Opel Astra s hybridním nafťákem a spotřebou pod čtyři

Na detroitském autosalonu ukázal Opel studii hybridního pohonu v nové Astře. Základem pro hybridní model se stala třídveřová Astra GTC a motor 1.7 CDTi s výkonem 92 kW s filtrem pevných částic. K němu Opel přidal dva elektromotory s výkony 30 a 40 kW. Pokud je třeba, elektromotor se k nafťáku přidá, zvýší jeho výkon a sníží spotřebu; toho se využívá např. ve městech, kde se auto často rozjíždí z křižovatek.

Na stovku se Astra rozjede za méně než osm sekund a spotřebuje v kombinovaném režimu necelé čtyři litry nafty. To je o cca 25 procent méně, než má motor bez pomocného elektromotoru. Baterie typu NiMH je uložena u rezervního kola, dobíjí se při brzdění a váží 35 kg. Oproti standardní Astře se koncept nijak neliší, jen na palubní desce je umístěn druhý displej ukazují využití elektromotoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků