Opel Astra sedan, do roka a do dne

Opel uvede v příštím roce novou verzi svého modelu Astra. S blížícím se termínem přichází i nové a přesnější informace.

Jako první u nás jsme vám přinesli informace o Astře sedan již na jaře letošního roku (celá zpráva) a průběžně jsme informace doplňovali (celá zpráva). Nový sedan, který si odbyl evropskou premiéru na autosalonu v Istanbulu, se nyní krátce objevil i v Praze a s tím přišly i přesnější specifikace.

Nová verze oblíbené Astry má k německé legendě přilákat další zákazníky. Sedan, který u této generace doposud chyběl, tak doplní stávající hatchbacky, kombi a coupé-cabrio. Opel navíc nemusel do vývoje investovat ani euro navíc, protože tento vůz se již prodává ve státech Střední a Jižní Ameriky pod názvem Chevrolet Vectra.

Nový sedan nižší střední třídy přeroste všechny karosářské verze současné Astry. Svou délkou 4 618 mm, šířkou 1 754 mm a výškou 1 458 mm bude Astra sedan patřik k největším sedanům svého segmentu. Rozvor o délce 2 703 mm také neudělá žádnou ostudu.

Zavazadlový prostor bude mít objem solidních 500 litrů a výhodou budou také sklopná zadní opěradla sedaček. Bohužel, slabinou bude horší přístup přes malý otvor, což je obvyklá daň za verzi sedan.

Pod kapotou se nakonec objeví čtyři motory. Benzínový agregát 1,6 16V o výkonu 77 kW (105 k) a motor 1,8 16V o výkonu 103 kW (140 k), které se vyrábějí v Maďarsku. Ty doplní dva naftové čtyřválce o objemu 1,3 a 1,7 l CTDI. Motory disponují výkonem 66 kW (90 k), resp. 74 kW (100 k).

Sedan se bude vyrábět v polském závodě v Gliwici a v roční produkci až 50 000 vozů. Vcelku malá výroba je ovšem logická. O sedany nižší střední třídy není v Evropě příliš velký zájem a jejich export je určen hlavně na vybrané trhy, kde je tato varianta naopak velmi oblíbená. Turecko, Řecko, Španělsko a další státy jižní a východní Evropy. S prodeji se však počítá téměř všude a Astra sedan bude k dostání i u nás.

V září příštího roku se totiž mají rozběhnout prodeje a přestože je českému zastoupení Opelu cena známá, nehodlá ji prozatím prozradit. Ze zkušenosti s cenami Opelu lze ovšem v počátku očekávat cenu na úrovní konkurentů s tím, že v pozdější době mírně klesne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Astra sedan
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků