Opel Astra GTC OPC: 2.0 turbo a 240 koní

Kromě běžné třídveřové verze Astra GTC představí Opel v Paříži také vyladěnou studii HPC (High Performance Concept) s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 176 kW (240 k, 310 Nm). Poznáte ji podle výraznějších nárazníku, dvou koncovek výfuku, střešního spoileru a 19" litých kol. V zatáčkách vás udrží na místě sportovní sedadla Recaro.

Agregát byl odvozen od standardního dvoulitru s výkonem 200 k (ten je nabízen i v pětidveřové verzi) a je spojen s šestistupňovou převodovkou. Na stovku zrychlí HPC pod sedm sekund, maximálka je přes 240 km/h. Ve standardu má studie podvozek IDSplus, který dokáže měnit tuhost tlumičů a lépe tak udržuje stabilitu vozu v zatáčkách; rovněž dokáže změkčit odpružení na nerovných cestách. Do série půjde koncept pod standardním označením OPC příští rok.

Opel jde svou studií jednoznačně proti Golfu GTI, který má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr 2.0T FSI s výkonem 200 k. Na stovku se GTI s tímto motorem dostane za 7,2 s (s převodovkou DSG za 6,9 s).

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků