Opel Astra OPC: v Německu výrazně dražší než GTI

O Opelu Astra GTC se mluví již dlouho a ani na AutoRevue jsme jej nemohli opomíjet. Již dříve jsme vám tak přinesli podrobnější představení vozu a dokonce již na jaře informovali, že Astra OPC bude levnější než konkurenční Golf GTI, neboť v Anglii je jako Vauxhall Astra VXR prodaván o celý tisíc liber levněji.

České zastoupení Opelu s uvedením OPC na trh stále váhá a ani v českých cenách Astry GTC pro modelový rok 2006 se vrcholná verze OPC neobjevila. Podívali jsme se tak na ceny OPC na německém trhu, kde je již v nabídce za rovných 28 000 Euro. I tuto cenu vnímáme s ohledem na kvality vozu jako zajímavou, faktem ale je, že Golf GTI je v Německu o celých 3 800 Euro levnější. V Česku by se tak OPC mohla cenově pohybovat někde nad 800 tisíci Kč.

Rozdíl mezi cenami vozů v Německu a Anglii je pozoruhodný, nicméně překvapením byla spíše nižší cena OPC v Anglii než vyšší v Německu. Oba vozy jsou, i přes na první pohled stejné zatřídění, hodně rozdílné a konkurentem Golfu GTI je spíše Astra GTC Sport 2,0T, která se u nás prodává za 737 tisíc Kč a kterou jsme pro vás nedávno otestovali. OPC totiž nabízí o 20 procent výkonu navíc a citelně ostřejší naladění. Výsledkem je i o 8 desetin sekundy lepší zrychlení na stovku (6,4 s) a o 9 km/h vyšší maximálka (244 km/h). Svou dynamikou se tak OPC řadí spíše vedle vozů jako BMW 130i, Alfa Romeo 147 GTA nebo Golf R32, které jsou však citelně dražší. Např. R32 stojí v Německu 32 200 Euro a z nuly na sto zrychluje stále o desetinu sekundy později než OPC.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků