Opel Astra má po faceliftu. Na motory PSA kašle, šel vlastní cestou a má i CVT

Současná generace Opelu Astra se vyrábí od roku 2015. Ještě před uvedením nové generace na trh zavítá facelift, který se zaměřuje hlavně na efektivitu a hospodárnost.

Ještě před představením nové generace Opelu Astra, které je plánováno na rok 2021, dorazil navenek nevýrazný facelift. V interiéru a pod kapotou je spousta nového, ale nenechejte se zmást - motory nepocházejí od PSA, jak se může jen tak od pasu zdát.

Nová generace Opelu Astra bude vyráběna v Německu. Velká Británie stále nemá jasno

Nová generace Opelu Astra bude vyráběna v Německu. Velká Británie stále nemá jasno

Na první pohled facelift hned tak nepoznáte. Opel ale tvrdí, že má novinka upravenou aerodynamiku a koeficient odporu vzduchu cx u hatchbacku činí pouze 0,26 (nejlepší v segmentu). Kombi Sports Tourer je na tom ještě o setinu lépe. Nová Astra má být co možná nejúspornější a zlepšení aerodynamiky proto nešlo ignorovat.

Vedle toho, že bude karoserie krájet vzduch jako nůž horké máslo, nabídne Astra novou generaci motorů. Základem je tříválec 1,2 litru vlastní konstrukce, který si k jemnějšímu běhu pomáhá vyvažovacím hřídelem. Bude dostupný ve třech výkonových variantách, které svádějí k myšlence, že jde o motory PSA (81 kW/195 N.m, 96 kW/225 N.m a 107 kW/225 N.m). V nabídce bude figurovat i benzinová čtrnáctistovka o výkonu 107 kW a točivém momentu 236 N.m.

Menší z motorů bude k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou, větší je pak spárovaný s převodovkou CVT se sedmi virtuálními stupni. Ptáte-li se, odklud skříň CVT pochází, jde ještě o konstrukci GM.

Minitest Opel Astra 1.6 Turbo: Talentovaný tichošlápek

Minitest Opel Astra 1.6 Turbo: Talentovaný tichošlápek

Na straně vznětových jednotek pak stojí dvojice tříválcových patnáctistovek s výkony 77 kW (260 N.m) a 90 kW (300 N.m). Ani tady nejde o motory BlueHDi od PSA, ty jsou čtyřválcové. Oba agregáty lze mít s manuální převodovkou, silnější z nich na přání i s devítistupňovým automatem (pak má 285 N.m), který u Opelu slaví premiéru. Všechny motory mají filtr pevných částic a splňují normu Euro 6d-TEMP. Opel dokonce říká, že se mu podařilo snížit emise CO2 až o 19 procent.

Cílem modernizované Astry je dosáhnout co nejmenší spotřeby a emisí, proto v tabulce předběžné kombinované spotřeby dle WLTP nenajdete vyšší číslo než 5,9, které patří motoru 1,4 Turbo. Opel v rámci modernizace vylepšil i rozlišení couvací kamery a uvedl částečně digitální přístrojový štít a bezdrátové nabíjení telefonu. Omlazením prošel také 8palcový infotainment.

Nová Astra by se měla také lépe řídit a měla by klást větší důraz na sportovnost. To díky upraveným tlumičům a řízení. Třešničkou na dortu pro posádku jsou pak ergonomická sedadla. České ceny zatím neznáme.

TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků