Tak 1) Hošánkové-kastla jak Honda Civic 2) Motor Hondy 1,8 i při svižné jízdě nejde přes 7,5 l! Vím, o čem mluvím! Mám ji. Např. při jízdě loni v květnu z Ostravy do Katovic na letiště a zpět - průměr 98 km/h a spotřeba 5,9! Takže zase zapněte kšandy a nemudrujte!
pěkně si plácnul do vody, ještě aby to při průměru 98 žralo víc než píšeš...
Snad to bude 3-dverak !
ak chcu tunovat astru, tak by mali hlavne zacat robit nieco s vahou. Nie je mozne, aby Astra s 93kW motorom mala rovnake zrychlenie ako Dacia Sandero s 64kW motorom. A to nie su tie auta az tak velmi velkostou odlisne
tam to neni jenom vahou a vykonem, ale tim, ze sandero je zprevodovano hodne do kratka, takze relativne pekna 0-100 je vykoupena vysokymi otackami a pomerne malou maximalni rychlosti.Navic Astra je moderni auto o tridu vetsi, nez je Sandero. Konkurenci pro Astru je z tohoto pohledu Logan. To je jako Fabie vs. Octavie. Proste auto o pul metru vetsi holt bude vazit vice.
sandero ma praveze na benzin dost dlhe prevody, ale naftaky maju urcite dlhsie. Ohladom velkosti, sandero je dost velke auto a este k tomu dost neaerodynamicke, vsak razvor naprav ma skoro ako oktavia2, jedine dlzka je mala. Ja mam astru H a vnutorna velkost je velmi podobna, to iste kufor, aj ked astra H je o 20cm dlhsia.
jasne, Logan ma taky rozvor vyssi stredni a porad je to nizsi stredni. Proste sandero je maly prcek jako fabie, clio apod.
veto má v podstatě pravdu. Píšeš, že je Astra moderní. A to třeba Mazda 3 není? Odpovím si sám, je. Tak proč může mít M3 pohotovostní hmotnost v rozmezí 1170 - 1390kg a Astra neskutečných 1370 - 1590kg !! Vždyť tam kde M3 končí, tak tam teprve Astra začíná !! A to není problém jenom Astry, ale třeba i Lancera. To jsou neskutečně těžký bestie a to se potom lidi hrozně diví, jak to, že to s tou 1.8 nejede. No bodejť by to jelo, když je ta ludra tak težká.
M3 je stejne jako M6 vahovy extrem dan castecne i metodou mereni hmotnosti, kdy par veci tam chybi, nicmene i po jejich zapocitani vazi o dost mene (nezapocitani vs. zapocitani vahy vybavy, apod.).Proste vzdy je nejake auto v ramci segmentu nejtezsi a nejlehci, nekdo to dela tak a jiny onak. Rozdily mohou byt tam, kde to videt neni. napr. o 6 dB mensi hluk v interieru je polovicni hluk. Pritom aby toho dosahli musi tam nalepit o xkilo vice hmoty, ktera to odhlucni apod. to jsou veci, ktere my nemuzeme posoudit. Dalsim bodem je bezpecnost, tedy ne NCAP, kdy se posuzuje naraz do pevne prekazky, ale realna bezpecnost pri stredu s jinym vozem, to muze hrat hodne do karet tezsimu vozu, ktery muze mit vice bezpecnostnich prvku.Proste v ramci toho, ze ty vozy pouzivaji stejne materialy, stejne kde co, byva vaha dana napr. prave tlumici hmotou, bezpecnosti (opet nenechat se zmast stejnymi vysledky v NCAP) apod. proste neni to tim, ze mazda stavi nejak zazracne z karbonu a opel z litiny ;)
Ono se to netýká jen M3. Nedávno jsem si dělal srovnání v rámci všech neprémiových automobilek a u většiny je to +/- stejný. Srovnával jsem 5dv. HB v nižší střední s 1.6 atmo (nebo stejně výkonnou alternativou) a podobnou výbavou. Ve finále to vyšlo cca 1200 - 1300kg. No a když momentálně Astra začíná na nějakých 1370kg, tak je někde chyba. A že by byla nějak extra tišší a bezpečnější oproti konkurenci? To nechám na zvážení každého. Proč to ale vlastně všechno píšu. Jde o to, že když člověk jezdí třeba ve Focusu s 1.6 74kW a zajde se projet v nové Astře s 1.6 85kW v domnění, že to bude lepší jízda, tak bude hodně zklamaný. Ono, co si budem povídat, ani ta 1.6T s tím kdovíjak necvičí a to už je co říct, páč je to vrchol v nabídce. Sám jsem s tím jel a nedovedu si představit, že bych v tom autě měl třeba 1.4 nebo 1.6 atmo. To musí být utrpení.
rozdíl v dynamice je kupodivu např. Astra vs. M3 blízká nule, ony tam ty rozdíly jsou, ale reálně jste schopen poznat např. 7 vs 8 s při zrychlení 60-120. Ne nejste ani na pocitu a ani na ničem jiném. Ta auta spíše různě tlumí tu dynamiku. Ono 0-100 za 8 s v oturbované Felicii působí úplně jinak, dravěji, rychleji, než 0-100 za 5s v S-klasse.Pokud se podíváme na fakta, tak ano, rozdíly tam samozřejmě jsou, ale že by byly mezi vozy dramatické rozdíly to opravdu ne.
Ne, dneska se fakt nedohodnem :-) Fyzika je fyzika a 200kg je 200kg. Rozdíly tam budou a to značný.
proc operujeme s teorii a ne s realitou. vaha je jedna vec a realita druha. Tezsi auto s nizsim vykonem muze mit lepsi zrychleni v urcitem pasu, neni duvod aby nemela. Ono mezi motorem a koly je taky prevodovka ze. Navic rozdil neni u techto dvou aut 200 kilo, jak rikam, Mazda nepocita vybavu extras, pocita pouze narust hmotnosti danou motorem, danou novymi komponenty, ale nepocita vybavu navic mezi vybavami a to je klidne dalsich 100 kg.Navic i zde je to motor od motoru. Na 2litr astra ma stejne parametry (kapku lesi zrychleni a lepsi maximalku) nez zakladni 2,2 M3.Astra 1,4 ma vyrazne lepsi zrychleni a maximalku, nez 2,0 mazdy a to ma o tech"150 kg" vice.Takze to je realita, ne pocity, ne nejake presvedceni, ze 200 kg jde poznat. Ano jde, ale atuo neni nejake teleso, kde je jenom vaha, prevodovka udela hodne a realna hmotnost byva taky uplne jinde. Napr. moje auto vazi vubi technicaku o 85 kg vice, protoze tam jsou prvky vybavy, ktere se tam napocitaji. Znameho vuz vazi v podstate stejne jako uvadela tabulka. Pritom moje papirova hmotnost byla nizsi nez jeho, realna je moje vyssi.Takze ano, nalozime-li do astry 200 kg pujde to poznat, ale jinak pocity zrychleni a dynamiky umocnuji nebo tlumi mnoho faktoru. Viz. napr. priklad Felicie a S-klasse od Mercedesu, kde pocit jet 150 kmh je naprosto odlisny.
No to mě pos.r. Astra GSi bude mít pod kapotou naftu. To snad ne...
no co zas, dyt i vehlasne GTI bylo u 4. generace s 1,9 TDI :) tak proc by nemohlo GSi byti s naftou taky ;) navic tato ma alespon vykon.Jinak mne udivuje k cemu je takto vyhoneny nfatovy motor dobry. Vezmeme-li si motory 2,0 Turbo s vykony 180-200 koni, tedy adekvatni odpovedi, da se s nimi jezdit bezny zivot za tech 9 litru. Tento dizl pod 8 pujde kdyz se bude ridic moc snazit (srovnani zde jsou, napr. Laguna GT a jine vozy, kde se nabizi podobne vykone T-benziny a T-nafty). Pravda pri drceni na maximum pujde ten benzin o dost vyse, ale zase kdo si dnes kupuje tento typ aut na nejake ortodoxni blbnuti? Promile majitelu. Zbytek jezdi rychle, svizne, sem tam predjede, jakoze si projede par zatacek, ale vse relativne stale v mantinelech.Takze bude mit dizlovy vykon, jenz mu neprinese z meho pohledu to hlasni- usporu paliva. Nebo kupuje se dizl (vyjma pracovnich vozu, kde se moment v nizsich otackach uplatni) i k necemu jinemu?
Jen malá poznámka k té spotřebě, respektivě k tomu rozdílu mezi benzínem a naftou. Těch 9 litrů u 2.0T by tak nějak sedělo, samozřejmě při dodržování 50/90/130. V případě nafty, to ale rozhodně 8 litrů nebude. Tam se budem pohybovat někde kolem 6 - 6.5 litrů. No a pokud se tomu začně šlapat na krk, tak ten rozdíl bude značný. A to je právě ten důvod, proč to lidi chtěj a proč to automobilka nabízí. Mě ani tak nemrzí, že je v nabídce nafta, ale mrzí mě, že nebude benzín. Proč nedaj na výběr? Zase to bude zbytečně okleštěný a přijdou o řadu potenciálních kupců. Jak si psal, tohle auto není na ortodoxní blbnutí, na to má Opel OPC. Takže pojede to rychle? Pojede. Ušetří to palivo? Ušetří, o tom není pochyb. A o tom to je. Komu vyhovuje charakter nafty a chce trošku výkonnější auto v nižší střední, tak tady má jasnou alternativu. Komu vyhovuje benzín, tak ten má bohužel smůlu, 1.6T to nezachrání.
s tou spotřebou ani moc nesouhlasím, sám mám přímé srovnání u dvou vozů, kde byl výkon benzín 200 a nafta 180 a benzín 180 a pak mám ještě u druhého podobného. S benzíny jsem jezdil za 9-9,5 s naftou pri stejnem rychlostnim stylu uzpusobenem naftovemu motoru za tech 7,5-8 l. ano, pri vylozene ustalne rychlosti sla nafta vyroazne dolu, ale takto se moc jezdit neda.Jinak mi naftove GSi jako takove nijak nevadi, jenom postradam smysl mit vyhonenou naftu, kdyz ztratim to hlavni - usporu paliva.
Já zase nemůžu souhlasit s tebou. Pokud si jezdil s 2.0T za 9 litrů, tak si skoro nevyužíval potenciál toho motoru, prostě si jezdil v rámci předpisů a občas si to trošku protáhl. Sám jezdím s 1.6T v Corse GSi a kombinaci mám za 8 litrů, ale to je vyloženě lechtání plynu s občasným využitím potenciálu. Pokud bys takhle jezdil s naftou, tak se na 8 litrů nikdy nedostaneš."Jinak mi naftove GSi jako takove nijak nevadi, jenom postradam smysl mit vyhonenou naftu, kdyz ztratim to hlavni - usporu paliva." - Nesmysl, úspora paliva tam bude a né malá. V rámci předpisů min. 2 litry a při využívání potenciálu klidně 6 litrů. A to je potom rozdíl mít dojezd 400km na nádrž nebo 800km. Nezapomínej na to, že se nebavíme o nějakým HH, ale o obyčejný Astře, jen o trošku rychlejší.
ale ja to tak beru, jen rikam, jakou mam zkusenost z primeho srovnani a praxe, nic vic a nic min.
No ale mně na tom právě nesedí ta spotřeba z přímého srovnání a praxe. Jestli si jezdil s 2.0T za 9, tak si prostě nemohl při stejným stylu jízdy jezdit s naftou, i když byla stejně výkonná, za 8 !! To je nereálný. To jen taková poznámka, nemá cenu se zbytečně dohadovat, když je venku tak hezky. Jdem raději na jedno točený B-]
ja nepisu za 8 a nepisu za 9. Pisi 9-9,5 a pisi 7,5-8. a to je rozdil. ty sis vzal z prvniho spdni mez a z druheho horni mez to pak samozejme vypada jinak. Ale 7,5 vs. 9 a 8 vs. 9,5 vypada jiz jinak. Je to zhruba to co pises ty, tedy zhruba 2 litry. Ja vazne neresim zda to bylo treba 7,3 vs 9,1 to vazne ne, ale byly to desetiny kolem tech hodnot. Ne tedy napr. 9 vs. 5,5 nebo 6 l.
OK. Moje zkušenosti jsou 9.5 vs. 6.5 (2.0T 147kW vs. 2.0TDi s chipem na 147 kW).
no v ramci toho, ze spotreba 6,5 l je u daneho motoru bezna u verze 103 kW a naprostym standardem u 125 kW, tak si dovlim neveriti vasim zkusenostem.
:-D no tak teď si mě dostal úplně. Pokud je to naprostý standard pro 125kW verzi, což samozřejmě je, tak proč by to nemělo být reálný i pro 147kW verzi? V rámci rychlostních limitů ten rozdíl bude 0,1 - 0,2 deci. To je právě ta zmiňovaná výhoda nafty. A znám případy, kdy ta spotřeba byla v kombinaci po chipu ještě nižší než před chipem.
jj, dokonce je i pár případů, kdy spotřeba šla až do záporných čísel a diesel při jízdě naftu vyráběl. Záleží prý na zajetí motoru.
to bhudak: Něco k tématu by nebylo?
Koukám a tady někdo nechápe souvislosti. Je to k tématu. Ono jezdit s novym 2L Turbo za 9,5L je rychlejší jízda. U dieselu srovnatelná rychlá jízda znamená větší vytáčení, víc šlapat na plyn, víc ten motor "týrat", aby se tomu benzinu, kterej má v základu o 30koní víc, vyrovnal. A tomu odpovídá i spotřeba. Kdo si myslí, že aby oba motory jely stejně, tak se ten benzin musí vytáčet, tak je totálně mimo a má v palici vzpomínky tak max na starý atmosféry. Je to přesně naopak. Ten benzin, to je defakto základ a jede dost odspoda, kdežto nějaká 170-180konová nafta je max, co se dá z toho motoru vyždímat a spodek u toho motoru mluví za vše. A pokud se chce, aby to jelo, tak se to musí hnát a spotřeba u toho motoru pak leze k těm 8mi litrum a přitom to pojede stejně, možná i hůř než ten benzin za 9,5L. A kdo říká, že za 9L jezdí s turbobenzinem podle předpisů, tak je lopata a neumí jezdit nebo jezdí dost po městě. Já když jedu s 200konovym T benzinem podle předpisů, tak neni problém jet kolem 7-7,5L. Problém je spíš v tom, že jak člověk sedne to turbobenzina, tak to začne prasit, protože si připadá jak v jinym světě, než když jede naftou u který ví, že to nemá cenu hnát, protože to je líný a tak jezdí šetřílkovsky. Tuhle situaci sem už zažil X krát, a pak vznikaj ty pohádky jak benzin jede za 12L a nafta za 5L.
Ne, ta infantilní a rádoby ftipná poznámka o záporných hodnotách a výrobě nafty byla úplně mimo mísu. Kdybys místo toho rovnou napsal tenhle článek, neřekl bych na to ani půl slova. No nic, k tématu. Celou dobu se bavíme o ježdění v rámci předpisů, na to je potřeba nezapomínat. Po zkušenostech s T-benzíny nevěřím tomu, že by někdo s 2.0T jezdil v kombinaci za 7-7.5L. Respektive možný to je, to nepopírám, ale to by musela být sakra defenzivní jízda, bez předjíždění, bez jakýhokoliv většího zrychlování, atd. Jak už jsem psal, sám jezdím s 1.6T v Corse GSi a papírová kombinovaná spotřeba je udávaná 7.5L. A všichni moc dobře víme, jak jsou papírový hodnoty relevantní a za jakých podmínek se měří. Takže pokud má 7.5L 1.6T, tak už z principu nemůže mít tu samou hodnotu 2.0T. A neznám nikoho, kdo by se u T-benzínu dostal pod papírovou hodnotu, tím narážím na těch 7L. No a co se týče nafty, tak pokud bys s ní jezdil stejně defenzivně, tak věř tomu, že i s 200k bys měl spotřebu 6.5L, to je ověřený fakt. Už jenom blbý Spritmonitor ti to potvrdí, i když netvrdím, že to má nějakou větší vypovídající hodnotu, ale určitý závěry se z toho daj vyvodit. A když už jsme u toho, tak se tam můžeš rovnou podívat na spotřebu 2.0T, budeš hodně překvapený. Já to třeba můžu porovnat s tou svoji 1.6T a kupodivu to sedí, takže na tom něco bude (mimochodem to vychází na 8L).Takže abysme to nějak uzavřeli. Celý to začalo tím, že "realita bez maskovani" nechápal, proč tam tu naftu cpou, když vlastně odpadá úspora paliva. Já na to oponoval, že když se jezdí v rámci předpisů, tak bude úspora min. 2 litry a pokud se tomu začne šlapat na krk, tak mnohonásobně větší. Tam potom platí tvoje zmiňovaná rovnice, mnou trošku poupravená, 14L vs. 9L Takže ten důvod, proč tam tu naftu cpou je jasný, tečka.
s tou spotrebou dizlu nesouhlasim, pokud bude mit 200 konovy T-benzin v danem rezimu 7,5 pak 200 konova nafta tech 6,5 mit muze proc ne. Ale jinak je to fikce a nesmysl. Jezdim s temi vozy s temito vykony a jezdim stale stejne. Jsem vse, jen ne zavodni ridic, styl jizdy po strance agresivity, rychlsoti mam se vsemi vozy stejny a proste nesouhlasim s tim, co tu pises. Jsou to pohadky a to muzu vzit zkusenosti nejen sve, ale i spousty jinych lidi.200 konove 2,0TDI proste za 6,5 nejezdi, pokud 200 konove T 2litr jezdi za 9-9,5 litru. Pridame k te nafte tak 1-1,5 litru a da se tomu s privrenim obou oci i verit.
Menší doplnění. Výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba u Astry GTC 2.0T je 9.3L Tím pádem to potvrzuje moje zkušenosti. A opravdu bych rád potkal někoho, kdo se s T-benzínem dostal dokonce pod výrobcem udávanou kombinovanou spotřebu. ;-)
te spotřebě 7-7,5 l také nevěřím. Ona je možná, při velmi specifickém jízdním stylu, ale př itakovém by měl ten dizl spotřebu třeba 5,5 litru.Prostě s tím 2,0T benzínu se dá jezdit pokud se to extrémně nehoní okolo 9-9,5 litru. To se prostě dá v rámci limitů, svižně, s předjížděním apod. Při tom samém stylu jezdím s naftou ne na jednu nádrž, ale mnoho tisíc kilometrů za udávané spotřeby.Se 125 KW TDI v Passatu jsem při stejném stylu jízdy jako s tím 2,0T benzínu jezdíval okolo 7,5 l, benzín dlouhodobě těch 9,5 l. S 2,0 dCI 180 PS u Laguny GT jsem najel přes 6000 km se spotřebou lehce nad 7,5 l. Současná Mazda6 2,2 se kterou sem najel zhruba to samé spotřeba mííírně pod 8 litrů.Mohu zde přidat i spotřeby ženy, které ten rozdíl zhruba potvrdí. Mohu přidat info od kolegy. Více z reálu bohužel nemám.
Potom se ptám, kde udělal Opel chybu :-D :-D
btw: já mam průměrnou dlouhodobou spotřebu cca 9L, ale je to tim, že jezdim po městě a docela často zrychluju jak de.bil, :-D jak ale vyjedu z města, tak jedu většinou 7,2-7,4, což je stejně, kolik sem měl s HTP, když sem se s nim snažil jezdit podobně, zatimco tohle "lochtám". Pokud jedu rychlejc, tak cca 8,5L. Pokud bych měl nějakou rozežranou kebku, tak by šla hned z domu. Jo, na autodromu si to vzalo od vjezdu po výjezd z dráhy 35L/100km, ale na to se.re pes.
Hmmm, o sve 1,8T fabii jsi ovsem psal jine udaje, takze bud nas ted tahas za nos, nebo sis koupil TDI a mas s nim spotrebu tech 9 litru, coz by u tebe sedelo ;)
Venku je hezky. Kdyz jedu s přítelkyní na výlet, tak mam spotřebu pod 7,5L. Pokud jedu po dálnici, tak se přehoupne přes 8L. Pokud dělám p.ičoviny, tak jde na horu. To ale pak neřešim.
:-D:-D tak ještě jednou. A) Ty jezdíš s 2.0T v KOMBINACI (tzn. od plné nádrže do plné nádrže) pod 7.5L? B) Nebo si pořád pleteš pojmy a těch 7.5L vidíš na palubáku pár vteřin jako AKTUÁLNÍ spotřebu při jízdě po rovince ;-) Pokud je správně varianta B, tak je vše v pořádku, ale pokud je správně varianta A, tak je s tebou něco v nepořádku.
Prestan mlyt kraviny a utesuj se dal, ze jiny auta nemuzou jezdit uspornejs, nez tvuj Opel...
Ach jo. Já nikdy nepíšu nic, co bych si v praxi nevyzkoušel. Právě proto, abych si to mohl obhájit, když přijde na věc. Jelikož jsem odpůrce nafty a už mě taky unavovaly ty řeči o super spotřebě ropáků, tak jsem si to šel vyzkoušet na vlastní triko. Jak už jsem ti psal, byl to 2.0TDi s chipem na 147kW a při předpisový jízdě jsem měl v konečným součtu, bráno od plné nádrže do plné, cca 6.65L přesně si to už nepamatuju, ale 100% to bylo do 7L. Taky jsem tomu nechtěl věřit, ale je to tak. A už to opakuju snad potřetí, s 1.6T mám při předpisový jízdě v kombinaci 8L. Zkoušel jsem i Astru GTC s 2.0T a v kombinaci to vyšlo přes 9L. Prostě mi tady někdo nebude vykládat bludy, že jezdí s 2.0T v kombinaci za 7-7.5L, to je pí*ovina jak vrata.
Ono to ale k tématu právě je! Nic proti naftě nemám, ale když tak poslouchám majitele dieselů, tak všichni jezdí max. za 5,5l, což by až tak zvláštní nebylo. Paradoxem je, že jeden má např. 1,9 TDi a druhý 3litr, a tomu už se já směju!
ja jazdim 2.0 TDI 103 kW PD v A3 trochu nad rychlostne limity a najcastejsie mesto / dialnica a na pocitaci mam dlhodobu spotrebu na jar a jesen 5,4 a v zime a v lete to stupne na 5.5, a to fakt nekecam
Zdar Shimi, oni by jiste radi dali alternativu, ale kvuli par set kouskum se jim to proste nevyplati.
Zdarec Brouku B-]Celá řada GSi je o pár kouscích. Takže ať už nafta nebo benzín, ani jedno je finančně nespasí. A v tomto kontextu tu nabídku, pouze nafta, prostě nechápu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.