Opel Astra GTC 2.0T: nadaný krasavec (velký test)

Opel Astra GTC 2.0T: nadaný krasavec (velký test)

Kapitoly článku:


Troje dveře, pět lidí

Interiér je u třídvéřového modelu vyveden stejně jako u pětidvířka, proto vás pro podrobnější popis odkáži na náš první test. Přesto si neodpustím jednu poznámku – zatímco kolega Broža si stěžoval, že interiér Astry na něj působí chladně, já bych se v tomto směru přikláněl spíše k pozitivnímu hodnocení. Když jsem kdysi viděl první fotografie nové Astry, působil na mě interiér vozu také trochu nepovedeně a rozhodně ne přátelsky. V reálu ve mě ale vždy vyvolával příjemné pocity. Těžko říci, zda to bylo příjemnými materiály, kombinací dobře šitá sedačka (opravdu bohatě dimenzovaná, s měkčími výplněmi a velmi dobrým bočním vedením) - perfektní volant (malý průměr, tlustý věnec, obšitý perforovanou kůží), nebo prostě tím, že spíš postrádá nápad než že by byl vyloženě ošklivý, ale vnitřek Astry mi naživo vždy sedl a cítil jsem se v něm velice příjemně.

  
Interiér Astry designem nezaujme, pobyt v něm pro mě však byl vždy velmi příjemný
  
"Kouzelné" tlačítko Sport -- Parádně dimenzované sedačky s dostatečným bočním vedením
  
Přístrojová deska s hezkými hliníkovými lemy budíků, zato bez teploměru chladící kapaliny --- Dálkové ovládání palubního systému na volantu

Čím mě však gétécéčko opravdu překvapilo, byl vnitřní prostor. Dostatek místa pro cestující vpředu se dal očekávat – velké dveře, do všech směrů široce nastavitelná sedadla a rozumný rozsah nastavení volantu dával dostatek prostředků k tomu, aby si zde místo bez problémů našel stopadesáticentimetrový i dvoumetrový řidič. Vzhledem k danému počtu dveří a opticky ostře klesající střeše jsem se však bál, že GTC bude jen dalším „třídvéřovým kompaktem pro dva“. Jaké však bylo mé překvapení, když se do vozu bez problémů nasoukali čtyři dospělí lidé a žádným utrpením nebylo ani když jsem si se svými dvěma metry živé výšky sedl sám za sebe. Pro kolena i hlavu bylo místa akorát a určitě bych takto přestál i delší jízdu. Jistě, toto dnes umí i jiné kompakty, třeba Ford Focus, ale žádný z nich na první pohled nevypadá jako kupé, u kterého je šumafuk, kolik zůstane místa vzadu. GTC tak vypadá a přesto je v interiéru místa na rozdávání.

 
Šéfredaktor časopisu Osobní finance (ehm, běžně vzrostlý řidič...) za sebou sedí skoro jako král
  ¨
Za přerostlého řidiče (200 cm) pohodlně si sedne nejen menší cestující, ale i další dvoumetrové monstrum, nečekané

Žádný náklaďák

Astra přesto neumí zázraky a „sportovní daň“ si vybere v zavazadlovém prostoru. Do očí bijící je především hodně vysoká nakládací hrana, která z kufu gétécéčka dělá spíše pojízdný bazén než zavazadlový prostor. Když si k tomu přidám mohutný nárazník, může být pro méně vzrostlé trochu problematické dostat se ke všem drobnostem uloženým do takového kufru. Inu, přednost zde dostala torzní tuhost karoserie a já se za to na konstruktéry Opelu nezlobím, tohle auto si snad nikdo nekoupí na převážení dlaždiček z Bauhausu.

  
Pro převážení nákladu si kupte něco jiného, zavazadla na kratší dovolenou ale do kufru GTC složíte

Řečí čísel zanechá kufr Astry podobný dojem – objem 340 litrů v základním uspořádání a 1070 litrů po sklopení zadních sedadel je hodnota průměrná až podprůměrná. Navíc nesklopné sedáky nechávají v v zavazadlovém prostoru po sklopení zadních opěradel menší schod a ložná plocha má daleko k tomu, aby se dala nazvat rovnou. Pro toto ale Astra GTC vážně stvořena nebylo a naivní by byl ten, kdo by čekal něco jiného. Vůz umí zaujmout úplně jinými přednostmi, o čemž budou pojednávat následující kapitoly.

  
Sklopná jsou pouze zadní opěradla, z tohoto pohledu vynikne extrémně vysoká nakládací hrana

Schopná cena

První předností vozu je cena. Já vím, 710 900 Kč za základní provedení modelu GTC 2,0T Sport nezní příliš libě, ale ve srovnání s konkurencí je to cena velmi slušná. Základní výbava vozu obsahuje mj. čtyři airbagy, ABS, dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání oken, manuální klimatizaci, ESP, sportovní sedadla a volant, sportovní snížený podvozek, rádio s CD přehrávačem, 17“ alu kola a několik dalších drobností typu hliníkové dekory v interiéru, odkládací prostory navíc apod. Výbava je to myslím zcela dostatečná a z příplatkových prvků bych jistojistě volil pouze adaptivní podvozek IDSplus za 33 000 Kč, o němž bude řeč níže.

Testovaný vůz byl navíc vybaven právě podvozkem IDSplus, automatickou klimatizací, adaptivními bi-xenony a autorádiem s vestavěným telefonem (včetně wapového prohlížeče zvládající připojení přes GPRS), sedmi reproduktory a dálkovým ovládáním na volantu. Cena se díky tomu vyšplhala na 825 900 Kč. Odmyslím-li si drahý radiotelefon, zůstane cena i při dokoupení většiny smysluplných „extras“ pod 800 tisíci Kč, což považuji za velmi konkurenceschopnou nabídku.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud