Opel Astra ecoFlex: soustava start/stop srazí normovanou spotřebu na 3,9 l/100 km

Opel Astra ecoFlex: soustava start/stop srazí normovanou spotřebu na 3,9 l/100 km

Stávající hatchback Opel Astra ecoFlex se vznětovým motorem 1,3 CDTI, vyznačující se průměrnou spotřebou nafty v kombinovaném provozu ve výši 4,1 l/100 km a emisemi CO2 jen 109 g/km, zůstává jistě působivým zjevem, nicméně Opel se v boji proti „žravosti“ pustil ještě dále. Rozhodl se totiž tuto stávající pohonnou soustavu doplnit řízeným zhášení motoru start/stop. Ta údajně v celkovém úhrnu sníží emise CO2 na 104 g/km a průměrnou spotřebu nafty na 3,9 l/100 km. V normovaném jízdním režimu tomu tak jistě být může, zda pomůže i právě vašemu způsobu užívání podobného vozu, nad tím už se zamyslete sami.

Krom této novinky všechny vozy série ecoFlex nabízejí i optimalizované proudění vzduchu před chladičem skrze aktivní řízení jeho krytů (vrací se tím tedy vlastně prostá řešení z první Octavie s manuálně řízenou žaluzií) a nové zakrytí podvozku. Pod kapotou zůstává vznětový „turbodiesel“ s objemem 1,3 l a výkonem 95 koní (70 kW), doplněný filtrem pevných částic DPF.

U nás se nové Astry 1,3 CDTI start/stop prodávají v akčních cenách od 400 700 Kč.

Tip: Přečtěte si náš test jiného EcoFlexu, Opelu Corsa se stejným motorem a podobnou technickou výbavou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa EcoFlex v našem nedávném testu, Astra je „ze stejného těsta”
Opel Zafira 1.956
Rok výroby: 2012
Stav: 98 717 km
Cena: 229 000 Kč
Opel Astra 1.701
Rok výroby: 2013
Stav: 141 846 km
Cena: 138 000 Kč
Opel Omega 2.172
Rok výroby: 2003
Stav: 270 632 km
Cena: 28 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků