Opel Astra má po faceliftu. Na motory PSA kašle, šel vlastní cestou a má i CVT

Současná generace Opelu Astra se vyrábí od roku 2015. Ještě před uvedením nové generace na trh zavítá facelift, který se zaměřuje hlavně na efektivitu a hospodárnost.

Ještě před představením nové generace Opelu Astra, které je plánováno na rok 2021, dorazil navenek nevýrazný facelift. V interiéru a pod kapotou je spousta nového, ale nenechejte se zmást - motory nepocházejí od PSA, jak se může jen tak od pasu zdát.

Nová generace Opelu Astra bude vyráběna v Německu. Velká Británie stále nemá jasno

Nová generace Opelu Astra bude vyráběna v Německu. Velká Británie stále nemá jasno

Na první pohled facelift hned tak nepoznáte. Opel ale tvrdí, že má novinka upravenou aerodynamiku a koeficient odporu vzduchu cx u hatchbacku činí pouze 0,26 (nejlepší v segmentu). Kombi Sports Tourer je na tom ještě o setinu lépe. Nová Astra má být co možná nejúspornější a zlepšení aerodynamiky proto nešlo ignorovat.

Vedle toho, že bude karoserie krájet vzduch jako nůž horké máslo, nabídne Astra novou generaci motorů. Základem je tříválec 1,2 litru vlastní konstrukce, který si k jemnějšímu běhu pomáhá vyvažovacím hřídelem. Bude dostupný ve třech výkonových variantách, které svádějí k myšlence, že jde o motory PSA (81 kW/195 N.m, 96 kW/225 N.m a 107 kW/225 N.m). V nabídce bude figurovat i benzinová čtrnáctistovka o výkonu 107 kW a točivém momentu 236 N.m.

Menší z motorů bude k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou, větší je pak spárovaný s převodovkou CVT se sedmi virtuálními stupni. Ptáte-li se, odklud skříň CVT pochází, jde ještě o konstrukci GM.

Minitest Opel Astra 1.6 Turbo: Talentovaný tichošlápek

Minitest Opel Astra 1.6 Turbo: Talentovaný tichošlápek

Na straně vznětových jednotek pak stojí dvojice tříválcových patnáctistovek s výkony 77 kW (260 N.m) a 90 kW (300 N.m). Ani tady nejde o motory BlueHDi od PSA, ty jsou čtyřválcové. Oba agregáty lze mít s manuální převodovkou, silnější z nich na přání i s devítistupňovým automatem (pak má 285 N.m), který u Opelu slaví premiéru. Všechny motory mají filtr pevných částic a splňují normu Euro 6d-TEMP. Opel dokonce říká, že se mu podařilo snížit emise CO2 až o 19 procent.

Cílem modernizované Astry je dosáhnout co nejmenší spotřeby a emisí, proto v tabulce předběžné kombinované spotřeby dle WLTP nenajdete vyšší číslo než 5,9, které patří motoru 1,4 Turbo. Opel v rámci modernizace vylepšil i rozlišení couvací kamery a uvedl částečně digitální přístrojový štít a bezdrátové nabíjení telefonu. Omlazením prošel také 8palcový infotainment.

Nová Astra by se měla také lépe řídit a měla by klást větší důraz na sportovnost. To díky upraveným tlumičům a řízení. Třešničkou na dortu pro posádku jsou pak ergonomická sedadla. České ceny zatím neznáme.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků