Opel Astra GTC: tři dveře konečně na dosah

Evropská divize amerického koncernu General Motors začíná odhalovat třídveřové provedení své stěžejní řady Astra (+ video)

Hatchbacky s jediným párem bočních dveří v posledních letech hynou na úbytě zvláště kvůli obtížnému přístupu k zadním sedadlům, takže se jim nyní automobilky (pokud je vůbec ve své nabídce mají) snaží vtisknout dynamické rysy a povahu kupé. Nejinak tomu bude u třídveřového provedení modelu Opel Astra, s jehož uvedením do výroby si Opel dává pěkně načas. Již vloni na autosalonu v Paříži vystavil studii Opel Astra GTC a ještě během podzimu jsme se dostali k snímkům z testování sériového provedení. Označení GTC je jen pokračováním praxe předchozí generace Opelu Astra.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opel zatím uvolnil první oficiální snímky své horké novinky, a to i v provedení Vauxhall pro britský trh (podívejte se také na reklamní video). Jde zatím jen o virtuální realitu, ale je jasné, že do náběhu výroby se již nic významného nezmění. Sériová Astra GTC oslaví oficiální premiéru na letošním zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, nicméně objednávky budou evropská dealerství přijímat již od 7. června, kdy se rovněž dozvíme cenové relace a technické podrobnosti. Těšit se můžeme také na ostrou verzi OPC (v Anglii tradičně VXR) s motorem o výkonu přes 250 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při pozorné prohlídce těchto snímků je evidentní, že celkové proporce i většina detailů zůstává oproti výše zmíněné pařížské studii nezměněna. Všimneme si přepracované spodní části předního nárazníku, kde místo původních proužků LED vidíme konvenční kulaté mlhovky, jinak je tvarován také nárazník zadní, v němž byly vestavěné lichoběžníkové okrasné koncovky výfuků nahrazeny obyčejnou koncovkou oválného průřezu. Nabídka motorů by měla kopírovat seznam pohonných jednotek pětidveřového hatchbacku, ale podvozek má být upraven pro lepší jízdní vlastnosti. Proslýchá se dokonce, že se na jeho ladění podíleli také odborníci značky Lotus…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vauxhall Astra GTC. Najdi sedm rozdílů oproti Opelu...
 
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků