Opel Astra GTC 2011: produkční verze trénuje v Americe (spy photos)

Patrně si vzpomenete na koncept Opel Astra GTC Paris, který se představil na letošním pařížském autosalonu a mohli jsme jej vidět dokonce i na videu. Že Opel chystá novou generaci Astry GTC tak určitě není žádným překvapením, otázkou ale je, jak si mnoho si sériová verze vezme z té koncepční. A právě na to mohou alespoň částečně odpovědět nejnovější špionážní snímky.

Ty potvrzují, že vývoj nového „gétécéčka” je v plném proudu a probíhá překvapivě v zámoří, kde se vůz určitě prodávat nebude. Automobilka si zřejmě myslela, že něco jako Opel Astra nebude americké „špióny” zajímat ani v nejmenším, což mohl být předpoklad i správný, představa o nenápadnosti neznámého vozu s komplikovaným maskováním uprostřed lesa ale byla očividně zcela špatná. Nicméně právě díky tomu si prototyp GTC můžeme docela dobře prohlédnout.

Pravdou bohužel je, že maskování je velmi výrazné a bude to chtít cvičené okolo příznivce Opelu, aby našel rozdíly konceptem a tímto prototypem. Na první pohled se každopádně zdá, že vůz si ponechá nejen své atraktivní proporce, ale dokonce i detaily karoserie. Všimněte si třeba prohlubní na maskování bočních partií, které se nacházejí přesně v místech, kde měl koncept výrazné prolisy, jenž jej do značné míry činily výjimečným. Pokud zůstanou zachovány, bude to jedině dobře.

Oba nárazníky bude oproti konceptu zřejmě přece jen umírněnější, ale nelze vyloučit, že zůstanou vlastní verzi OPC, kdežto na snímcích vidíme jen jedno z „obyčejných” GTC. Sluší se na tomto místě zmínit, že GTC nikdy nebylo označením pro sportovní, ale jen pro třídvéřovou verzi, která mohla být vybavena i docela slabými motory. Tento přístup zůstane zachován i v nové generaci a zatímco v Paříži jsme mohli vidět GTC s nadupaným motorem, ve výrobní realitě to nebude pravidlem.

Když už jsme u verze OPC, tu má i v produkční verzi pohánět přeplňovaný dvoulitr s turbodmychadlem twin-scroll a přímým vstřikem, který vozu dodá výkon rovných 300 koní. Standardem zůstane i manuální převodovka se šesti stupni a samosvorný diferenciál na přední nápravě.

Hlavním nepřítelem nového GTC bude VW Scirocco, jemuž se Opel chce postavit ještě agresivnějším designem než jsme dosud u GTC byli zvyklí. Premiéra produkční verze je očekávána na jaře roku 2011, tedy pravděpodobně na ženevském autosalonu. Pokud by se vývoj vozu protáhl, představení na podzim ve Frankfurtu to jistí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Foto © Automedia
Nová Astra GTC vyrazila do lesů. Nikoli bavorských, ale amerických...

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků