Opel Astra s hybridním nafťákem a spotřebou pod čtyři

Na detroitském autosalonu ukázal Opel studii hybridního pohonu v nové Astře. Základem pro hybridní model se stala třídveřová Astra GTC a motor 1.7 CDTi s výkonem 92 kW s filtrem pevných částic. K němu Opel přidal dva elektromotory s výkony 30 a 40 kW. Pokud je třeba, elektromotor se k nafťáku přidá, zvýší jeho výkon a sníží spotřebu; toho se využívá např. ve městech, kde se auto často rozjíždí z křižovatek.

Na stovku se Astra rozjede za méně než osm sekund a spotřebuje v kombinovaném režimu necelé čtyři litry nafty. To je o cca 25 procent méně, než má motor bez pomocného elektromotoru. Baterie typu NiMH je uložena u rezervního kola, dobíjí se při brzdění a váží 35 kg. Oproti standardní Astře se koncept nijak neliší, jen na palubní desce je umístěn druhý displej ukazují využití elektromotoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků