Opel Astra má po faceliftu. Na motory PSA kašle, šel vlastní cestou a má i CVT

ijon  |  04. 07. 2019 08:56

Docela zajímavé, nečekal jsem, že Opel ještě vytasí kompletně nové motory z vlastního vývoje. Litr se zvětšil na 1.2 se zajímavými výkony. K 1.4 nová CVT (to je vůbec pozoruhodné). Snad jen tu naftu umějí u PSA lépe.
Bude to asi zajímavá nabídka, pokud bude sedět i "pravá strana nabídky".

Odpovědět  |   | 
Q  |  04. 07. 2019 09:18

Podle fotky to nevypadá jako zvětšenina původního 1.0 Ecotec Turbo. Buď je to kompletně nový vývoj, nebo to vychází z motorů od PSA.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  04. 07. 2019 11:12

Motory vyzerajú zaujímavo 1.2 je lepší ako 1.0, objem nenahradíš a to je dobre, a nie je to z vývoja PSA, škoda len tej nevýrazne zmenenej fazóny, obal predáva a to bol kameň úrazu aj doterajšej Astry.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2019 11:16

Astra vypadá pěkně a tam není důvod nic měnit.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  04. 07. 2019 11:21

Aj mne sa páči, ale masy preferujú nadupanejšie predné masky.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2019 12:24

To bych ani netvrdil. Podívej se na třídní konkurenci Astry, a naprostá většina je spíše střídmější - Renault, Peugeot, VW, Škoda, Kia, i další. Mazda a Hyundai mají obří grily, Honda je zběsilost.
U nás má Astra problém hlavně s cenou.

Odpovědět  |   | 
Tomas  |  07. 07. 2019 09:12

Mam ji 3ti rok, sleva u prodejce 24pct. Na ceniky nekoukat .

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  04. 07. 2019 10:02

Trivalcove diesely! => Svet se skutecne v exkrement obraci.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2019 10:19

Tys nezažil 1.4 TDI? Nebo "převratný" 1.2 TDI, který poháněl Lupo a Audi A2 a sliboval údajně třílitrovou spotřebu. Hyundai měl svůj 1.5 CRDI...

Odpovědět  |   | 
Jumbo  |  04. 07. 2019 10:39

Převratný je 16d, 18d ve vozech za milion. Kdyby se někdo lekl, že startuje Wartburg, tak se můžete uklidnit. To se jen rozjíždí bmw.

Odpovědět  |   | 
Q  |  04. 07. 2019 12:31

Ono toho bylo víc.
Mercedes vyráběl tříválcový diesel pro Smarty a pro Mitsubishi Colt.
VM Motori vyráběl tříválcový diesel pro Alfu Romeo 33.
BMW tříválcové diesely stále dělá.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  04. 07. 2019 18:58

Smart neni auto!

Odpovědět  |   | 
Míra  |  04. 07. 2019 11:33

CVT už nikdy..... 😱 Mě vadí ten řev motoru

Odpovědět  |   | 
Jumbo  |  04. 07. 2019 11:47

Kdyby jsi četl článek, dozvíš se jednu zajímavou vlastnost této převodovky, díky které pravděpodobně řvát nebude.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  04. 07. 2019 11:36

Dobrý den, jeden naftový tříválec s CVT. Ano pane rozumím. Zase případ pro Chocholouška.

Odpovědět  |   | 
Jouda  |  04. 07. 2019 12:54

Jak to je tedy s těmi motory. Redakce ověřte to.

https://www.garaz.cz/clanek/modernizovany-opel... ...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  04. 07. 2019 13:00

Pro jízdu stabilním tempem stačí i dvouválec(Ford s novou 1.5).Výkon obstará turbo takže stejně jak u nafty.

Odpovědět  |   | 
kvant  |  04. 07. 2019 13:51

CVT není vhodné na řezání zatáček, ale na normální i svižnou jízdu absolutní spokojenost, nevím, co je na plynulém rozjíždění zrychlování zpomalování špatné.

Odpovědět  |   | 
ijon  |  04. 07. 2019 14:06

No, když u CVT prošlápneš plyn tak prostě motor drží vysoké otáčky a auto pocitově spíše volněji zrychluje. Někomu toto prostě vadí, Je ale zvláštní, že stejným lidem vesměs nevadí neustálé chrochtání a dunění nafťáků, které si člověk vychutnává pořád, nejen při pokusu o prudké zrychlení.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  04. 07. 2019 14:08

To je tak super, že sám výrobce přednastavil stupně. Ale kdo nemá pro auto cit, pro toho to stačí.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  04. 07. 2019 20:29

Přemýšlím, jak je možné, že nové (přímo z vývoje) motory z Opelu mají totožné objemy i výkony jako současné PureTech a BlueHDi.
To vývojáři došli ke všeobecné schodě, že nelze dosáhnout lepší efektivity a kvality jinak, než třívalcovým 1.2 litrovým motorem?

Odpovědět  |   | 
Jumbo  |  04. 07. 2019 21:23

Dříve vycházelo nejlépe 1.0, dle wltp je to 1.2-1.3. Ostatní automobilky budou určitě též zvětšovat.

Odpovědět  |   | 
jaro  |  04. 07. 2019 21:58

či to nebude len finta, akože motory od GM lebo tie majú lepšie meno a potom sa objavia a u Peugeota a Citroena.

Odpovědět  |   | 
Kamil  |  05. 07. 2019 15:14

No to je tedy výběr, jeden usratý tříhrnek vedle druhého, čtyřválec je luxusní a u Astry zapovězené zboží.

Odpovědět  |   | 
Lengy  |  06. 07. 2019 07:35

Docela by mě zajímalo,odkud vzal redaktor info o těch motorech?Jsou to motory PDA již z normou EURO 6d,proto mají poněkud snížený krouťák oproti původní verzi.Já mám ještě motor 81 kW/205Nm,kdy 96 kW motor měl 230 Nm.Novinka je pouze motor 107 kW.

Odpovědět  |   | 
Kolbaba  |  06. 07. 2019 09:29

PDA je co? Jestli máš na mysli PSA, tak nejsou, s puretech motory nemají nic společného, jsou to všechno motory i převodovky Opelu.

Odpovědět  |   | 
miki55  |  06. 07. 2019 10:58

Chyba se vloudila ! Nejnižší koeficient odporu vzduchu v segmentu má nový Ford Focus, a to Cx 0,25 !

Odpovědět  |   | 
Lengy  |  06. 07. 2019 11:08

Samozřejmě PSA,uklepl jsem se.A motory z vlastního vývoje ani omylem.Do Crosslandu a Grandlandu se dávají stejné motory jako do P nebo C a pro Astru budou vyvíjet vlastní motor?A převodovka CVT,pokud to vůbec bude CVT,tak to bude něco od japonců,stejně jako klasické hydroměniče Aisin,které se montují do P a C.

Odpovědět  |   | 
R8  |  06. 07. 2019 17:02

Jenže crossovery jsou už na nové platformě PSA, Astra má stále platformu GM, kam motory PSA nepasují.
Petrol power now comes exclusively from turbocharged three-cylinder units developed by Opel at Russelheim. Though the 1.2-litre engine is the same capacity as PSA's mass production petrol engine it is not the same, and the 1.4-litre is a new Opel development too.
https://www.autoexpress.co.uk/vauxhall/astra/103269/new... ...

Odpovědět  |   | 
Lengy  |  06. 07. 2019 12:05
DM  |  06. 07. 2019 18:42

Každý tvrdí něco jiného, v tomto článku zase píší, že jde o motory PSA...
https://www.garaz.cz/clanek/modernizovany-opel... ...

Odpovědět  |   | 
Vojtech Arnold  |  08. 07. 2019 21:29

CVT ma odpornej zvukovej projev. To melo zustat ve skutrech a ctyrkolkach.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro
Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo