Opel Astra OPC: 240 koní, stovka za 6,4 s

27 komentářů

Mr.Digital
19. července • 19:13

Celkem pěkné auto, ale vždy mne pobaví u motorů nad 200 koní udavaná spotřeba 9,2 l / 100 km. Kolik vlastně váží ? Jsem nadšenec Hondy a když jsme testovali při dost svižné jízdě v serpentínách Civic Type-R - 200 koní, 2.0 i, cca 1150 kg  -  tak jsme se pod 15l nemohli dostat. A to jsem přesvědčen, že Honda má oproti Oplu zcela určitě úspornější motory  

Flavio
19. července • 23:19

to Mr. Digital
Můžu se zeptat jakým způsobem jste tu spotřebu v serpentínách měřili? Jinak CTR má při svižném cestování průměr kolem 10,5l a na delších trasách klesá spotřeba pod deset.

goes
19. července • 19:51

znovu zopakuji jako jiz vyse, kombinovana spotreba zde uvadena je merena dle EU normy pri dodrzovani rychlostnich limitu, tedy pro porovnani spotreb jednotlivych aut je orientacni. Spotreba vzdy zavisi na stylu jizdy, na miste jizdy a na cihle, kterou ma ridic na noze. Ono tech 9,2l neni prumerna spotreba pri sporotvni jizde, ale pri urcitem cyklu mesto-mimo pri rychlostech 50/90/130 pak je tato spotreba dosazitelna. Ale s temi 15l u CTR to jste to zas moc nedreli, protoze u CTR mit 20l prumer pri sportovni jizde opravdu nic neni, to ma kdejaka 1.6tka se 75kW motorem...

Saman
20. července • 10:29

Presne tak, 15 litru je prd hodnota, ja kdys davam svejm 98 konikum v Cliu zabrat a nejdu pod 5000 na otackomeru tak sem nad 15 litrama ani nemrknu, zato pri pohodove a normalni jizde kdy malokdy prelezu pres hodnotu 3000 otacek, tak mi basti mezi 6-7 litriky na 100. Pri bezne poklidne jizde se da jezdit za 10-12 i s 5 litrovou korvetou  .

Mr.Digital
19. července • 19:15

Pane Broža, vaši pochybnost nad spotřebou jsem v článku zaregistroval

WRX
19. července • 15:37

Bohuzel, trosku jsem zklamany Design je opravdu paradni, zakladni udaje o vykonu take, ale mrzi me, ze drtiva vetsina automobilek se ke sportovnimu autu vydava cestou (trosku nadnesene) "pouze" vyladeni vykonu motoru - je to jen polovicate reseni. Takto je Astra OPC jen dalsi z rady "na suchu a rovince  rychlych aut"... Myslim ze by se Opelu vyplatilo investovat do vyvoje kvalitniho pohonu 4x4, vzhledsem k male konkurenci (snad jen Subaru a Mitsubishi) by si Opel misto na trhu nasel a investice by se za nejakou dobu vratila.

LeonardoCupranek
19. července • 10:29

Tak nevim. Ja mam holt pred ocima stale ten trojtest (Astra, Golf, Focus) z jednoho "zapadniho" autocasopisu, kde mimo jine testovali i podvozek a Astra v zatackach zvedala zadni kolecko, jako kdyby se pejsek chtel vycurat.

goes
19. července • 15:51

Koukni nekdy na zavody cestovnich vozu WTCC a v kazde druhe zatacce se zveda vnitrni kolo, je to bezny jev, holt podvozek, sprery atd. udelaji svoje...

Pierre
19. července • 13:35

Možná jste si měl místo prohlížení obrázků ten test přečíst. Zjistil byste, že podvozek Astry je na stejně dobré úrovni, jako má Focus nebo Golf

Dinar
19. července • 14:07

Před časem byl v Autocaru článek o tom, jak ladí u Lotusu podvozek OPC. Lotus to dostal na starost právě proto, že Astra GTC podvozkově na konkurenci nestačí a u OPC chtěli mít jistotu. Protože šlo o nedotknutelný Lotus, rozplývali se redaktoři nad jízdními vlastnostmi OPC, jak to ten Lotus zmáknul. Což o to, Lotus umí, jsem ochoten věřit, že OPC na tom bude lépe než GTC. Stejně je to do jisté míry akademická debata, protože i podvozek GTC stačí s přehledem na to, co umí běžný řidič, takže přestože rozdíly v podvozku mezi např. G5 a astrou jsou citelné, není to až tak podstatné. Sice má GTC i horší motor než GTI, ale lepší cenu, určitě jich bude jezdit dost. U OPC už bych si s cenovou výhodností nebyl tak jistý, moc rozšířené auto to nejspíš nebude.

goes
19. července • 20:32

koukam, ze te ten Autocar totalne ovladnul, porad odkazujes jenom na Autocar a vse co tam napisou beres jako dogma a nikdy jinak....

LeonardoCupranek
19. července • 14:22

S tou rozsirenosti se samozrejme uvidi. Vykonove je na tom OPC docela dobre. Podobne vykonnych aut podobne tridy ale pribyva a je tak dost mozne, ze i VW casem prikroci ke zvyseni vykonu u 2.0 TFSI, neb jde o zakladni a vychozi vykonovou variantu (i 1.8T se seriove nabizi i ve verzi 176kW, tak proc by 2.0TFSI s lepsi technikou a vetsim objemem nemohl mit treba 190kW?).
U VW to samozrejme na druhou stranu bude limitovane pozadavkem na zachovani dostatecneho vykonoveho odstupu od chystaneho Golfu R36 (3.6 V6). Ten se ale bude asi lisit i nahonem na vsechna 4 kola, takze minimalni rozdil ve vykonu by mohl stacit a vyssi cenu R36 snad ospravedlni 4x4 a image sestivalce.

Saman
19. července • 13:02

Ja mam zase spoustu vzpominek na LeBrno 2003 kde takhle krasne zvedal kolecko v jedne zatacce Golf, jednou se dokonce to kolo stihlo zastavit, mozna jeste nekde vyhrabu video co tocil kamos a kde to bylo trosku videt. A cim to asi bude, no tim ze normalni bezna verze techhle auticek nejsou delany na radeni ale na klidnou rodinou jizdu. Takze kdys to sectu, Opel nabyzi zatim jen Astru Sport Ecotec, VW Golfa GTI kde parametry jsou cca stejne a Golf je nepatrne lepsi v nekterejch hodnotach, ale zase je o par tisic drazsi, u Forda se zatim zadna lepsi verze Focuse neobjevila, a z toho je zatim zrejme ze vybyrat se da jen ze 2 aut, ze kterych ja bych sahnul po Astre, protoze Golfu tady za par let bude strasne moc.

LeonardoCupranek
19. července • 13:38

Vtip je v tom, ze v roce 2003 to mohl byt tak akorat stary GolfIV, ktery nemel viceprvkove zaveseni zadnich kol. Jenze novy GolfV jiz jej ma, Focus jej mel vzdy, ale prave nova Asta na toto jaksi pozapomela, zustala u pevne zadni napravy a dost zoufale (a ne moc uspesne) se to snazi dohnat "inteligentnim" podvozkem. Ale zadna inteligence z zebrinaku porsche neudela
Samozrejme ze sportovnejsi modely maji podvozek dale vylepseny, sportovni tlumice, sportovni pruziny, lepsi kola, lepsi brzdy.... ale koncepce zustava.

goes
19. července • 16:16

Ja osobne az tak problem v zadni tuhe naprave nevidim. Neni prima umera mezi viceprvkem a pevnou. A proto bych to tolik nebral jako dulezity udaj. Znam spoustu aut s viceprvkem, co ma velmi podprumerne jizdni vlastnosti a znam spoustu aut s tuhou napravou, co tento problem nema. Osobne vidim u takova malych a vykonych aut jako problem spise pohon jen predni napravy, coz je velmi limitujici. Neda se jet proste na plny vykon auta, ale jen na plny vykon toho, co snese podvozek a prave u predohrabu toho nesnese zase tolik jako zadni ci ctyrkolka. A OPC, GTI a dalsi hatche vidim jako auta pro zabavu na okresce a kde jinde, nez na okrsce clovek potrebuje prave prenaset vykon pri spatne adhezi. Tudiz radeji 200PS u zadokolky, nez 250PS u predokolky...

LeonardoCupranek
19. července • 23:01

No tak holt musis pockat na Golf R36, ktery by mel byt ctyrkolka.
Nebo doufat, ze bude i levnejsi varianta od Seatu - stejne jako byl starej Leon 2.8 V6 4x4.

Petr Broža
19. července • 13:36

Jen dodávám, že je docela rozdíl v jízdních vlastnostech Astry bez IDSplus a s IDSplus...

LeonardoCupranek
19. července • 13:50

No, to verim. Ale rozdil v jizdnich vlastnostech O1 1.6i a O1RS je diky kvalitnejsimu podvozku (tlumice, ...) a lepsim/vetsim/sirsim kolum take docela velky. A pokud se tam da jeste kvalitnejsi (stavitelny) podvozek a jeste lepsi kola - treba 17'' az 18'' sire 225 ci sirsi s gumama Bridgestone Potenza, bude to jeste lepsi. Ale proste stin dane platformy, dane technologie a koncepce podvozku to proste stale neprekroci. Mozna to bude mit lepsi vlastnosti, nez nejaka zakladni verze GolfuV se sizenymi koly (mozna), ale to je tak vse. Mluvim ze zkusenosti, do podvozku a kol jsem docela investoval, ale jsem si vedom jejich stale jeste velkych limitu

goes
19. července • 8:43

No po 3 denni zkusenosti s Astrou nevim nevim, zda bych si to koupil. Osobne se mi v tom velmi spatne sedelo a vadil mi tam stredovy panel. Ten je porad stejny, takze koleno bych mel krasne otlacene behem chvile. Tot spatne info.
Jinak nazivo je to krasne auto, kdo byl na autosalone a videl OPC v teto modre barve s panoramatickou strechou tak vi o cem mluvim. GTI je taky faj auto, ale tohle se mi zda vice charismaticke. Jizdni vlastnosti zatim nema cenu hodnotit, ale aktivni podvozek udela taky svoje. Jinak 240PS a 6,4s na kilco je dobry udaj. Uvidime..

ad spotreba: Vas kolega Janda je driver, ktery umi vyuzit takove auta, takze se neda divit, ze spotreba je vyrazne vyssi, kazdopadne 9,2l je kombinovana spotreba pri dodrzovani rychlostnich limitu a neni to kombi spotreba pri zkouseni jakou nejkratsi vzdalenost ujedu na plnou nadrz

JOE
19. července • 9:24

Krásný příklad jak každému sedí něco jiného. Já měl Astru taky 3 dny a zatím jsem přesvědčený o tom, že si ji koupím (s motorem 2.0 turbo). Nejspíš GTC. Zvláštní je, že mě nikdy nad Opelem ani nenapadlo uvažovat, protože podle fotek a krátkých zkušeností z autosalónu, mi přišel ten interiér odpornej. Ale po třech dnech jsem objevil jeho přednosti a začal jsem ho milovat!

Pete
19. července • 12:12

Astra GTC vypadá moc dobře! A inteirér je po čase "jedlej"

doktor
19. července • 8:38

Auto pěkné, ale problém je s fotografiemi. Fotka interiéru je Zafira OPC!!!
Jinak jsem v tomto voze seděl a slyšel motor, musím říct, že VW GTI bude mít zdatného soupeře.

Petr Broža
19. července • 12:20

Obrázek opraven...
 
Jinak Golf GTI má soupeře už nyní, a to GTC 2.0T 147 kW... OPC pak GTI zcela deklasuje

Yaroukh
19. července • 14:31

jsem zvedavej, jestil to tak VW necha
a pokud ne, jak se postavi k nazoru, ze "Nejsilnejsi Tovarni Golf By Se Mel Jmenovat GTI"

empi
20. července • 16:39

Tohle neplatilo ani u 3. a 4. generace viz VR6 a R32 .

ladin
19. července • 6:42

Však ono spotřeba se neudává při sportovní jízdě a tohle auto si přeci nekoupí nikdo kvůli spotřebě

Pete
19. července • 7:22

Na 240k auto je 9,2 slušný, věřím, že se při normální jízdě bude dát jezdit za okolo deseti.

Doporučujeme

Články odjinud