Opel Astra OPC: turbo a 240 koní

Na podzim tohoto roku nás poctí nejvýkonnější verze třídveřové Astry, model OPC. Bude vybaven dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem s maximálním výkonem 240 koní a točivým momentem 320 Nm. Jasná konkurence pro Volkswagen Golf GTI. (doplněno foto)
Opel Astra OPC: turbo a 240 koní

Na autosalonu v Ženevě si svoji světovou výstavní premiéru odbude nový model Opel Astra OPC. Tato produkční verze konceptu Astra HPC (High Performance Concept), představeného vloni na podzim na autosalonu v Paříži, technicky vychází z modelu Astra GTC. Pro Astru OPC jsou charakteristické mimořádné výkony a dynamika, výrazný design a špičkové technologie.

Vylepšený motor

Díky přeplňovanému zážehovému motoru 2.0 Turbo o výkonu 176 kW/240 k je Astra OPC, vyvinutá divizí OPC, jedním z nejvýkonnějších kompaktů s pohonem předních kol dostupných na automobilovém trhu. Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec se chlubí točivým momentem 320 Nm a mohutným zátahem už z nízkých otáček. Nová Astra OPC, standardně vybavovaná manuální šestistupňovou převodovkou, zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než 7 sekund a dosahuje rychlosti přes 240 km/h.

Motor nové Astry OPC technicky vychází z přeplňovaného dvoulitru 2.0 Turbo o výkonu 200 k, který disponuje točivým momentem až 262 Nm a jež završuje výkonovou škálu pohonných jednotek připravených pro modely Astra. Přepracovaný agregát Astry OPC má optimalizované sací i výfukové potrubí, využívá ještě kvalitnějších komponentů a má sofistikovanější systém přeplňování a vstřikování paliva.

Vysokému výkonu motoru 2.0 Turbo/176 kW je přizpůsobena charakteristika interaktivního podvozku IDSPlus se systémem elektronické regulace tlumičů pérování CDC (Continuous Damping Control). Podvozek IDSPlus elektronicky propojuje všechny stěžejní komponenty a prvky, které jsou důležité pro dosažení špičkových jízdních vlastností modelu řady OPC.

Astra OPC vyjíždí standardně na speciálních osmnáctipalcových litých kolech s pneumatikami 225/45 R18, na přání mohou zájemci získat i devatenáctipalcová litá kola unikátního designu, s jakými se na loňském autosalonu v Paříži představil koncept Astra HPC. Dynamický image nového modelu Astra OPC zvýrazňují i dobře viditelné třmeny kotoučových brzd vyvedené v charakteristické „OPC“ modré barvě. Astra OPC má vpředu ventilované disky o průměru 321 mm, vzadu pak kotouče o průměru 278 mm.

Sportovní design

Na svoje vysoké výkony upozorňuje Astra OPC na první pohled celou řadou originálních designerských detailů – přední partie jsou ještě „svalnatější“ než u Astry GTC, mohutné otvory pro přívod vzduchu k motoru jsou ještě širší a protažené více dolů, maska chladiče má charakteristickou strukturu včelí plástve, do masivních nárazníků se spojlerem jsou začleněná světla do mlhy. Otvory u krajů spojleru, kterými proudí chladný vzduch ke kotoučovým brzdám, tvoří harmonický přechod do dveřních prahů, které jsou směrem dozadu výrazně tvarované. Zadní partie Astry OPC působí neméně dynamicky, což je zásluha především střešního spojleru, který zvyšuje přítlak k vozovce ve velmi vysokých rychlostech, dvou postranních výřezů s mřížovitou strukturou a centrálně umístěné lichoběžníkové koncovky výfuku.

S dynamicky laděným exteriérem dobře koresponduje i interiér Astry OPC. Nejvýraznějším prvkem jsou bezesporu sportovní sedadla Recaro, která poskytují maximální boční oporu těla. Sedadla jsou k dispozici ve dvou verzích čalounění – buď v kombinaci kůže/textil, nebo v celokoženém provedení. Zájemci mohou zvolit modrý nebo stříbřitý odstín čalounění sedáků a zad, boční partie a hlavové opěrky jsou černé. K dalším originálním detailům interiéru Astry OPC patří nová kůží obšitá hlavice řadicí páky, chromové rámečky palubních přístrojů (s modrou ručkou a černými číselníky) a kryty dveřních prahů z leštěného nerezového plechu s gravírovaným logem „OPC“. Palubní deska a výplně dveří mohou být vyvedeny v modré, stříbřité nebo černé barvě.

Astra OPC je výsledkem společného vývoje specialistů Mezinárodního technického a vývojového centra ITDC automobilky Opel a sportovní divize OPC (Opel Performance Center). Takto vzniklo v rozmezí let 2001 až 2004 více než patnáct tisíc sportovně stylizovaných modelů OPC postavených na bázi modelů Astra, Astra Caravan a Zafira. Nová Astra OPC bude na trh uvedena na podzim roku 2005.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Koncept Astra HPC

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků