Opel Astra ecoFlex: soustava start/stop srazí normovanou spotřebu na 3,9 l/100 km

Stávající hatchback Opel Astra ecoFlex se vznětovým motorem 1,3 CDTI, vyznačující se průměrnou spotřebou nafty v kombinovaném provozu ve výši 4,1 l/100 km a emisemi CO2 jen 109 g/km, zůstává jistě působivým zjevem, nicméně Opel se v boji proti „žravosti“ pustil ještě dále. Rozhodl se totiž tuto stávající pohonnou soustavu doplnit řízeným zhášení motoru start/stop. Ta údajně v celkovém úhrnu sníží emise CO2 na 104 g/km a průměrnou spotřebu nafty na 3,9 l/100 km. V normovaném jízdním režimu tomu tak jistě být může, zda pomůže i právě vašemu způsobu užívání podobného vozu, nad tím už se zamyslete sami.

Krom této novinky všechny vozy série ecoFlex nabízejí i optimalizované proudění vzduchu před chladičem skrze aktivní řízení jeho krytů (vrací se tím tedy vlastně prostá řešení z první Octavie s manuálně řízenou žaluzií) a nové zakrytí podvozku. Pod kapotou zůstává vznětový „turbodiesel“ s objemem 1,3 l a výkonem 95 koní (70 kW), doplněný filtrem pevných částic DPF.

U nás se nové Astry 1,3 CDTI start/stop prodávají v akčních cenách od 400 700 Kč.

Tip: Přečtěte si náš test jiného EcoFlexu, Opelu Corsa se stejným motorem a podobnou technickou výbavou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa EcoFlex v našem nedávném testu, Astra je „ze stejného těsta”
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků