Opel Astra OPC 1,9 CDTI Twinturbo, naftový hot-hatch již brzy

Opel Astra OPC se stala vrcholem dnešní nabídky hot-hatchů, které jsou odvozeny od modelů nižší střední třídy. Své rivaly skolila při všech běžných testech, které jsou zaměřeny na maximální výkony a časy. Pro milovníky klasických sportovních vozů však přichází hořká zpráva. Opel Astra OPC bude definitivně k dispozici i s naftou a ví se i termín.

O upraveném motoru 1,9 CDTI a naftové Astře OPC jsme psali již na podzim minulého roku (celý článek), ovšem stále ještě nebylo zcela jasné, kdy a zda vůbec se objeví na trhu. Dnes už je to jasné, Opel Astra OPC 1,9 CDTI Twinturbo s výkonem 155 kW (212 k) bude k dispozici od první poloviny příštího roku. Se svým benzínovým sourozencem bude sdílet kompletní body kit a také naladění a nastavení podvozku. Dynamické vlastnosti nejsou prozatím známy, ovšem budou se benzínové verzi velmi blížit. Výhodou pak má být lepší pružnost při nižších rychlostech na vyšší převodový stupeň. Otázkou je, jak je tato vlastnost u sportovního vozu důležitá.

Dnes je již jasné, že OPC s naftou bude, ovšem dle dostupných informací má tento model přijít až po faceliftu současné Astry, který je plánován na první polovinu příštího roku.

Mimo Astru OPC se tento motor objeví i u větší Vectry, jejíž produkční podoba bude představena na jarním ženevském autosalonu. Poté si ji budou moci objednat první zákazníci. Stejný motor dostane také nové SUV Antara (představení modelu).

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků