Opel Astra GTC 2011: produkční verze trénuje v Americe (spy photos)

Patrně si vzpomenete na koncept Opel Astra GTC Paris, který se představil na letošním pařížském autosalonu a mohli jsme jej vidět dokonce i na videu. Že Opel chystá novou generaci Astry GTC tak určitě není žádným překvapením, otázkou ale je, jak si mnoho si sériová verze vezme z té koncepční. A právě na to mohou alespoň částečně odpovědět nejnovější špionážní snímky.

Ty potvrzují, že vývoj nového „gétécéčka” je v plném proudu a probíhá překvapivě v zámoří, kde se vůz určitě prodávat nebude. Automobilka si zřejmě myslela, že něco jako Opel Astra nebude americké „špióny” zajímat ani v nejmenším, což mohl být předpoklad i správný, představa o nenápadnosti neznámého vozu s komplikovaným maskováním uprostřed lesa ale byla očividně zcela špatná. Nicméně právě díky tomu si prototyp GTC můžeme docela dobře prohlédnout.

Pravdou bohužel je, že maskování je velmi výrazné a bude to chtít cvičené okolo příznivce Opelu, aby našel rozdíly konceptem a tímto prototypem. Na první pohled se každopádně zdá, že vůz si ponechá nejen své atraktivní proporce, ale dokonce i detaily karoserie. Všimněte si třeba prohlubní na maskování bočních partií, které se nacházejí přesně v místech, kde měl koncept výrazné prolisy, jenž jej do značné míry činily výjimečným. Pokud zůstanou zachovány, bude to jedině dobře.

Oba nárazníky bude oproti konceptu zřejmě přece jen umírněnější, ale nelze vyloučit, že zůstanou vlastní verzi OPC, kdežto na snímcích vidíme jen jedno z „obyčejných” GTC. Sluší se na tomto místě zmínit, že GTC nikdy nebylo označením pro sportovní, ale jen pro třídvéřovou verzi, která mohla být vybavena i docela slabými motory. Tento přístup zůstane zachován i v nové generaci a zatímco v Paříži jsme mohli vidět GTC s nadupaným motorem, ve výrobní realitě to nebude pravidlem.

Když už jsme u verze OPC, tu má i v produkční verzi pohánět přeplňovaný dvoulitr s turbodmychadlem twin-scroll a přímým vstřikem, který vozu dodá výkon rovných 300 koní. Standardem zůstane i manuální převodovka se šesti stupni a samosvorný diferenciál na přední nápravě.

Hlavním nepřítelem nového GTC bude VW Scirocco, jemuž se Opel chce postavit ještě agresivnějším designem než jsme dosud u GTC byli zvyklí. Premiéra produkční verze je očekávána na jaře roku 2011, tedy pravděpodobně na ženevském autosalonu. Pokud by se vývoj vozu protáhl, představení na podzim ve Frankfurtu to jistí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Foto © Automedia
Nová Astra GTC vyrazila do lesů. Nikoli bavorských, ale amerických...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků