Opel Astra OPC 1,9 CDTI Twinturbo, naftový hot-hatch již brzy

Opel Astra OPC se stala vrcholem dnešní nabídky hot-hatchů, které jsou odvozeny od modelů nižší střední třídy. Své rivaly skolila při všech běžných testech, které jsou zaměřeny na maximální výkony a časy. Pro milovníky klasických sportovních vozů však přichází hořká zpráva. Opel Astra OPC bude definitivně k dispozici i s naftou a ví se i termín.

O upraveném motoru 1,9 CDTI a naftové Astře OPC jsme psali již na podzim minulého roku (celý článek), ovšem stále ještě nebylo zcela jasné, kdy a zda vůbec se objeví na trhu. Dnes už je to jasné, Opel Astra OPC 1,9 CDTI Twinturbo s výkonem 155 kW (212 k) bude k dispozici od první poloviny příštího roku. Se svým benzínovým sourozencem bude sdílet kompletní body kit a také naladění a nastavení podvozku. Dynamické vlastnosti nejsou prozatím známy, ovšem budou se benzínové verzi velmi blížit. Výhodou pak má být lepší pružnost při nižších rychlostech na vyšší převodový stupeň. Otázkou je, jak je tato vlastnost u sportovního vozu důležitá.

Dnes je již jasné, že OPC s naftou bude, ovšem dle dostupných informací má tento model přijít až po faceliftu současné Astry, který je plánován na první polovinu příštího roku.

Mimo Astru OPC se tento motor objeví i u větší Vectry, jejíž produkční podoba bude představena na jarním ženevském autosalonu. Poté si ji budou moci objednat první zákazníci. Stejný motor dostane také nové SUV Antara (představení modelu).

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků