Opel Astra má šanci zatopit Golfu a Focusu [první jízdní dojmy]

Na našem trhu nemá nová generace Opelu Astra proti jakékoli Octavii šanci, ale v celoevropském měřítku ji určitě čeká úspěch.
Seznam kapitol
  1. Lehčí, živější a kvalitnější
  2. Zvládá i špatnou silnici
  3. Nový Opel Astra: První dojem
  4. Fotogalerie: Nový Opel Astra

Pravděpodobně jste zaznamenali, že si na letošním autosalonu ve Frankfurtu odbyla svou premiéru nová generace Opelu Astra, tradičního zástupce segmentu C (v loňském roce se v této kategorii prodalo v Evropě skoro 2 300 000 aut). Jedná se již v pořadí o jedenáctou generaci kompaktních vozů automobilky Opel. Jejich tažení začalo modelem Kadett už v roce 1936, jméno Astra přišlo v roce 1991.

Opel Astra začíná s cenou 319 900 korun. Diesel stojí o 75 000 korun víc

Opel Astra začíná s cenou 319 900 korun. Diesel stojí o 75 000 korun víc

Podle Opelu se jedná o druhé nejprodávanější jméno auta v historii na evropském trhu. Kompaktních modelů už Opel prodal přes 24 milionů, z toho na Astru spadá asi polovina všech aut. I když dnes frčí crossovery a SUV, na klasické hatchbacky spadá stále skoro čtvrtina celého trhu nových aut v Evropě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na Astru čeká obtížný úkol, ale podle prvních dojmů se zdá, že to nebudou mít Golf s Focusem tak jednoznačné. Dokáže ale Opel oslovit ročně aspoň 300 000 zákazníků?

Nová Astra bude chtít z tohoto koláče samozřejmě ukousnout co největší kus, k tomu určitě pomůže i verze kombi Sports Tourer. Opel nešetří optimismem a s novou generací si věří. Zvláštní ale je, že i v posledním roce generace předchozí dokázala Astra zaujmout 240 000 zákazníků, což bývá poměrně neobvyklé. Ale zpátky k novému autu.

Lehčí a zároveň kultivovanější

Opel Astra je od základu nové auto. Automobilka se zaměřila především na snížení hmotnosti, takže podle Opelu zhubla Astra mezigeneračně až 200 kg (minimálně činí rozdíl 120 kg). Velký podíl na tom má o 77 kg lehčí karoserie, o 50 kg lehčí šasi, zhruba o 10 kg lehčí motory, lehčí převodovky a třeba také o 11 kg lehčí elektronika. Lehčí jsou třeba i sedadla, u jejichž vývoje strávil Opel pět let.

I přes snižování hmotnosti se podařilo zvýšit pevnost a tuhost karoserie i podvozku. A nemá to ani vliv na kultivovanost a hluk uvnitř kabiny, což mám možnost záhy zjistit na letišti ve Vídni, kde si poprvé beru klíčky od nové Astry. Přidělena mi byla nejsilnější přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 147 kW (200 k) se šestistupňovým manuálem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lehčí, živější a kvalitnější
  2. Zvládá i špatnou silnici
  3. Nový Opel Astra: První dojem
  4. Fotogalerie: Nový Opel Astra
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků