Opel Astra OPC 1,9 CDTI Twinturbo, naftový hot-hatch již brzy

Opel Astra OPC se stala vrcholem dnešní nabídky hot-hatchů, které jsou odvozeny od modelů nižší střední třídy. Své rivaly skolila při všech běžných testech, které jsou zaměřeny na maximální výkony a časy. Pro milovníky klasických sportovních vozů však přichází hořká zpráva. Opel Astra OPC bude definitivně k dispozici i s naftou a ví se i termín.

O upraveném motoru 1,9 CDTI a naftové Astře OPC jsme psali již na podzim minulého roku (celý článek), ovšem stále ještě nebylo zcela jasné, kdy a zda vůbec se objeví na trhu. Dnes už je to jasné, Opel Astra OPC 1,9 CDTI Twinturbo s výkonem 155 kW (212 k) bude k dispozici od první poloviny příštího roku. Se svým benzínovým sourozencem bude sdílet kompletní body kit a také naladění a nastavení podvozku. Dynamické vlastnosti nejsou prozatím známy, ovšem budou se benzínové verzi velmi blížit. Výhodou pak má být lepší pružnost při nižších rychlostech na vyšší převodový stupeň. Otázkou je, jak je tato vlastnost u sportovního vozu důležitá.

Dnes je již jasné, že OPC s naftou bude, ovšem dle dostupných informací má tento model přijít až po faceliftu současné Astry, který je plánován na první polovinu příštího roku.

Mimo Astru OPC se tento motor objeví i u větší Vectry, jejíž produkční podoba bude představena na jarním ženevském autosalonu. Poté si ji budou moci objednat první zákazníci. Stejný motor dostane také nové SUV Antara (představení modelu).

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků