Opel Astra GTC 2011: pařížská studie detailně

Opel po nedávné první ochutnávce podrobně představil koncept nové Astry GTC. Pojďme si projít vše známé. (61 foto vč. interiéru)

Studie nové Astry GTC nese prozatím jméno GTC Paris, takže je jasné, kde se světu ukáže v plné parádě. My jsme o tomto stroji psali naposledy na tomto místě, nyní pro vás máme další detaily a spousty snímků.

Opel GTC Paris naznačuje, jak bude vypadat sériové provedení třídveřové Astry GTC, jež se má představit již příští rok. Na délku má měřit stejně jako tato studie 4 460 mm a snad až na jedenadvacetipalcová litá kola s aerodynamickými vložkami na svých středech vyrobených z uhlíkových kompozitů budou podle všeho i zbylé aspekty produkční verze prakticky identické. Při pohledu na studii Opel GTC Paris zaujmou kromě již zmíněných robustních kol také agresivně stylizované křivky a zajímavý, poměrně ladně tvarovaný přední nárazník s širokým otvorem pro přístup vzduchu k chladičům.

Interiér, do nějž nás Opel nechává nahlédnout vůbec poprvé, je takřka identický se sériovou, pětidveřovou Astrou, takže samozřejmě svým celkovým pojetím odkazuje i na větší Insignii. Všimneme si alespoň páru anatomických sedadel čalouněných kombinací kůže a potištěné látky nebo volantu se zploštělou spodní částí svého věnce. 

Potvrzeno bylo, že se pod kapotou studie GTC Paris objeví nový čtyřválcový „dvoulitr“ naladěný na celých 290 koní (213 kW). Opatřen má být zdvojeným přeplňováním, přímým vstřikováním benzínu a soustavou start/stop a svůj točivý moment bude přenášet na kola přední nápravy skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením a diferenciál s omezenou a elektronicky řízenou svorností. K stabilním jízdním vlastnostem má kromě toho přispět také řízení podvozku FlexRide.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Opel GTC Paris
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků