Opel Astra OPC Extreme: silniční verze závodního speciálu do výroby

Automobilka Opel přiveze na letošní autosalon v Ženevě studii Astra OPC Extreme, jež se má stát předlohou omezené série.
Opel Astra OPC Extreme: silniční verze závodního speciálu do výroby

Nová Astra OPC Extreme má být skutečným supersportovním vozem, vždyť také vychází ze závodního modelu Astra OPC Cup. Není tedy snad ani divu, že půjde zároveň o nejrychlejší silniční Astru v dějinách této řady. Novinka navazuje na koncept Opel Astra Coupé OPC X-Treme prezentovaný v Ženevě v roce 2001.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Opel Astra OPC Extreme, vpravo studie Astra Coupé OPC X-Treme z roku 2001

Připomeňme, že tento vůz tehdy u Opelu vybavili čtyřlitrovým osmiválcovým motorem o výkonu 444 koní (326 kW) a šestistupňovou sekvenční převodovkou, jež přenášela výkon motoru na zadní kola. Co se pohonného ústrojí týče, bude nová Astra OPC Extreme poněkud skromným odvarem. Její motor, vyšlechtěný ze sériové Astry OPC, má totiž poloviční objem i počet válců, a i když je samozřejmě dopován turbodmychadlem, dosahovat má výkonu „jen“ kolem 300 koní (220 kW).

Opel Astra Coupé OPC X-Treme

Opel Astra Coupé OPC X-Treme

K lepším jízdním výkonům a vlastnostem mají přispět nejen omezení hmotnosti, ale také celá sada modifikací v čele s rozsáhlou sadou aerodynamických doplňků, pevné přítlačné křídlo nebo zdvojená výfuková soustava se dvěma páry koncovek kruhového průřezu. Na více informací a fotografií si budeme muset počkat až do Ženevy.

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

včera | Miro Mihálik | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků