Opel Astra GTC 2.0T: nadaný krasavec (velký test)

GTC se snaží být něčím víc než jen třídvéřovou variantou Astry a dává to najevo nejen výrazně odlišným designem. Umí být rychlé i komfortní a se silným motorem předvádět i skvělé jízdní výkony. Čím to? Přečtěte si náš test modelu Sport s dvěma sty koňmi pod kapotou.
Opel Astra GTC 2.0T: nadaný krasavec (velký test)
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design
  2. Interiér, Vnitřní prostor, Cena
  3. Motor, Dynamika, Ovladatelnost
  4. Podvozek IDSplus, Jízdní vlastnosti, Spotřeba
  5. GTC vs. GTI, Závěr, Plusy a minusy, Technická data
  6. Kompletní fotogalerie

Opel Astra je stálicí českého automobilového trhu a ačkoli mu vždy něco chybělo k pověsti Golfu nebo později Focusu, prodávál se ve všech svých generacích velmi dobře. Nová Astra ale míří ještě výš, přišla s novým, povedeným designem, širokou paletou motorů a místy i pokrokovou technikou. Po střídměji laděném pětidvéřovém modelu se letos na trhu objevil i třídvéřový hatchback s přídomkem GTC, který svým vzhledem hraje jednoznačně na city sportovně laděným řidičům. Nechci předbíhat, ale již na tomto místě musím říci, že Opel nezůstal jen u designu a jeho GTC dokáže se silným motorem a podvozkem IDSplus oslovit sportovně laděné jedince nejen na místě, ale i za jízdy. V čem to vězí se dočtete v následujících kapitolách, na kterých se budu zabývat zejména designem „getécéčka“, jeho vnitřní prostorem a jízdou s ním. To zbylé ponechám na starším testu pětidvéřové jedna-šestky, který najdete zde.

Černý fešák

Opel se u svých posledních modelů postupně odvrací od konzervativního designu a stále více se pouští do odvážnějších kreací. Poslední generace Vectry, Tigry nebo Astry hýří novými nápady a novou designovou linii značky lze označit za povedenou. Zatímco třeba u Vectry designéři ještě trochu tápali a vůz se asi nezapíše mezi nejkrásnější vozy historie, poslední Tigra je již velmi dotaženým vozem, který bude přitahovat pozornost kdekoli se objeví. Podobně lze hovořit i o Astře – již pětidvéřový model hodnotím jako velmi povedený a pokud se do něj na první pohled nezamilujete, bude to jen proto, že jde o vůz, který má oslovit co nejširší klientelu a tudíž nesmí příliš provokovat. U třídvéřové varianty GTC se už designéři nemuseli držet příliš zkrátka a ušili jí kabátek tak, aby vzala za srdce každého, kdo v sobě má alespon trochu sportovní krve.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední část vozu je stejná jako u pětidvéřového modelu, sportovní ambice třídvéřáku podporuje hlavně nově střižený nárazník
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GTC má velmi dynamický profil -- 17" kola jsou ve standardu --- Adaptivní bi-xenony odvádějí skvělou práci a stejně dobře i vypadají

Přední část vozu zůstala v základech nezměněna a dominují jí výrazné světlomety se třemi jasně oddělenými světelnými zdroji. Stejná je mřízka chladiče s dvěma tenkými a jednou širší linkou doplněnou relativně (na dnešní dobu...) decentním logem Opelu. Jiný je naopak přední nárazník, kterému sice zůstaly tři oddělené nasávací otvory chlazení, ale dostal ostřeji řezané linie, které přídi dodávají agresivitu náležící sportovně laděné verzi. Zásadní změny se naopak odehrály na zádi, která byla opticky „připlácnuta“ k zemi díky minimalistickému zadnímu sklu, protáhlým koncovým světlometům a opět výrezněji profilovanému zadnímu nárazníku. Díky této úpravě, ke které náleží i výrazné zmenšení zadních bočních skel a tím naznačení prudkého klesání střechy, se k nepoznáni změnil i pohled z boku. Díky nízké stavbě, výrazně klesající zádi, klínovitějšímu profilu a dlouhým dveřím půobí vůz ze všech stran velice dynamicky a sjednává si respekt dříve než ukáže, jak rychlý dokáže ve skutečnosti být. Za celou dobu testu jsem na vnějším kabátě vozu hledal jedinou stylistickou chybičku, ale marně. Karoserie působí dojmem skicy odvážného designéra, které marketingové oddělení „nepřistřihlo křídla“. Nejpůsobivější je pohled na svalnatou záď, což je dobře, neboť tu všichni ostatní uvidí na silnici úplně nejčastěji...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Svalnatá záď se povedla, z jakéhokoli pohledu jí nemohu nic vyčíst
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nízké zadní sklo a protáhlá konová světla dodávají GTC vzhled podsaditého boxera --- Oválná koncovka výfuku
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design
  2. Interiér, Vnitřní prostor, Cena
  3. Motor, Dynamika, Ovladatelnost
  4. Podvozek IDSplus, Jízdní vlastnosti, Spotřeba
  5. GTC vs. GTI, Závěr, Plusy a minusy, Technická data
  6. Kompletní fotogalerie

bazar

Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2012
Stav: 142 961 km
Cena: 260 000 Kč
Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 63 580 km
Cena: 150 000 Kč
Opel Astra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 195 855 km
Cena: 98 000 Kč
Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2004
Stav: 138 817 km
Cena: 51 000 Kč
Opel Zafira 1,8
Rok výroby: 2001
Stav: 193 983 km
Cena: 48 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 91 697 km
Cena: 97 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků