Opel Astra OPC 1,9 CDTI Twinturbo, naftový hot-hatch již brzy

Opel Astra OPC se stala vrcholem dnešní nabídky hot-hatchů, které jsou odvozeny od modelů nižší střední třídy. Své rivaly skolila při všech běžných testech, které jsou zaměřeny na maximální výkony a časy. Pro milovníky klasických sportovních vozů však přichází hořká zpráva. Opel Astra OPC bude definitivně k dispozici i s naftou a ví se i termín.

O upraveném motoru 1,9 CDTI a naftové Astře OPC jsme psali již na podzim minulého roku (celý článek), ovšem stále ještě nebylo zcela jasné, kdy a zda vůbec se objeví na trhu. Dnes už je to jasné, Opel Astra OPC 1,9 CDTI Twinturbo s výkonem 155 kW (212 k) bude k dispozici od první poloviny příštího roku. Se svým benzínovým sourozencem bude sdílet kompletní body kit a také naladění a nastavení podvozku. Dynamické vlastnosti nejsou prozatím známy, ovšem budou se benzínové verzi velmi blížit. Výhodou pak má být lepší pružnost při nižších rychlostech na vyšší převodový stupeň. Otázkou je, jak je tato vlastnost u sportovního vozu důležitá.

Dnes je již jasné, že OPC s naftou bude, ovšem dle dostupných informací má tento model přijít až po faceliftu současné Astry, který je plánován na první polovinu příštího roku.

Mimo Astru OPC se tento motor objeví i u větší Vectry, jejíž produkční podoba bude představena na jarním ženevském autosalonu. Poté si ji budou moci objednat první zákazníci. Stejný motor dostane také nové SUV Antara (představení modelu).

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků