Opel Astra GTC 2011 je tu, zatím jako koncept

Po řadě spekulací můžeme konečně pohlédnout do tváře sportovně laděné Astře GTC. Zatím v podobě studie, ale výrobě hodně blízké.

Nová generace Opelu Astra GTC se světu v podobě trochu zvláštně pojmenované studie GTC Paris oficiálně představí koncem tohoto měsíce kde jinde než na autosalonu v Paříži. Tato událost pak nesporně předznamená nástup produkčního modelu, jenž vykročí proti poměrně neočekávanému obchodnímu úspěchu Volkswagenu Scirocco.

Na první pohled jsou patrny nezaměnitelné linie nové generace Opelu Astra (ve dvojtestu jsme vám ji představili na tomto místě) a je zároveň jasné, že GTC bude kompaktním, třídveřovým a plně pětimístným vozem s karoserií připomínající svojí povahou kupé. Na délku má měřit přijatelných 4 460 mm. Koncept Opel GTC Paris bude osazen světly LED pro denní svícení a působivými jedenadvacetipalcovými ráfky, jež se však zřejmě do sériové výroby neprobojují.

O pohonné jednotkce studie zatím oficiální anály mlčí. S nejvyšší pravděpodobností se však můžeme těšit na zážehový dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním, přímým vstřikováním, soustavou řízeného zhášení motoru start/stop a naladěním na 304 koní (224 kW), přičemž jiné prameny hovoří o hodnotě 289 koní (213 kW). Produkční Opel Astra GTC bude mít pochopitelně širší záběr a ve snaze zaútočit na VW Scirocco bude dodáván s širokou škálou zážehových i vznětových motorů a dočkáme se zřejmě také verzí GSi (vs. GTI) s výkonem okolo 200 koní a OPC (vs. R), jehož výkon může atakovat hranici 280 koní.

Šéfdesignér Opelu Mark Adams tvrdí: „Chtěli jsme zdůraznit tu nejemotivnější část značky Opel a věříme, že tento vůz bude mít pozitivní dopad na podporu dynamické povahy našich modelů.“ Tak to se tedy necháme rádi překvapit. Další podrobnosti budou zřejmě uvolněny teprve v předvečer pařížské události, pokud tedy neoficiální zdroje nerozhodnout jinak...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel GTC Paris alias nová Astra GTC v předprodukční podobě
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků