Opel Astra Sports Tourer: kombi přijíždí

Opel představil kombi verzi Astry se sebevědomým označením Sports Tourer. Máme k dispozici první snímky i specifikace. (+ video)

Představení nové verze Astry kombi proběhlo v jakési předpremiéře, neboť novinka se oficiálně ukáže teprve v říjnu na autosalonu v Paříži. Pojďme se tedy podívat, co vše nabídne.

Nijak nás asi nepřekvapí, že při pohledu na protaženou záď najdeme řadu prvků podobných modelu Insignia ST, takové řešení bylo obecně očekáváno. Co je však důležitější, krabicoidní proporce předchozí generace Astry konečně patří minulosti, tým šéfdesignéra Opelu Marka Adamse odvedl dobrou práci a Astře Sports Tourer vtiskl větší dávku elegance a sportovního švihu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opel Astra Sports Tourer sdílí podvozek se svým kompaktním a již dříve představeným sourozencem, stejný je nejen rozvor náprav 2 685 mm, ale též rozchod předních a zadních kol (1 544, resp. 1 558 mm). Do útrob zavazadlového prostoru nás pánové z General Motors zatím nahlédnout nenechali, ale podle jejich kusých informací bude mít základní objem 500 litrů (Golf Variant má však o 60 l více). Po sklopení zadních opěradel prý vznikne rovná podlaha s délkou 1 835 mm (tj. o 28 mm více než dosud) a místo pro 1 550 litrů zavazadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také prostor pro posádku je pro nás zatím tajemstvím, nicméně lze předpokládat, že bude takřka identický s výchozím hatchbackem, který jsme vám v redakčním testu představili na tomto místě. Podle tvrzení výrobce se na palubě Astry Sports Tourer nachází odkládací místa s celkovým objemem 75 l, což je dvakrát tolik co dosud. K využitelnosti zadní části interiéru přispívá instalace v poměru 60:40 dělených a sklopných sedadel FlexFold, jež lze ovládat tlačítky po stranách zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na evropském trhu se mohou zákazníci těšit na výběr z celkem osmi zážehových a vznětových pohonných jednotek včetně nového motoru 1,4i Turbo o výkonu 140 koní (103 kW) a „turbodieselu“ s objemem 2,0 l a výkonem 160 koní (117 kW), jenž se vyznačuje průměrnou spotřebou 5,1 l/100 km v kombinovaném režimu. Výkonnostní rozsah nabízených jednotek má sahat od 95 do 180 koní (70 až 132 kW).

Pětidveřová Astra Sports Tourer se bude samozřejmě vyrábět i s řízením na pravé straně pod značkou Vauxhall, snímky této verze též přkládáme. Vůz by se v Evropě měl začít prodávat ještě před koncem letošního roku, jeho ceny zatím nejsou známy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel/Vauxhall Astra Sports Tourer
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků