Opel Astra OPC: 240 koní, stovka za 6,4 s

Opel zveřejnil podrobnější technické informace o ostré Astře OPC. Ta vzhledově vychází z třídveřového modelu GTC, je však doplněna několika exteriérovými tuningovými prvky, sníženým podvozkem o 15 mm a osmnáctipalcovými litými koly s pneumatikami 225/45 R18 (na přání jsou devatenáctipalcová litá kola s designem konceptu HPC). Dynamiku zvýrazňují dobře viditelné třmeny kotoučových brzd vyvedené v charakteristické „OPC“ modré barvě. Třmeny se zakusují do kotoučových brzd, vpředu mají ventilované disky průměr 321 mm, vzadu pak 278 mm.

Pod kapotou má OPC přeplňovaný dvoulitrový motor s výkonem 176 kW v 5 600 ot., točivý moment dosahuje maxima 320 Nm, ovšem ne v nízkých otáčkách, jak je u turbomotorů obvyklé, ale naopak hodně vysoko - v pěti tisících. Už z toho je patrné, že je turbo naladěno na „opatrnější“ nárůst točáku, aby kola při rozjíždění zbytečně nenechávala černé pruhy na silnici. S velkým výkonem na přední nápravě je holt nutné zacházet opatrněji. Novinka se rozjede na 244 km/h, stovku zvládne za 6,4 s.

Spotřeba se má pohybovat okolo 9,2 l; obávám se ale, že to není příliš reálné, s Astrou GTC 2.0T 147 kW jezdil kolega Janda při sportovní jízdě se spotřebou daleko vyšší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků