Opel Astra má šanci zatopit Golfu a Focusu [první jízdní dojmy]

Na našem trhu nemá nová generace Opelu Astra proti jakékoli Octavii šanci, ale v celoevropském měřítku ji určitě čeká úspěch.
Seznam kapitol
  1. Lehčí, živější a kvalitnější
  2. Zvládá i špatnou silnici
  3. Nový Opel Astra: První dojem
  4. Fotogalerie: Nový Opel Astra

Pravděpodobně jste zaznamenali, že si na letošním autosalonu ve Frankfurtu odbyla svou premiéru nová generace Opelu Astra, tradičního zástupce segmentu C (v loňském roce se v této kategorii prodalo v Evropě skoro 2 300 000 aut). Jedná se již v pořadí o jedenáctou generaci kompaktních vozů automobilky Opel. Jejich tažení začalo modelem Kadett už v roce 1936, jméno Astra přišlo v roce 1991.

Opel Astra začíná s cenou 319 900 korun. Diesel stojí o 75 000 korun víc

Opel Astra začíná s cenou 319 900 korun. Diesel stojí o 75 000 korun víc

Podle Opelu se jedná o druhé nejprodávanější jméno auta v historii na evropském trhu. Kompaktních modelů už Opel prodal přes 24 milionů, z toho na Astru spadá asi polovina všech aut. I když dnes frčí crossovery a SUV, na klasické hatchbacky spadá stále skoro čtvrtina celého trhu nových aut v Evropě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na Astru čeká obtížný úkol, ale podle prvních dojmů se zdá, že to nebudou mít Golf s Focusem tak jednoznačné. Dokáže ale Opel oslovit ročně aspoň 300 000 zákazníků?

Nová Astra bude chtít z tohoto koláče samozřejmě ukousnout co největší kus, k tomu určitě pomůže i verze kombi Sports Tourer. Opel nešetří optimismem a s novou generací si věří. Zvláštní ale je, že i v posledním roce generace předchozí dokázala Astra zaujmout 240 000 zákazníků, což bývá poměrně neobvyklé. Ale zpátky k novému autu.

Lehčí a zároveň kultivovanější

Opel Astra je od základu nové auto. Automobilka se zaměřila především na snížení hmotnosti, takže podle Opelu zhubla Astra mezigeneračně až 200 kg (minimálně činí rozdíl 120 kg). Velký podíl na tom má o 77 kg lehčí karoserie, o 50 kg lehčí šasi, zhruba o 10 kg lehčí motory, lehčí převodovky a třeba také o 11 kg lehčí elektronika. Lehčí jsou třeba i sedadla, u jejichž vývoje strávil Opel pět let.

I přes snižování hmotnosti se podařilo zvýšit pevnost a tuhost karoserie i podvozku. A nemá to ani vliv na kultivovanost a hluk uvnitř kabiny, což mám možnost záhy zjistit na letišti ve Vídni, kde si poprvé beru klíčky od nové Astry. Přidělena mi byla nejsilnější přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 147 kW (200 k) se šestistupňovým manuálem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lehčí, živější a kvalitnější
  2. Zvládá i špatnou silnici
  3. Nový Opel Astra: První dojem
  4. Fotogalerie: Nový Opel Astra
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků