Opel Astra OPC Extreme má přes 300 koní, do výroby půjde

Opel představuje pěkně horké zboží. Polozávodní model Astra OPC Extreme se navíc skutečně dostane do malosériové výroby.

O přípravách modelu Astra OPC Extreme jsme vás informovali už na konci ledna, ovšem to jsme měli k dispozici pouze jediný snímek a několik předběžných informací. Nyní už jsme chytřejší a můžeme potvrdit, že novinka bude vycházet ze sériového provedení Opel Astra OPC, oproti kterému bude přibližně o 100 kg lehčí. Za to Astra OPC Extreme vděčí zejména rozsáhlému použití dílů z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserii Astry OPC Extreme dominují díly z uhlíkových kompozitů a hliníku

Z tohoto materiálu jsou vyrobeny například kapota a střecha, ale i ráfky, jež jsou údajně celkově o 20 kg lehčí než litá kola srovnatelné velikosti. Přední blatníky jsou pak zhotoveny z hliníkové slitiny a každý váží jen 800 g. Pod přední kapotou modelu Astra OPC Extreme se skrývá zážehový čtyřválec EcoTec s objemem 2,0 l a přeplňováním, jenž má dosahovat výkonu „přes 300 koní“ (221 kW), tedy zhruba o 20 koní více než u standardní Astry OPC. Točivý moment se na kola přední nápravy přenáší skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál.

Představujeme: Opel Astra OPC

Představujeme: Opel Astra OPC

O náležité zpomalení se postará brzdová soustava Brembo vpředu s šestipístkovými třmeny a odvrtávanými kotouči o průměru 370 mm. Devatenáctipalcové ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 245/35 a interiér je opatřen skořepinovými sedadly Recaro s šestibodovými bezpečnostními pásy Schroth. Kromě specifického čalounění se žlutým kontrastním stehováním si všimneme instalace bezpečnostního rámu za sedadly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska se příliš nezměnila, sedadla jsou ale nová

Oficiální údaje k jízdním výkonům zatím zveřejněny nebyly, ale s přihlédnutím k vyššímu výkonu a nižší hmotnosti budou jistě ještě lepší než u standardní Astry OPC, jež zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,0 s a dosáhne rychlosti 250 km/h. Nová Astra OPC Extreme bude představena v Ženevě a výrobce potvrdil, že počítá s její malosériovou výrobou.

Opel Astra Coupé OPC X-Treme

Opel Astra Coupé OPC X-Treme

Připomeňme, že nový Opel Astra OPC Extreme navazuje na koncept Opel Astra Coupé OPC X-Treme prezentovaný v Ženevě v roce 2001. Tento vůz tehdy u Opelu vybavili čtyřlitrovým osmiválcovým motorem o výkonu 444 koní (326 kW) a šestistupňovou sekvenční převodovkou, jež přenášela výkon motoru na zadní kola. Co se pohonného ústrojí týče, nová Astra OPC Extreme žádným „extrémem“ nebude. 

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2008
Stav: 160 829 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků