Opel Astra GTC OPC: 2.0 turbo a 240 koní

Kromě běžné třídveřové verze Astra GTC představí Opel v Paříži také vyladěnou studii HPC (High Performance Concept) s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 176 kW (240 k, 310 Nm). Poznáte ji podle výraznějších nárazníku, dvou koncovek výfuku, střešního spoileru a 19" litých kol. V zatáčkách vás udrží na místě sportovní sedadla Recaro.

Agregát byl odvozen od standardního dvoulitru s výkonem 200 k (ten je nabízen i v pětidveřové verzi) a je spojen s šestistupňovou převodovkou. Na stovku zrychlí HPC pod sedm sekund, maximálka je přes 240 km/h. Ve standardu má studie podvozek IDSplus, který dokáže měnit tuhost tlumičů a lépe tak udržuje stabilitu vozu v zatáčkách; rovněž dokáže změkčit odpružení na nerovných cestách. Do série půjde koncept pod standardním označením OPC příští rok.

Opel jde svou studií jednoznačně proti Golfu GTI, který má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr 2.0T FSI s výkonem 200 k. Na stovku se GTI s tímto motorem dostane za 7,2 s (s převodovkou DSG za 6,9 s).

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků