Opel Astra OPC: v Německu výrazně dražší než GTI

O Opelu Astra GTC se mluví již dlouho a ani na AutoRevue jsme jej nemohli opomíjet. Již dříve jsme vám tak přinesli podrobnější představení vozu a dokonce již na jaře informovali, že Astra OPC bude levnější než konkurenční Golf GTI, neboť v Anglii je jako Vauxhall Astra VXR prodaván o celý tisíc liber levněji.

České zastoupení Opelu s uvedením OPC na trh stále váhá a ani v českých cenách Astry GTC pro modelový rok 2006 se vrcholná verze OPC neobjevila. Podívali jsme se tak na ceny OPC na německém trhu, kde je již v nabídce za rovných 28 000 Euro. I tuto cenu vnímáme s ohledem na kvality vozu jako zajímavou, faktem ale je, že Golf GTI je v Německu o celých 3 800 Euro levnější. V Česku by se tak OPC mohla cenově pohybovat někde nad 800 tisíci Kč.

Rozdíl mezi cenami vozů v Německu a Anglii je pozoruhodný, nicméně překvapením byla spíše nižší cena OPC v Anglii než vyšší v Německu. Oba vozy jsou, i přes na první pohled stejné zatřídění, hodně rozdílné a konkurentem Golfu GTI je spíše Astra GTC Sport 2,0T, která se u nás prodává za 737 tisíc Kč a kterou jsme pro vás nedávno otestovali. OPC totiž nabízí o 20 procent výkonu navíc a citelně ostřejší naladění. Výsledkem je i o 8 desetin sekundy lepší zrychlení na stovku (6,4 s) a o 9 km/h vyšší maximálka (244 km/h). Svou dynamikou se tak OPC řadí spíše vedle vozů jako BMW 130i, Alfa Romeo 147 GTA nebo Golf R32, které jsou však citelně dražší. Např. R32 stojí v Německu 32 200 Euro a z nuly na sto zrychluje stále o desetinu sekundy později než OPC.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků