Opel Astra s hybridním nafťákem a spotřebou pod čtyři

Na detroitském autosalonu ukázal Opel studii hybridního pohonu v nové Astře. Základem pro hybridní model se stala třídveřová Astra GTC a motor 1.7 CDTi s výkonem 92 kW s filtrem pevných částic. K němu Opel přidal dva elektromotory s výkony 30 a 40 kW. Pokud je třeba, elektromotor se k nafťáku přidá, zvýší jeho výkon a sníží spotřebu; toho se využívá např. ve městech, kde se auto často rozjíždí z křižovatek.

Na stovku se Astra rozjede za méně než osm sekund a spotřebuje v kombinovaném režimu necelé čtyři litry nafty. To je o cca 25 procent méně, než má motor bez pomocného elektromotoru. Baterie typu NiMH je uložena u rezervního kola, dobíjí se při brzdění a váží 35 kg. Oproti standardní Astře se koncept nijak neliší, jen na palubní desce je umístěn druhý displej ukazují využití elektromotoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků