Opel Astra OPC Extreme má přes 300 koní, do výroby půjde

Opel představuje pěkně horké zboží. Polozávodní model Astra OPC Extreme se navíc skutečně dostane do malosériové výroby.

O přípravách modelu Astra OPC Extreme jsme vás informovali už na konci ledna, ovšem to jsme měli k dispozici pouze jediný snímek a několik předběžných informací. Nyní už jsme chytřejší a můžeme potvrdit, že novinka bude vycházet ze sériového provedení Opel Astra OPC, oproti kterému bude přibližně o 100 kg lehčí. Za to Astra OPC Extreme vděčí zejména rozsáhlému použití dílů z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserii Astry OPC Extreme dominují díly z uhlíkových kompozitů a hliníku

Z tohoto materiálu jsou vyrobeny například kapota a střecha, ale i ráfky, jež jsou údajně celkově o 20 kg lehčí než litá kola srovnatelné velikosti. Přední blatníky jsou pak zhotoveny z hliníkové slitiny a každý váží jen 800 g. Pod přední kapotou modelu Astra OPC Extreme se skrývá zážehový čtyřválec EcoTec s objemem 2,0 l a přeplňováním, jenž má dosahovat výkonu „přes 300 koní“ (221 kW), tedy zhruba o 20 koní více než u standardní Astry OPC. Točivý moment se na kola přední nápravy přenáší skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál.

Představujeme: Opel Astra OPC

Představujeme: Opel Astra OPC

O náležité zpomalení se postará brzdová soustava Brembo vpředu s šestipístkovými třmeny a odvrtávanými kotouči o průměru 370 mm. Devatenáctipalcové ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 245/35 a interiér je opatřen skořepinovými sedadly Recaro s šestibodovými bezpečnostními pásy Schroth. Kromě specifického čalounění se žlutým kontrastním stehováním si všimneme instalace bezpečnostního rámu za sedadly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska se příliš nezměnila, sedadla jsou ale nová

Oficiální údaje k jízdním výkonům zatím zveřejněny nebyly, ale s přihlédnutím k vyššímu výkonu a nižší hmotnosti budou jistě ještě lepší než u standardní Astry OPC, jež zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,0 s a dosáhne rychlosti 250 km/h. Nová Astra OPC Extreme bude představena v Ženevě a výrobce potvrdil, že počítá s její malosériovou výrobou.

Opel Astra Coupé OPC X-Treme

Opel Astra Coupé OPC X-Treme

Připomeňme, že nový Opel Astra OPC Extreme navazuje na koncept Opel Astra Coupé OPC X-Treme prezentovaný v Ženevě v roce 2001. Tento vůz tehdy u Opelu vybavili čtyřlitrovým osmiválcovým motorem o výkonu 444 koní (326 kW) a šestistupňovou sekvenční převodovkou, jež přenášela výkon motoru na zadní kola. Co se pohonného ústrojí týče, nová Astra OPC Extreme žádným „extrémem“ nebude. 

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků