Opel Astra OPC: 240 koní, stovka za 6,4 s

Opel zveřejnil podrobnější technické informace o ostré Astře OPC. Ta vzhledově vychází z třídveřového modelu GTC, je však doplněna několika exteriérovými tuningovými prvky, sníženým podvozkem o 15 mm a osmnáctipalcovými litými koly s pneumatikami 225/45 R18 (na přání jsou devatenáctipalcová litá kola s designem konceptu HPC). Dynamiku zvýrazňují dobře viditelné třmeny kotoučových brzd vyvedené v charakteristické „OPC“ modré barvě. Třmeny se zakusují do kotoučových brzd, vpředu mají ventilované disky průměr 321 mm, vzadu pak 278 mm.

Pod kapotou má OPC přeplňovaný dvoulitrový motor s výkonem 176 kW v 5 600 ot., točivý moment dosahuje maxima 320 Nm, ovšem ne v nízkých otáčkách, jak je u turbomotorů obvyklé, ale naopak hodně vysoko - v pěti tisících. Už z toho je patrné, že je turbo naladěno na „opatrnější“ nárůst točáku, aby kola při rozjíždění zbytečně nenechávala černé pruhy na silnici. S velkým výkonem na přední nápravě je holt nutné zacházet opatrněji. Novinka se rozjede na 244 km/h, stovku zvládne za 6,4 s.

Spotřeba se má pohybovat okolo 9,2 l; obávám se ale, že to není příliš reálné, s Astrou GTC 2.0T 147 kW jezdil kolega Janda při sportovní jízdě se spotřebou daleko vyšší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků