Opel Astra versus Mazda 3 a Volkswagen Golf

60 komentářů

Igas
14. února • 9:52

Jedine Opel. Poradne auto je Opel :) ja sem zaujatej,.....takze pro me vede Astra :))

Bobobob
28. dubna • 12:14

Nejlepší a nejkrásnější je stejně Mégane, ať si tady každej plácá co chce.

WWW
21. dubna • 14:32

Mam pocit, ze ten, kdo tu je jednoznacne proti mazde 3, tak v ni jeste nejel.
Neni to sice moje krevni skupina, ale fakt se povedla! A spolehlivost mazdy je celkem znama, doufam, ze ji to vydrzi... A Golf by mnel vymyslet uz konecne neco noveho...
W

WWW
21. dubna • 14:25

Obecne: zda se mi ze v dnesni dobe motor 1,6 pod 80kW je uz tak dost prusvih

Pro Opel mluvi jediny parametr - spotreba, ale zase ten odpich... hruza   

Poznamku k vete: "U Mazdy 3 připočtu 30 000 za klimatizaci, kterou má Golf do konce června v základní výbavě; vychází mi 489 900 Kč; chybí ale zadní okna v elektrice." - tady by mne zajimalo, jak casto se budou stahovat zadni okna, kdyz je tam klimatizace?

Ke starsim prispevkum: souhlasim s kiwi a mates - jen toho bavoraka bych z ohledem na cenu dal bokem...  Ale ruku na srdce, srovnani se tyka jinych aut, tak se drzme tematu.

W

robo
20. dubna • 9:54

A prečo autor nezaradil do porovnania napr. Peugeot 307, prípadne iné vozy nižšej strednej triedy, ako aj napr. Honda Civic, Nissan Almera.

Bol by to celkom zaujímavý pohľad.

WWW
21. dubna • 14:27

Protoze by ti tri puvodni nemeli sanci

W

robo
21. dubna • 15:08

Tiež si myslím. Navyše, na ti tri - 307, Almeru aj Civic teraz často bežia akcie, takže sú aj cenovo nedostižné.

Bodik
21. dubna • 21:01

Ale taky to nejsou nová auta.......... Almera je třeba stará jak noc už. Civic jakbysmet a 307 už má taky vydobé nějaké renomé. (u mě horší)

Bodik
18. dubna • 21:16

Většina se tu rozplývá nad golfem, ale mě vůbec nebere. Hlavně vzhledově, je dost nudný. Mazda má švih, Opel dravost.

Franta
26. dubna • 9:10

Fakt ma Mazda 3 svih? Mne stala jedna vedle v garazi skoro mesic a musim rict ze ma sex-appeal asi tak jako Helenka Ruzickova. Zezadu je to tluste a velke auto se zobakem misto narazniku - 4.4m delka HB verze? To si snad delaji srandu? Dyk to je skoro tak velke jako muj Passat!
A Opel to je totalni zklamani. Z venku dravy vzhled a uvnitr neco strasneho - malo mista, neprijemne plasty, zadne odkladaci plochy, na dotek neprijemne potahy, vymena zarovek jedine v servisu. Skoda, Astra 2 bylo dobre auto, trojka to kazi.

Name and surname
20. dubna • 14:08

No vidíš, a mě se zrovna Golf V celkem líbí. Třeba tou jednoduchostí tvarů a střídmostí designu. Tak jako tebe nebere Golf, mě zase moc nebere Opel a ani Mazda. To je ale na pocitech každého jednoho, tomu se líbí tohle, jinému zase tamto...

Majkl
17. dubna • 17:11

Mazda prostě vede. To je jasný na první pohled.

Niemand
16. dubna • 23:48

Takze Mazda 3 stoji 520 690 Kc, ale nema zadni okna v el., palubni pocitac, bi-xenony, ASR a ESP ani parkovaci asistent. Fakt, ze si to dokoupit nelze pominu.

Golf stoji 664 700, odectu tedy 5300 za pal. pocitac, 32 900 za bi-xenony, 22 100 za ESP, 15 400 za parkovaci asistent, ASR a zadni elektriku ohodnotim 10 000 Kc.

Dostanu cenu 579 000 Kc, coz je o 58 310 Kc vice nez u Mazdy. To je v podstate (+-) rozdil mezi zakladnimi modely. Pokud bych odecetl jeste 41 600 za klimatizaci, ktera je v akci, tak je rozdil 16 710 Kc. To je uz rozdil, ktery se da prekousnout, zvlaste kdyz Golf napr. vyhral v soutezi poradane Auto Bildem a jeho partnery v kategorii hodnoceni sportovnich jezdcu. Tedy jizdnimi vlastnostmi by mel byt lepsi jak mazda. Pradou zustava, ze ma nepresne slicovane zadni lampy, takze si ho asi nikdo nekoupi.

Jestli se pletu, tak me opravte.

Petr Broža
17. dubna • 7:42

Osobně mi sedla více Mazda 3, a to jak jízdními vlastnostmi, tak interiérem, sedačkami, palubovkou apod. Golf má ale nespornou výhodu v možnostech příplatkové výbavy.

Niemand
17. dubna • 9:19

O tom to je. Ja stale rikam jednu vec, auta nizsi stredni tridy jsou draha a jejich ceny se lisi v radu tisicu, takze o tom co koupit rozhoduje osobni preference, predchozi zkusenosti a dalsi subjektivni vlivy.

Interier je veci subjektivniho citeni, stejne tak tvar palubni desky. Sportovni sedadla si muzete dokoupit i do Golfu a jizdni vlastnosti to nevim. Opiram se o hodnoceni zavodnich jezdcu, kteri si myslim, ze vi o cem mluvi, ale samozrejme i oni mohli podlehnout jenom mylnym dojmum.

Jsem presvedcen, ze Mazda 3, VW Golf, Opel Astra, Skoda Octavia, Seat Leon, Audi A3 a Ford Focus (urcite i BMW 1) jsou neuveritelne vyrovnane vozy. Jeden ma lepsi to, druhy zase ono.

Petr Broža
17. dubna • 14:34

S tím lze jen souhlasit, dnes se v podstatě dělají už jen dobré vozy, špatný v současné produkci nenajdete.

xxl
17. dubna • 15:00

Suhlasim. Rozdiel je hlavne v pocitoch ake vyvolavaju, tam su obrovske rozdiely. Tam podla mna bude aj jedina moznost ako budu moct automobilky profilovat svoje produkty.

Leonardo Cupranek
16. dubna • 15:29

Mazda je podle me jasny vitez, Astra porazeny.

Ted jsem nekde cetl srovnani Golf-Focus-Astra a Astra byla jasnym porazenym. GolfV a soucasny Focus jsou na tom asi stejne, ale vse muze zmenit novy Focus (i kdyz by vlastne mel byt podobny s tou Mazdou).

Mazda3 je rozhodne z teto skupiny nejhezci (zejmena sedan). Golf tradicne vede nabizenymi "priplatkovymi" vlastnostmi jako motory ci 4x4, DSG a tiptronic, ale je designve nudny. Kdyz si vezmete, ze do Golfu4 se davaly motory jako 1.8T, 2.3 V5, 2.8V6 a 3.2V6 (ci spickova TDI 96 a 110kW), tak tomu auta jako Astra, Focus ci Mazda3 nemohli konkurovat. Ale pravda je, ze vetsina lidi si vrcholnou verzi nekoupi.

Pokud bych si kupoval auto s beznou vybavou a prumernym motorem, sel bych do Mazdy. Pokud bych chtel neco extra, tak do FocusuRS, Alfy 147GTA, nebo bych si pockal, jak bude vypadat nastupce Golfu R32. Taky bych mozna cekal na novy Focus - doufejme, ze udelaji zajimavejsi interier. Ale Astru bych si nekoupil asi v zadnem pripade.

Petr
16. dubna • 15:55

S tou Mazdou sedan souhlasím.

Jsem zvědavý, jak bude vypadat následník BORY.

Leonardo Cupranek
16. dubna • 17:28

Nekde tady uz problesklo, ze bude mit prodlouzeny rozvor (treba jako Touran) a bude urcena prevazne pro americky trh. Takze mozna golfovy kombik ponechaj skodovce a golfovy sedan ponechaj seatu.

Mozna by to mohlo vypadat podobne, jako to cabrio odvozene z noveho golfa (alespon maska).

Tom
16. dubna • 22:56

Nekde jsem cetl, ze Astra v kombiku bude mit asi o 8cm delsi rozvor. To by pak nemelo konkurenci

Leonardo Cupranek
16. dubna • 23:48

Vzdyt to se dela bezne. 307SW ma take vetsi rozvor, nez 307 hatchback. Touran ma take vetsi rozvor, nez Golf5. A pokud vim, tak i Megane sedan a combi maji vetsi rozvor, nez megane hatchback. Bora take bude mit vetsi rozvor, nez Golf.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Snehulda
18. dubna • 12:51

To by me zajimalo, jestli oktavie kombi dostane taky prodlouzeny rozvor ... obavam se spis ze asi ne ...

XP
16. dubna • 15:35

Nová astra má 1.9 diesel taky 110Kw. Jinak se mi Astara libí z venčí, ale Interier je humus. Zlatá Fábia

Leonardo Cupranek
17. dubna • 11:56

V ceniku Astry takovy diesel neni. Naopak Golf se jiz dnes prodava s 2.0 TDI 16v 103kW.

Existuje i varianta 2.0 TDI 16v 136kW - tipnul bych si, ze bude zavedena ne pozdeji, nez 110kW verze do Astry.

Uz do stareho golfu se davalo 1.9 TDI 110kW, a z benzinu 1.8T, 2.3 V5, 2.8V6 a 3.2V6. V novem golfu se dockame 2.0FSI Turbo a mozna i 3.2FSI.

Je jasne, ze vetsina lidi si zadnou takovou extremni motorizaci nekoupi, ale proste je k dispozici.

V nejakem papirovem casopise jsem videl srovnani Golf5-Focus-NovaAstra a ta Astra jednoznacne prohrala. Byly tam i fotky pri prujezdu zatackou: golf a focus vsechna kola na silnici, astra jedno zadni zvednute, jako kdyz pejsek cura. Interier Astry je zvlastni, ale alespon nepusobi tak chude, jako Golf ci Focus. Golfovej mi prijde zbytecne strohej, jednoduchej a "levnej". Focusovej se me nelibi vubec - je to asi moje subjektivni "uchylka", ale fordovic interiery me docela odpuzuji. To at mi priznivci techto znacek odpusti, ale to mi tato pet let stara kreace prijde hezci:

http://www.autojarov.cz/seat/fotogalerie/to004.jpg
http://www.autorevue.cz/Images/1213/66.jpg
http://seat.autopodbaba.cz/images/fotogalerie-toledo14.jpg
http://www.auto-pytela.cz/novevozy/img/fotogalerie/leon11.jpg
http://www.autojarov.cz/seat/fotogalerie/le005.jpg
http://www.auto-pytela.cz/novevozy/img/fotogalerie/toledo9.jpg
http://www.auto.cz/novy_katalog/images/se/le/sele00.jpg
http://www.klokocka.cz/SEAT/IMG/CARS/TOLEDO/FULL/008.jpg
http://www.klokocka.cz/SEAT/IMG/CARS/LEON/FULL/002.jpg
http://www.autorevue.cz/Images/429/88.jpg
http://www.havex.cz/seat/images/galerie/tol_3.jpg

ajatin
16. dubna • 23:21

To je fakt. U Fabie je ted design uvnitř i vně vyrovnanější . A nejen u zlaté barvy.

Petr B.
16. dubna • 13:51

Ta jednašestka v Golfu (v Octavii) není 16-ti ventil? Já jsem až do dneška žil v domění, že 1.6 55 kW byl 8-mi ventil a 74 a více kW motory už byly 16-ti ventily.
Zdá se mi málo pravděpodobný, že by z 8-mi ventilu dostali 100 a více koní.
Jak to teda je? Není v článku překlep?

Díky
Petr B.

ajatin
16. dubna • 23:17

Nu právě, srovnávat starší osmiventilku s moderními 16V mi nepřijde zrovna "kulantní". Myslím, že to 16v FSI u golfíka je jim rozhodně bližší. Ale ta cena..

Petr Broža
16. dubna • 15:11

Skutečně je to 8V verze, oproti starší 74kW má proměnné sání. 16V má verze s 77 kW, která se prodávala ve starém Golfu či v současné Boře.

Pavel
19. dubna • 8:56

Jo, jo, pokrok jde kupředu. Ten motor znám bez posledních kosmetických úprav ze strého dobrého Golfa II. Najezdil toho hodně, ale spotřeba byla šílená. Je to fakt varianta pro vesničany, co s tím jedou jednou týdně na výlet. Už nemám zájem o produkci VW. Je to moc zkostnatělé a kolem každé "novinky" se dělá úžasný humbuk.

Auto s motorem, který využívá přímého vstřiku paliva, proháním od roku 2000 a při uvádění této záležitosti kolem toho moc humbuku nebylo. Včera jsem jel z Brna na Buchlov za 5,3 l/100 km.

Alsiik
16. dubna • 15:20

Naše '97 Octavia 74kW má taky "proměnné sání". Jediný rozdíl mezi verzí 74kW a 75kW je ten, že novější 75kW je upraven aby splňoval Euro4.

Jinak 1,6 74kW a následně 75kW je celohliníkovej osmiventil, který vzniknul z totálního překopání starší 1,6 55kW... 

KOlos
16. dubna • 15:32

8mi ventil má výhodu, že byť se nedosáhne vysokýho výkonu, ale jde pěkně od spodu.

Petr
16. dubna • 16:09

Je to tak

Petr
16. dubna • 14:40

Ta 100k je 8 ventil s proměnlivým sáním. Na běžný rozjezd a předjíždění stačí do kopce se neunavuje. Myslím, že to bylo pro lidi, kteří nependlujou denně po republice nejvýhodnější povměr cena/výkon

Mac
16. dubna • 13:11

Ať to obracím jak to obracím, Astra mi vychází jako hodně předražená. Golf byl taky, ale zachránil to akcí klimatizace zdarma. Nevím, nevím, jestli český dovozce Opelu nebude muset sáhnout po podobném fíglu. Navíc Corsa a Vectra jsou momentálně v ČR propadáky...

kiwi
16. dubna • 12:53

omylem sem zapomel na vybornyho Forda Focuse a neodolatelnou Alfu 147

kiwi
16. dubna • 12:51

Moje poradi:
BMW 1
Honda Civic
Mazda 3
Nissan Almera

........................................
dlouhou dlouho nic
........................................
ostatni

xxl
16. dubna • 12:30

1. Ford Focus
2. Mazda 3
3. Alfa Romeo 147
4. Renault Megan
5. Peugeot 307
6. VW Golf
.
.
.
x. Opel Astra

Bodik
18. dubna • 21:01

 Velmi legrační tabulka.

 Focuse never more. Nebudu se opakovat stejným psaním, tak pokud chceš vědět proč, tak si najdi někde můj názor. Měl jsem sedan 2.0 benál, Ghia. Ale někdo rád vdolky, jiný holky......

Franta
16. dubna • 12:05

Podle mne Astre na konkurenci chybi navic i tohle:
- seriditelne sedadlo ridice 3.500
- normalni radio s CD 24.000
- aktivni operky hlavy 12.500
- osvetlovaci sada 1.600
- bocni ochranne listy 700
tj. dalsich cca 42.000. Mam pocit ze tohle vsechno Golf i Mazda maji.

Jirina
16. dubna • 14:16

Ale jinak Golf vychází lépe jak Astra.

Jirina
16. dubna • 14:04

Kromě nejnižší verze Essentia má Astra autorádio s CD MP3 v sérii.

Petr Broža
16. dubna • 13:13

Psal jsem, že srovnání je pouze orientační a hodně se odvíjí od toho, co jsem uvedl v tabulce; vybral jsem základní a důležité prvky výbavy. Pravdou je, že výbava Golfu je v základu nejbohatší.

XP
16. dubna • 12:59

Jo tyhle veci sem nepsali. Nakonac Golf bude skoro nejlevnější

mida
16. dubna • 11:37

muze mi prosim nekdo vysvetlit, jak je to s tou klimatizaci v golfu? setkal jsem se se dvema nazory:

a- klima zdarma do 30/6/04

b- klima zdarma minimalne do konce roku

autor clanku tvrdi verzi a, ale jak je to spravne?

deVIL
17. dubna • 13:59

Do konce 30.6..2004 je v České republice akce na vydodání GOLF V. s motorizací 1,4 za zaváděcí cenu 414.900,-kč ! ! !

Klimatizace je zdarma v rámci akci   "  30 let výročí GOLF "  ! ! !

K O U K N Ě T E se na německý stránky a bude vše jasné ! !  Klimatizaci tam mají až do konce října   ! ! !    

 

 

Petr Broža
16. dubna • 13:16

Původní zprávy hovořily o tom, že klima je zdarma do 30. června; věřím ale tomu, že se akce prodlouží minimálně do konce roku.

S touto nabídkou na tom není Golf cenově vůbec špatně, jak mnozí do diskusí píší, pokud by zákazník uvažoval o motoru 1.6 75 kW; ostatní motory (FSI, TDI) jsou dle mého názoru téměř předražené.

mates
16. dubna • 11:11

mno, osobne si myslim, ze i z tria soutezicich Astra, Golf a M3 vychazi nejlepe a to v drtive vetsine parametru Civic, proste stale a porad je jeste strci do kapsy vsechny tri......  Ale kdo chce jezdit treba v Opelu, proc ne, ale muj nazor je, ne diky......

hawky
16. dubna • 11:07

No já bych  si teda rozhodně radši počkal na novýho focuse

Jeffrey
16. dubna • 10:44

Mě se nejvíc líbí Golf, do Mazdy si nedám tempomat, bixenony, navigaci... Až budu uvažovat o novém autě, Golf bude mezi prvníma.

matuS
23. dubna • 11:18

a aj si to tam naozaj das, alebo kupis 1.4 za 419.000 a budes sa tesit ze to je mozne?

emp
18. dubna • 16:36

Navigace v Mazdě je...

Martin
18. dubna • 17:57

Jo, ale ne v česku. Smůla.

Franta
16. dubna • 11:48

Jo, souhlas. Mazdu 3 asi opravdu nee (i sousedka ji uz vymenila za Golf V) a ackoliv potrebuji vymenit starsi Astru tak ta nova se mi nelibi tak jako Golf. Opravdu nechapu co na neho vsichni nadavaji, vybone auto s vybornou bezpecnostni vybavou za dobrou cenu. Mne staci i tak 1.4 MPI

ACE
16. dubna • 10:43

Pokud se nepletu, tak po doplnění německé dvojice o doplňkovou výbavu cena přesáhne v podstatě plně vybavenou Mazdu ve 2L. To už musí bejt sakra obdivovatel německého autoparku, aby nevolil výkonnější, levnější, spolehlivější a dle mého názoru i pěknější Mazdu.

Vít K.
20. dubna • 12:13

Naprostý souhlas.Mazda je nejspolehlivejsi ze vsech.Má nejvetsí rozvor a je nejhezci.Podvozek roku atd...V zakladu nic nabizet za priplatek nemusi, protoze uz  vyssi verze ma vsechno v zakladu a cenou zustava porad srovnatelna s Golfem nebo Astrou v zakladu s dovybavou.

Petr
16. dubna • 10:39

Jo, ale když budeš chtít tempomat, máš smůlu, to mě docela mrzí.

KO
19. dubna • 11:43

zalezi co uprednostnujes. Ja bych si za tempomat nepriplacel. nevidim v tom extra vyhodu respektive jsem si na nej nedovedl zvyknout. Je to holt o osobnich preferencich.

Radek
16. dubna • 10:39

Je naprosto jasný, kdo je vítěz, mazda to jistí 

MHPlus
20. dubna • 11:40

Já bych naopak řekl, že Mazda prohrává...
Pokud budeme předpokládat, že automobily v této třídě jsou si plus mínus rovnocenné, pak případná nevyváženost v ceně podezřelá, rozdíl 15-20% v případě nových modelů ve velmi podobné výbavě už je dost. Že by manageři Mazdy v ČR neměli s tímto modelem dostatečné sebevědomí, aby ho prodávali "pod cenou"? Nebo naopak manageři VW a Opelu měli dost sebevědomí, aby ceny svých modelů posadili tak výrazně výše?

Doporučujeme

Články odjinud