Opel Astra sedan, nová verze pro východní trhy

41 komentářů

Vladimír
21. října • 17:39

v autobazaru - jestli se toho dožiju a nebudou mě žrát červi v zemi. Ale do 15 - 17 let bych mohl našetřit na ojetou Fábii - můj sen a většiny chudých Čechů.

puck
21. října • 18:42

:-D debilek Vladimir :-) setris 100 korun mesacne ? naco ti je potom auto, ked nebudes mat na benzin ?

sestra Vladimíra
21. října • 23:56

Velice se omlouvám za nevhodné chování mého psychicky labilního bratra Vladimíra, zase mi vlezl do počítače a jen dělá ostudu naší rodině. Musela jsem mu dát léky na uklidnění.

Jezevcik
21. října • 0:55

vypada supr. kdyby tomu dali misto kufru paty dvere, tak se muze jit cela O1/O2 klouzat...

Koubas
20. října • 23:42

Nepripada vam ze ty zadni svetla se uz na nejakym aute objevily??? Myslim tim Mitsu. EVO...

JanQ
20. října • 14:28

nevite proc vsechny auta typu sedan jsou urceny primarne pro vychodni trhy?...to jako na "zapade" je zajem jen o kombiky a hatche?...nikdo by si tam jakoze sedana nikdy nekoupil?...nejak to nechapu

ster
20. října • 14:39

To že Opel chce týmto modelom zabodovať najmä na Tureckom trhu nie je žiadna náhoda: podľa istého prieskumu sa tureckí zákazníci v 67% prípadov kúpy nového vozidla v tejto triede rozhodnú pre sedan. V Rusku je to 65%, v Poľsku a juhovýchodnej Európe cca 15% klientov. To je v porovnaní so západom výrazne vyššia preferencia - tam si auto s oddeleným batožinovým priestorom zadováži len 5% takýchto klientov (preto toto auto nebude napr. v Nemecku vôbec predávané). - Auto.skuž chápeš ??
Ale ja zase nechápem prečo tí ľudia z Turecka, Ruska chcú v tejto triede sedany. Veď sedan oproti kombi ?? Načo je ten sedan dobrý ??

Anndy
22. října • 15:06

Mozno je to jednoducho chudobou. Proste sedan je reprezentativne auto (obvykle byva aj najkrajsie). Na zapade su na to sedany v strednej, vyssej strednej, ci luxusnej triede. cize ak xce reprezentovat tak si kupi sedan z tych tried. No a nizsia stredna, to je tam urcite brane ako male auto, ktore by malo byt najma prakticke.a kedze na vychodnych trhoch su ludia chudobnejsi vzhladom k zapadnym trhom, tak by radi mali ten sedan (reprezentacia) ale na strednu triedu nemaju, tak si radi kupia nizsiu strednu.

puck
21. října • 6:43

ja zase nechapem na co je dobry hatch :-) maly kufor a je to spatne. combi je fajn, ale je vacsinou spatne nadizajnovny (cest peknym combikom) ale ma horsie jazdne vlastnosti a zbytocne vlacis so sebou 100kg naviac. ja teda osobne combi pouzijem iba ak na dovolenku.

JanQ
20. října • 15:04

to ze je na vychodnich trzich zajem o sedany je podle me jen v cene,sedan je vzdy levnejsi....sedan Astry bude na 100 procent levnejsi nez stejne vybavenej nesedan Astry....viz ClioII vs Thalia....Thalia je o neco levnejsi nez Clio pritom nabizi vyssi uzitnou hodnotu diky 510L kufru....

tenis
20. října • 22:18

O tom pochybujem. Astracky Gckovy sedan bol drahsi o cca 20k (SKK) ako 5dv hatch, Focusacky sedan je drahsi, atd. Nemyslim, ze Astracky Hckovy sedan bude lacnejsi ako 5 dv HB.

chytrak
20. října • 22:14

To srovnání s thalii/cliem je trochu mimo. Thália je levná protože se dělá v Turecku, a protože je to očesaný clio - ne jen výbavou ale i technicky. Prostě úspora kde se dá. A kufr to má protože je určena primárně (stejně jako astra sedan) pro východní evropu a asii, kde sedny v této třídě letí. Mimo jiný protože kupní síla nedovolí pořídit si skutečnej sedan jako passat. A proto letěj v těchto regionech sedany z z malejch aut či nižší střední. Plněj prostě úlohu rodinnýho auta.

Brouk
20. října • 14:58

Sedan je proti kombi a hatchi mnohem hezci a vyvazenejsi tvar. kombi a hatch je zase praktictejsi, ale ne kazdy chce mit doma delnuka a vozit v nem seno a pytle s piskem. Sedan je alegance, kombi je prace. Se zapadoevropskym myslenim se ja osobne neshoduju v mnoha smerech, krome aut je to i zahranicni politika (ustupku) atd.

Skyline
20. října • 14:56

A k cemu je teda sedan v tech jinych tridach, kdyz ti prijde divnej jen v nizsi stredni? Ja mam sedan nizsi stredni a vubec si nestezuju. Naopak vubec nechapu tvuj pristup - proc proboha kombi?

Brouk
20. října • 13:10

Jestlize Skodu Octavia2 s delkou 4572 mm a rozvorem 2578 mm vsechny casopisy, weby a nevim kdo jeste cpou do stredni tridy a Astru sedan s delkou 4620 mm a rozvorem 2 700 mm do nizsi stredni, tak to uz fakt nechapu kde vzali pravidla pro zadelovani do trid. Tato astra je stejne velka jak napr Honda Accord. Jinak do ted jsem si myslel, ze jen VW ma patent na debilni, poddimenzovane motorizace (VW Passat 1.6, Skoda OCT.2 1.4 a pod.), ale ted se do teto kategorie zaradil i (s)Opel. Davat do tohoto auta motor 1.4.... to je dobrej i spatnej vtip zaroven.

Petr
20. října • 22:01

Poddimenzovane motorizace at klidne jsou. Pokud je zakaznik zada tak proc ne. Normalni clovek si koupi vykonejsi motor. Roomster s tim 1,2 trihrnkem musi byt zabava. :-)Ale s tou O2 jako autem stredni tridy to Skoda prestrelila. Ona i O1 byla stredni stridy.
A srovnavaji to s Lagunou, atd.... .Nesmysl. Oktavka je proste ve stejne tride jako Astra, Megane, Focus, atd. Nizsi stredni.
To same to je i u Fabie. Ta spada mezi mala auta jako je Getz atd, ne?
Vsechno bych nazval ze to je Octavio-Fabio manie.

smudliky budliky
21. října • 6:58

"Ale s tou O2 jako autem stredni tridy to Skoda prestrelila." Nesmysl. ŠKoda nikde nikdy neprohlásila, že O2 je auto střední třídy. Nejsou to blázni a o autech přece jen vědí víc než průměrný diskutér na autorevue. Že občas nějaký novinář ustřelí, to není jejich problém. Ale Škoda uvádí O2 jako auto nižší střední. Takže klid.

21. října • 12:38

To není pravda - každý měsíc je Svazem dovozců automobilů (http://www.sda-cia.cz/home.php?lang=cz) vydáván přehled prodaných automobilů, kde je Oktávia ve střední a Fábia v nižší střední. O segmentaci v tomto případě rozhoduje výrobce, takže žádný ustřelený novinář...

Brouk
22. října • 11:43

...:-D:-D:-D to uz je fakt sranda, jestli cpou fabku do nizsi stredni. Pockejme si rok - dva a bude ve stredni. to se tesim.

puck
21. října • 6:40

mne napriklad v lagune 1.6 16v 84kw motor uplne staci. jedine co mi chyba je 6. stupnova prevodovka, ale ta vo vybave nebola. ta 1.6 ma dobre parametre, zrychlenie mi postacuje, a mam tiez dobru spotrebu. na dlhe trasy (BA - Tatry a naspat) 6.2 litra benzinu - tj. na jednu nadrz 970 km :-)

Brouk
20. října • 22:18

"Pokud je zakaznik zada tak proc ne. " no... vtom je maly zadrhel. Ja jsem jeste Passat 1.6 nikdy nevidel, stejne jako O2 1.4. Takze zakaznit to zas az tak nezada.

bingo
20. října • 14:41

Patent na debilni zakladni motorizace ma v nizsi stredni i ford, mazda, honda (ted se na me za to nekdo urcite vrhne) a kdo vi kdo jeste.

Anndy
20. října • 12:53

Preco robia take "somariny", ze niektore veci nejdu z vybavy k sedanu vybrat? Viem, ze vseobecne su sedany jaksi "out" ale preco ked clovek xce sedan si nemoze vybrat plnohodnotny sedan? Co by im to spravilo?jedine co ma napada, tak pre zapadny trh su auta v nizsej strednej triede stale povazovane ze male, a ze tam sedan nepatri... :-(

puck
21. října • 6:36

jak to ze sedany su "out" ? to si teda mimo. jediny sedan, ktory je "out" je fabia, ktora sa skoro vobec nepredava. napr. astra sedan starsi model vidam velmi casto, astru G sedan som jazdil skoro 100 tkm a bolo to fajn auticko.

Anndy
22. října • 15:01

to tvrdia automobilky, ja nie. Sam mam jeden a buduce auto bude asi zase sedan...

Skyline
20. října • 14:11

"Co by im to spravilo?"Vyssi naklady. Cim vetsi moznost variability, tim drazsi vyroba. Cestou je tedy omezeni nabidky (motoru, vybavy) a delat auta co nejvice unifikovana. A je-li hlavnim kriteriem uspechu cena, pak ty unifikovane stupne vybavy nemohou byt prilis rozsahle (urcite by nebyl problem udelat v zakladu vybavu jako u Civiku, ale to by pak cena nebyla nizka). Duvod, proc je omezen prave sedan je jasny - je to nejmene prakticka varianta. Z toho pak vyplyvaji i vyse uvedena omezeni, kdy prostor pro variabilitu je dale snizen nizkym poctem prodanych kusu a tedy jakekoliv extra naklady jsou nezadouci a vyrazne by ovlivnily rentabilitu tohoto modelu. Je to sice Opel, ale politika vyroby Astry sedan je uplne stejna jako u Loganu.

Anndy
22. října • 15:01

Ale ci da clovek napr. bi-xenony (ktorymi sa pri astre xvalili) do 5D alebo sedanu snad nie je o nejakych nakladoch navyse, ked to je podla mna aspon po B stlipk identicke. Nemusi byt - uznavam.Hmm, nemyslim, ze taka astra opc je praktickejsia ako sedan, ani pocty predajov nebudu vyssie.Ale ved o.k. na stastie je mozne si vyberat od inych vyrobcov. Pre mna ma astra priserny interier, takze az tak nelutujem :)

0ndra
20. října • 11:26

Není v rozměrech někde chyba? vždyť je to delší než Vectra (4611mm)... a má to i stejnej rozvor (snad kromě šířky je celkově větší). Jinak moc pěkné

Petr Kuchařík
20. října • 13:15

Týjo, ale rozvor 2,7m, to je jak současná Vectra. Chudáci majitelé Vecter :) Jinak pěkný autíčko

Radek Ondrášík
20. října • 11:29

Není, je to postevano na podvozku Vectry Caravan. Ve Střední Americe se to prodává jako Chevrolet Vectra a je to Astra na podvozku Vectry...

Pierre
20. října • 11:51

Myslíte asi na podvozku Astry Caravan. To by bylo spravne :-)

Radek Ondrášík
20. října • 11:59

Ano, myslím Astra Caravan a píšu Vectra Caravan. Každopádně v té Americe se to prodává jako Chevrolet Vectra ;-)http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=8582

Pierre
20. října • 12:01

To sice ano, ale je to jen jmeno. Tahle Astra je na podvozku Astry Caravan, odpovida tomu rozvor 2703 mm, odpovida tomu taky vyjádření v tiskové zprávě: Für großzügige Platzverhältnisse im Fond und einen großen Kofferraum (500 Liter) haben die Entwickler dem neuen Modell den langen Radstand des Caravan (2.703 mm) mit auf den Weg gegeben.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
20. října • 12:04

Ano, uznal jsem svůj omyl a díky za korekci.

Pierre
20. října • 12:05

No problemo :-)

Deli
20. října • 11:16

se mi líbí:-)

roobe
20. října • 11:03

Astra sedan je docela super! Rozhoně hezčí než Astra G.

klukjakobuk
20. října • 10:12

Předek Astry je dokonalý, ale u té zadní části mi prostě chybí elegance a styl předku. Nevyvážené, škoda.

puck
20. října • 12:12

mne ten zadok trochu... trochu pripomina megane sedan :-)
ale inak v pohode. paci sa mi velmi.

Ota
20. října • 10:50

Musim rict, ze na sedan nizsi stredni tridy to vypada celkem dobre. Rozhodne lepe nez Astra G sedan.

feroj
20. října • 10:45

Ja si myslím, že je úplne v pohode... ;-) štylistycky oveľa čistejšie ako Octavia II.. a v rázvore viac ako 10 cm navrch, tak ako aj predchádzajúce generácie (O_I a A_g)... stále nedokážem pochopiť načo je škodovke tak veľky kufor, na úkor vnútorného priestoru....
Hneď by som menil...:-);-)

Doporučujeme

Články odjinud