Opel Astra OPC: turbo a 240 koní

Na podzim tohoto roku nás poctí nejvýkonnější verze třídveřové Astry, model OPC. Bude vybaven dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem s maximálním výkonem 240 koní a točivým momentem 320 Nm. Jasná konkurence pro Volkswagen Golf GTI. (doplněno foto)
Opel Astra OPC: turbo a 240 koní

Na autosalonu v Ženevě si svoji světovou výstavní premiéru odbude nový model Opel Astra OPC. Tato produkční verze konceptu Astra HPC (High Performance Concept), představeného vloni na podzim na autosalonu v Paříži, technicky vychází z modelu Astra GTC. Pro Astru OPC jsou charakteristické mimořádné výkony a dynamika, výrazný design a špičkové technologie.

Vylepšený motor

Díky přeplňovanému zážehovému motoru 2.0 Turbo o výkonu 176 kW/240 k je Astra OPC, vyvinutá divizí OPC, jedním z nejvýkonnějších kompaktů s pohonem předních kol dostupných na automobilovém trhu. Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec se chlubí točivým momentem 320 Nm a mohutným zátahem už z nízkých otáček. Nová Astra OPC, standardně vybavovaná manuální šestistupňovou převodovkou, zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než 7 sekund a dosahuje rychlosti přes 240 km/h.

Motor nové Astry OPC technicky vychází z přeplňovaného dvoulitru 2.0 Turbo o výkonu 200 k, který disponuje točivým momentem až 262 Nm a jež završuje výkonovou škálu pohonných jednotek připravených pro modely Astra. Přepracovaný agregát Astry OPC má optimalizované sací i výfukové potrubí, využívá ještě kvalitnějších komponentů a má sofistikovanější systém přeplňování a vstřikování paliva.

Vysokému výkonu motoru 2.0 Turbo/176 kW je přizpůsobena charakteristika interaktivního podvozku IDSPlus se systémem elektronické regulace tlumičů pérování CDC (Continuous Damping Control). Podvozek IDSPlus elektronicky propojuje všechny stěžejní komponenty a prvky, které jsou důležité pro dosažení špičkových jízdních vlastností modelu řady OPC.

Astra OPC vyjíždí standardně na speciálních osmnáctipalcových litých kolech s pneumatikami 225/45 R18, na přání mohou zájemci získat i devatenáctipalcová litá kola unikátního designu, s jakými se na loňském autosalonu v Paříži představil koncept Astra HPC. Dynamický image nového modelu Astra OPC zvýrazňují i dobře viditelné třmeny kotoučových brzd vyvedené v charakteristické „OPC“ modré barvě. Astra OPC má vpředu ventilované disky o průměru 321 mm, vzadu pak kotouče o průměru 278 mm.

Sportovní design

Na svoje vysoké výkony upozorňuje Astra OPC na první pohled celou řadou originálních designerských detailů – přední partie jsou ještě „svalnatější“ než u Astry GTC, mohutné otvory pro přívod vzduchu k motoru jsou ještě širší a protažené více dolů, maska chladiče má charakteristickou strukturu včelí plástve, do masivních nárazníků se spojlerem jsou začleněná světla do mlhy. Otvory u krajů spojleru, kterými proudí chladný vzduch ke kotoučovým brzdám, tvoří harmonický přechod do dveřních prahů, které jsou směrem dozadu výrazně tvarované. Zadní partie Astry OPC působí neméně dynamicky, což je zásluha především střešního spojleru, který zvyšuje přítlak k vozovce ve velmi vysokých rychlostech, dvou postranních výřezů s mřížovitou strukturou a centrálně umístěné lichoběžníkové koncovky výfuku.

S dynamicky laděným exteriérem dobře koresponduje i interiér Astry OPC. Nejvýraznějším prvkem jsou bezesporu sportovní sedadla Recaro, která poskytují maximální boční oporu těla. Sedadla jsou k dispozici ve dvou verzích čalounění – buď v kombinaci kůže/textil, nebo v celokoženém provedení. Zájemci mohou zvolit modrý nebo stříbřitý odstín čalounění sedáků a zad, boční partie a hlavové opěrky jsou černé. K dalším originálním detailům interiéru Astry OPC patří nová kůží obšitá hlavice řadicí páky, chromové rámečky palubních přístrojů (s modrou ručkou a černými číselníky) a kryty dveřních prahů z leštěného nerezového plechu s gravírovaným logem „OPC“. Palubní deska a výplně dveří mohou být vyvedeny v modré, stříbřité nebo černé barvě.

Astra OPC je výsledkem společného vývoje specialistů Mezinárodního technického a vývojového centra ITDC automobilky Opel a sportovní divize OPC (Opel Performance Center). Takto vzniklo v rozmezí let 2001 až 2004 více než patnáct tisíc sportovně stylizovaných modelů OPC postavených na bázi modelů Astra, Astra Caravan a Zafira. Nová Astra OPC bude na trh uvedena na podzim roku 2005.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Koncept Astra HPC

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

bazar

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 126 746 km
Cena: 178 000 Kč
Opel Meriva 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 75 316 km
Cena: 250 000 Kč
Opel Zafira 1,8
Rok výroby: 2000
Stav: 193 400 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 156 503 km
Cena: 310 000 Kč
Opel Antara 2
Rok výroby: 2008
Stav: 114 654 km
Cena: 195 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2014
Stav: 77 756 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků