Opel Astra GTC: oficiální informace a fotografie

Na veřejnost se už dávno dostala informace, že Opel představí na pařížském autosalónu Astru Caravan a třídveřový hatchback s označení GTC. Ten je o poznání dynamičtější než pětidveřová verze.
Opel Astra GTC: oficiální informace a fotografie

Dojem dravce vyvolává lomený přední nárazník a protáhlé světlomety. Velké přední sklo nabízí široký rozhled, k dispozici bude i panoramatická střecha. Ladná křivka střechy přechází v decentní přítlačnou lištu, ve které se tvar třetího brzdového světla oproti konceptu změnil na standartní obdélník. Mohutný zadní nárazník a vytažené lemy blatníků působí dojmem svalovce, který jen čeká, až se s ním svezete.

Celkové rozměry modelu GTC jsou 4 288 mm na délku, šířka vozu je 2 088 mm, výška 1 438 mm a rozvor je 2 610 mm. Již zmíněný velký zadní nárazník zmenšil přístupovou cestu do zavazadlového prostoru o objemu 380 litrů (s rezervním kolem ale jen 350 l). Výborný zážitek z ostřejší jízdy zajistí podvozek, který se snížil o 15 milimetrů. Sportovní tlumiče a systém ESP budou patřit k základní výbavě. Sám řidič si pak dle výběru trasy a stylu jízdy bude moci tlačítkem Sport nastavit tuhost podvozku (systém změny tuhosti tlumičů IDSplus).

Výběr motorů bude do jisté míry stejný, jako u sedanu, jen vznětový motor s obsahem 1,7 litrů (80 koní) bude chybět. Pět benzínových variant, od nejslabší 1.4 l po 2.0T, pokryje spektrum výkonů od 90 do 200 koní. Naftové motory budou mít tři varianty, 1.7 CDTI s výkonem 100 koní a dva motory 1.9 CDTI o výkonech 120 nebo 150 koní. Nejsilnější varianta s označením OPC bude disponovat výkonem 240-250 koní a bude představena letos v září na pařížském autosalónu.

Tip: Přečtěte si redakční megatest nové Astry.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


Kompletní znění tiskové zprávy: Tento model svým vzrušujícím designem naznačuje, že Astra GTC (Gran Turismo Compact) nezůstane jen planým příslibem skvělých řidičských zážitků. Nová Astra GTC, po pětidveřovém hatchbacku a kombi Astra Caravan už třetí verze modelové řady Astra, je nejlepším příkladem dynamického designerského jazyka automobilky Opel. Unikátní panoramatické střešní okno je další světovou premiérou. Prosklená střecha, sahající až k úrovni B-sloupků karoserie, přináší zcela nový intenzivní pocit vzdušného prostoru a kontaktu s okolím.

Po uvedení na trh budou zákazníci moci volit z pěti zážehových a třech vznětových motorů CDTI se systémem přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“. Výkonová škála připravených pohonných jednotek, které všechny splňují přísné emisní limity normy Euro 4, sahá od 90 k až po 200 k. Nejlepší řidičské zážitky slibují dva dvoulitrové zážehové čtyřválce s přeplňováním, a lahůdkou jsou i moderní turbodiesely 1.9 CDTI o výkonech 120 k a 150 k. Pro modely poháněné oběma přeplňovanými motory 1.9 CDTI bude k dispozici také bezúdržbový částicový filtr.

Astra GTC se samozřejmě pochlubí všemi technologickými vymoženostmi, se kterými se už představily její dvě předchůdkyně. Jde především o interaktivní adaptivní podvozek IDSPlus, jehož stěžejním prvkem je systém průběžné změny charakteristik tlumičů CDC (Continuous Damping Control). Chybět samozřejmě nebudou ani adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které jsou spřažené se řízením a mnohem lépe tedy osvětlují vozovku především v prudkých zatáčkách.

Maximální míru pasivní i aktivní bezpečnosti zaručuje ochranný systém SAFETEC, který sehrál klíčovou roli v nedávných bariérových testech programu Euro-NCAP, ve kterých pětidveřová Astra vybojovala maximální možný počet pěti hvězdiček. Třídveřová Astra GTC byla navržena jako zcela osobitý model stavící na technologiích a výbavách ostatních verzí řady Astra.

„Našim stylistům se podařilo vtisknout Astře GTC osobitý výraz aniž by tím jakkoli utrpěla praktická stránka – model Astra GTC tedy dokáže bez nejmenších problémů sloužit v každodenním provozu,“ říká Hans Demant, šéf automobilky Adam Opel AG a zároveň vicepresident GM Europe zodpovědný za techniku. „Třídveřový model chce oslovit především ty zákazníky, kteří oceňují výrazný design a hledají vůz, jehož řízení je skutečným zážitkem.“

„Návrháři se snažili, aby Astra GTC byla nejemotivnějším modelem celé řady Astra,“ dodává Friedhelm Engler, šéfdesigner modelové řady Astra, který je současně v rámci GM Europe zodpovědný za integritu designu. „Čistě řešené linie Astry GTC představují poslední vývojovou etapu moderního designerského jazyka automobilky Opel. Šlo o velmi komplexní a systematickou práci, samozřejmě nestačilo jen prostě ubrat jednu dvojici dveří ze stávajícího modelu.“

Astra GTC je dlouhá 429 cm, široká 203 cm a vysoká 144 cm. Její zřetelný sportovní image umocňují výrazné designerské prvky, jako jsou např. krátké převisy karoserie, osobitě řešená koncová světla a zejména při porovnávání s pětidveřovým modelem ještě dramatičtěji ztvárněné čelní i zadní partie vozu. Boční pohled nové Astry GTC charakterizují výrazně skloněné čelní sklo, zajímavě řešená křivka střechy a ostře řezaná zadní boční okna. O dynamičnosti nového modelu hodně vypovídají i výrazně vyklenuté lemy podběhů kol a masivní křivka boků, zřetelně stoupající směrem k zádi vozu.

Uvnitř nabízí nová Astra GTC prakticky stejně prostorný a prakticky řešený interiér, vhodný pro každodenní používání, jako pětidveřové modely. Při velmi dlouhém rozvoru 261 cm nabízí Astra GTC ve své zádi prostor pro zavazadla o velikosti 380 litrů, což je stejná hodnota jako u pětidveřového hatchbacku. Flexibilitu vozu zvyšují také překlápěcí opěradla zadních sedadel, která jsou standardně dělná v poměru 60:40, za příplatek pak v poměru 40:20:40. Díky promyšlenému řešení partií kolem zadních bočních oken mohou na zadních sedadlech v naprostém komfortu cestovat dva dospělí cestující.

Především na zatáčkovitých trasách může Astra GTC předvést kvality svého interaktivního podvozku IDS (Interactive Driving System), který spolupracuje s moderním elektronickým stabilizačním systémem ESPPlus. Na přání se dodává i adaptivní podvozek IDSPlus s tlumiči CDC (Continuous Damping Control), které dokážou bleskově měnit svoji tuhost podle aktuálních jízdních podmínek. Podvozek IDSPlus a tlumiče CDC navíc umožňují aktivaci sportovního režimu, a to pouhým zmáčknutím tlačítka (SportSwitch) na palubní desce – po aktivaci sportovního režimu se adekvátně změní také reakce pedálu plynu a upraví se charakteristika posilového řízení. Je-li vůz vybaven automatizovanou převodovkou Easytronic, dovolí její pozměněná charakteristika zřetelně sportovnější jízdu.

Astra GTC se vyrábí v belgické filiálce automobilky Opel v Antverpách, odkud vyjíždějí i pětidveřové modely a prostorná kombi Astra Caravan. Opel předpokládá roční výrobu asi 70 000 třídveřových modelů, marketingoví specialisté automobilky očekávají, že prodeje modelů Astra GTC budou tvořit asi 15 až 20 % prodejů všech verzí modelové řady Astra v Evropě. Na automobilovém trhu se Astry GTC objeví na jaře roku 2005.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků