Opel Astra má šanci zatopit Golfu a Focusu [první jízdní dojmy]

Na našem trhu nemá nová generace Opelu Astra proti jakékoli Octavii šanci, ale v celoevropském měřítku ji určitě čeká úspěch.
Seznam kapitol
  1. Lehčí, živější a kvalitnější
  2. Zvládá i špatnou silnici
  3. Nový Opel Astra: První dojem
  4. Fotogalerie: Nový Opel Astra

Pravděpodobně jste zaznamenali, že si na letošním autosalonu ve Frankfurtu odbyla svou premiéru nová generace Opelu Astra, tradičního zástupce segmentu C (v loňském roce se v této kategorii prodalo v Evropě skoro 2 300 000 aut). Jedná se již v pořadí o jedenáctou generaci kompaktních vozů automobilky Opel. Jejich tažení začalo modelem Kadett už v roce 1936, jméno Astra přišlo v roce 1991.

Opel Astra začíná s cenou 319 900 korun. Diesel stojí o 75 000 korun víc

Opel Astra začíná s cenou 319 900 korun. Diesel stojí o 75 000 korun víc

Podle Opelu se jedná o druhé nejprodávanější jméno auta v historii na evropském trhu. Kompaktních modelů už Opel prodal přes 24 milionů, z toho na Astru spadá asi polovina všech aut. I když dnes frčí crossovery a SUV, na klasické hatchbacky spadá stále skoro čtvrtina celého trhu nových aut v Evropě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na Astru čeká obtížný úkol, ale podle prvních dojmů se zdá, že to nebudou mít Golf s Focusem tak jednoznačné. Dokáže ale Opel oslovit ročně aspoň 300 000 zákazníků?

Nová Astra bude chtít z tohoto koláče samozřejmě ukousnout co největší kus, k tomu určitě pomůže i verze kombi Sports Tourer. Opel nešetří optimismem a s novou generací si věří. Zvláštní ale je, že i v posledním roce generace předchozí dokázala Astra zaujmout 240 000 zákazníků, což bývá poměrně neobvyklé. Ale zpátky k novému autu.

Lehčí a zároveň kultivovanější

Opel Astra je od základu nové auto. Automobilka se zaměřila především na snížení hmotnosti, takže podle Opelu zhubla Astra mezigeneračně až 200 kg (minimálně činí rozdíl 120 kg). Velký podíl na tom má o 77 kg lehčí karoserie, o 50 kg lehčí šasi, zhruba o 10 kg lehčí motory, lehčí převodovky a třeba také o 11 kg lehčí elektronika. Lehčí jsou třeba i sedadla, u jejichž vývoje strávil Opel pět let.

I přes snižování hmotnosti se podařilo zvýšit pevnost a tuhost karoserie i podvozku. A nemá to ani vliv na kultivovanost a hluk uvnitř kabiny, což mám možnost záhy zjistit na letišti ve Vídni, kde si poprvé beru klíčky od nové Astry. Přidělena mi byla nejsilnější přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 147 kW (200 k) se šestistupňovým manuálem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lehčí, živější a kvalitnější
  2. Zvládá i špatnou silnici
  3. Nový Opel Astra: První dojem
  4. Fotogalerie: Nový Opel Astra
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků