Opel Astra OPC: ostrý hatchback vstoupí do prodeje příští rok

Opel ukázal ostré provedení třídveřové Astry, které se bude v Británii prodávat jako Vauxhall Astra VXR. Jako základ poslouží provedení GTC, které se ještě ani nezačalo prodávat a na které se za pár týdnu zaletíme podívat v rámci prvních testovacích jízd.

Nejmladší OPC se postaví přímo proti VW Golf R nebo Sciroccu R. O pohon se stará dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na maximum 280 koní a 400 Nm. Poháněna je samozřejmě přední náprava, a to přes šestistupňovou manuální převodovku. Vpředu pak najdeme také samosvorný diferenciál. Astra OPC zvládne maximální rychlost 250 km/h. Údaje o akceleraci zatím zveřejněny nebyly.

Novinka prošla testováním na legendárním Nordschleife. Vpředu najdeme zavěšení HiPerStrut, které využívá také větší Insignia OPC. Nechybí ani aktivní tlumiče FlexRide nabízející kromě obvyklých režimů Tour a Sport také ještě o kousek sportovnější nastavení OPC. O patřičný brzdný účinek se postarají brzdy Brembo. V interiéru najdeme sportovní volant, výrazně tvarované sedačky nebo předělaný přístrojový štít.

Na další podrobnosti si musíme počkat. Ostrý Opel by se měl začít prodávat v polovině příštího roku. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků