Opel Astra OPC: v Německu výrazně dražší než GTI

O Opelu Astra GTC se mluví již dlouho a ani na AutoRevue jsme jej nemohli opomíjet. Již dříve jsme vám tak přinesli podrobnější představení vozu a dokonce již na jaře informovali, že Astra OPC bude levnější než konkurenční Golf GTI, neboť v Anglii je jako Vauxhall Astra VXR prodaván o celý tisíc liber levněji.

České zastoupení Opelu s uvedením OPC na trh stále váhá a ani v českých cenách Astry GTC pro modelový rok 2006 se vrcholná verze OPC neobjevila. Podívali jsme se tak na ceny OPC na německém trhu, kde je již v nabídce za rovných 28 000 Euro. I tuto cenu vnímáme s ohledem na kvality vozu jako zajímavou, faktem ale je, že Golf GTI je v Německu o celých 3 800 Euro levnější. V Česku by se tak OPC mohla cenově pohybovat někde nad 800 tisíci Kč.

Rozdíl mezi cenami vozů v Německu a Anglii je pozoruhodný, nicméně překvapením byla spíše nižší cena OPC v Anglii než vyšší v Německu. Oba vozy jsou, i přes na první pohled stejné zatřídění, hodně rozdílné a konkurentem Golfu GTI je spíše Astra GTC Sport 2,0T, která se u nás prodává za 737 tisíc Kč a kterou jsme pro vás nedávno otestovali. OPC totiž nabízí o 20 procent výkonu navíc a citelně ostřejší naladění. Výsledkem je i o 8 desetin sekundy lepší zrychlení na stovku (6,4 s) a o 9 km/h vyšší maximálka (244 km/h). Svou dynamikou se tak OPC řadí spíše vedle vozů jako BMW 130i, Alfa Romeo 147 GTA nebo Golf R32, které jsou však citelně dražší. Např. R32 stojí v Německu 32 200 Euro a z nuly na sto zrychluje stále o desetinu sekundy později než OPC.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků