techniky to nemá nový vlastník Opelu, francouzská skupina PSA, úplně jednoduché. K úplnému převzetí došlo totiž v době, kdy na trh vyjela nová Insignia a druhý klíčový model, Astra s novými motory, se zrovna zabydlela. Při přizpůsobování motorů na emisních norem se tak PSA raději dál soustředí na jednotky Opelu.

Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží

Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží

Právě Astra, včetně verze Sport Tourer, se nyní přizpůsobuje na emisní normu Euro 6d, která svou ukvapeností spolu s novým měřícím cyklem WLTP přidělává všem výrobcům a motorářů nepěkné vrásky. Litrový zážehový motor se tak dočká svého pokračování jen ve slabší verzi s výkonem 90 koní. Čtrnáctistovka bude nadále k dispozici jen s pohonem na CNG.

Hlavní roli tak hrají motory o objemu 1,6 litru. Ten zážehový má stále 147 kilowattů, tedy rovných 200 koní, a k sobě také šestistupňovou manuální či automatickou převodovku. Maximální rychlost činí 235 km/h a zrychlení z nuly na stovku zvládne v 7,8 či 7,9 sekundách. Hlavní změnou je v tomto případě instalace filtru pevných částic do výfukového potrubí, s čímž se pojí i dílčí změny v systému vstřikování a dalších částí motoru.

Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Modernizací prošla i takzvaná "šeptající" dieselová šestnáctistovka. Má v základu stále 100 kW, 136 koní, a pojí se s šestistupňovou manuální či automatickou převodovku. Díky účinnějšímu systému vstřikování močoviny taková Astra nebude postižena současnými zákazy vjezdu do center evropských metropolí. Blíže neupřesněnými změnami letos projde i verze bi-turbo, která pro splnění norem přijde o deset koňských sil a nabídne jich tak 150.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků