Opel Astra GTC OPC: 2.0 turbo a 240 koní

Kromě běžné třídveřové verze Astra GTC představí Opel v Paříži také vyladěnou studii HPC (High Performance Concept) s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 176 kW (240 k, 310 Nm). Poznáte ji podle výraznějších nárazníku, dvou koncovek výfuku, střešního spoileru a 19" litých kol. V zatáčkách vás udrží na místě sportovní sedadla Recaro.

Agregát byl odvozen od standardního dvoulitru s výkonem 200 k (ten je nabízen i v pětidveřové verzi) a je spojen s šestistupňovou převodovkou. Na stovku zrychlí HPC pod sedm sekund, maximálka je přes 240 km/h. Ve standardu má studie podvozek IDSplus, který dokáže měnit tuhost tlumičů a lépe tak udržuje stabilitu vozu v zatáčkách; rovněž dokáže změkčit odpružení na nerovných cestách. Do série půjde koncept pod standardním označením OPC příští rok.

Opel jde svou studií jednoznačně proti Golfu GTI, který má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr 2.0T FSI s výkonem 200 k. Na stovku se GTI s tímto motorem dostane za 7,2 s (s převodovkou DSG za 6,9 s).

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků