Opel Astra OPC 1,9 CDTI Twinturbo, naftový hot-hatch již brzy

Opel Astra OPC se stala vrcholem dnešní nabídky hot-hatchů, které jsou odvozeny od modelů nižší střední třídy. Své rivaly skolila při všech běžných testech, které jsou zaměřeny na maximální výkony a časy. Pro milovníky klasických sportovních vozů však přichází hořká zpráva. Opel Astra OPC bude definitivně k dispozici i s naftou a ví se i termín.

O upraveném motoru 1,9 CDTI a naftové Astře OPC jsme psali již na podzim minulého roku (celý článek), ovšem stále ještě nebylo zcela jasné, kdy a zda vůbec se objeví na trhu. Dnes už je to jasné, Opel Astra OPC 1,9 CDTI Twinturbo s výkonem 155 kW (212 k) bude k dispozici od první poloviny příštího roku. Se svým benzínovým sourozencem bude sdílet kompletní body kit a také naladění a nastavení podvozku. Dynamické vlastnosti nejsou prozatím známy, ovšem budou se benzínové verzi velmi blížit. Výhodou pak má být lepší pružnost při nižších rychlostech na vyšší převodový stupeň. Otázkou je, jak je tato vlastnost u sportovního vozu důležitá.

Dnes je již jasné, že OPC s naftou bude, ovšem dle dostupných informací má tento model přijít až po faceliftu současné Astry, který je plánován na první polovinu příštího roku.

Mimo Astru OPC se tento motor objeví i u větší Vectry, jejíž produkční podoba bude představena na jarním ženevském autosalonu. Poté si ji budou moci objednat první zákazníci. Stejný motor dostane také nové SUV Antara (představení modelu).

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků