Opel Astra sedan, do roka a do dne

Opel uvede v příštím roce novou verzi svého modelu Astra. S blížícím se termínem přichází i nové a přesnější informace.

Jako první u nás jsme vám přinesli informace o Astře sedan již na jaře letošního roku (celá zpráva) a průběžně jsme informace doplňovali (celá zpráva). Nový sedan, který si odbyl evropskou premiéru na autosalonu v Istanbulu, se nyní krátce objevil i v Praze a s tím přišly i přesnější specifikace.

Nová verze oblíbené Astry má k německé legendě přilákat další zákazníky. Sedan, který u této generace doposud chyběl, tak doplní stávající hatchbacky, kombi a coupé-cabrio. Opel navíc nemusel do vývoje investovat ani euro navíc, protože tento vůz se již prodává ve státech Střední a Jižní Ameriky pod názvem Chevrolet Vectra.

Nový sedan nižší střední třídy přeroste všechny karosářské verze současné Astry. Svou délkou 4 618 mm, šířkou 1 754 mm a výškou 1 458 mm bude Astra sedan patřik k největším sedanům svého segmentu. Rozvor o délce 2 703 mm také neudělá žádnou ostudu.

Zavazadlový prostor bude mít objem solidních 500 litrů a výhodou budou také sklopná zadní opěradla sedaček. Bohužel, slabinou bude horší přístup přes malý otvor, což je obvyklá daň za verzi sedan.

Pod kapotou se nakonec objeví čtyři motory. Benzínový agregát 1,6 16V o výkonu 77 kW (105 k) a motor 1,8 16V o výkonu 103 kW (140 k), které se vyrábějí v Maďarsku. Ty doplní dva naftové čtyřválce o objemu 1,3 a 1,7 l CTDI. Motory disponují výkonem 66 kW (90 k), resp. 74 kW (100 k).

Sedan se bude vyrábět v polském závodě v Gliwici a v roční produkci až 50 000 vozů. Vcelku malá výroba je ovšem logická. O sedany nižší střední třídy není v Evropě příliš velký zájem a jejich export je určen hlavně na vybrané trhy, kde je tato varianta naopak velmi oblíbená. Turecko, Řecko, Španělsko a další státy jižní a východní Evropy. S prodeji se však počítá téměř všude a Astra sedan bude k dostání i u nás.

V září příštího roku se totiž mají rozběhnout prodeje a přestože je českému zastoupení Opelu cena známá, nehodlá ji prozatím prozradit. Ze zkušenosti s cenami Opelu lze ovšem v počátku očekávat cenu na úrovní konkurentů s tím, že v pozdější době mírně klesne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Astra sedan
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků