Opel Astra má šanci zatopit Golfu a Focusu [první jízdní dojmy]

Na našem trhu nemá nová generace Opelu Astra proti jakékoli Octavii šanci, ale v celoevropském měřítku ji určitě čeká úspěch.
Seznam kapitol
  1. Lehčí, živější a kvalitnější
  2. Zvládá i špatnou silnici
  3. Nový Opel Astra: První dojem
  4. Fotogalerie: Nový Opel Astra

Pravděpodobně jste zaznamenali, že si na letošním autosalonu ve Frankfurtu odbyla svou premiéru nová generace Opelu Astra, tradičního zástupce segmentu C (v loňském roce se v této kategorii prodalo v Evropě skoro 2 300 000 aut). Jedná se již v pořadí o jedenáctou generaci kompaktních vozů automobilky Opel. Jejich tažení začalo modelem Kadett už v roce 1936, jméno Astra přišlo v roce 1991.

Opel Astra začíná s cenou 319 900 korun. Diesel stojí o 75 000 korun víc

Opel Astra začíná s cenou 319 900 korun. Diesel stojí o 75 000 korun víc

Podle Opelu se jedná o druhé nejprodávanější jméno auta v historii na evropském trhu. Kompaktních modelů už Opel prodal přes 24 milionů, z toho na Astru spadá asi polovina všech aut. I když dnes frčí crossovery a SUV, na klasické hatchbacky spadá stále skoro čtvrtina celého trhu nových aut v Evropě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na Astru čeká obtížný úkol, ale podle prvních dojmů se zdá, že to nebudou mít Golf s Focusem tak jednoznačné. Dokáže ale Opel oslovit ročně aspoň 300 000 zákazníků?

Nová Astra bude chtít z tohoto koláče samozřejmě ukousnout co největší kus, k tomu určitě pomůže i verze kombi Sports Tourer. Opel nešetří optimismem a s novou generací si věří. Zvláštní ale je, že i v posledním roce generace předchozí dokázala Astra zaujmout 240 000 zákazníků, což bývá poměrně neobvyklé. Ale zpátky k novému autu.

Lehčí a zároveň kultivovanější

Opel Astra je od základu nové auto. Automobilka se zaměřila především na snížení hmotnosti, takže podle Opelu zhubla Astra mezigeneračně až 200 kg (minimálně činí rozdíl 120 kg). Velký podíl na tom má o 77 kg lehčí karoserie, o 50 kg lehčí šasi, zhruba o 10 kg lehčí motory, lehčí převodovky a třeba také o 11 kg lehčí elektronika. Lehčí jsou třeba i sedadla, u jejichž vývoje strávil Opel pět let.

I přes snižování hmotnosti se podařilo zvýšit pevnost a tuhost karoserie i podvozku. A nemá to ani vliv na kultivovanost a hluk uvnitř kabiny, což mám možnost záhy zjistit na letišti ve Vídni, kde si poprvé beru klíčky od nové Astry. Přidělena mi byla nejsilnější přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 147 kW (200 k) se šestistupňovým manuálem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lehčí, živější a kvalitnější
  2. Zvládá i špatnou silnici
  3. Nový Opel Astra: První dojem
  4. Fotogalerie: Nový Opel Astra

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 432 km
Cena: 73 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 70 000 Kč
Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2013
Stav: 154 726 km
Cena: 168 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 296 000 Kč
Opel Astra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 195 855 km
Cena: 90 000 Kč
Opel Zafira 1,8
Rok výroby: 2001
Stav: 193 983 km
Cena: 45 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků