Opel Astra Eco 4

Astra Eco 4 je extrémně ekologický automobil chlubící se titulem prvního „čtyřlitrového“ vozu v kategorii velkosériově vyráběných automobilů. Svoji průměrnou spotřebu...
Opel Astra Eco 4
Astra Eco 4 je extrémně ekologický automobil chlubící se titulem prvního „čtyřlitrového“ vozu v kategorii velkosériově vyráběných automobilů. Svojí průměrnou spotřebu, 4,4 litru nafty na každých 100 ujetých kilometrů, ukazuje přínos a možnosti vyspělých technologií na úsporu neobnovitelných zdrojů energií.

Opel Astra Eco 4 vychází z naprosto sériového provedení Astry s motorem 1.7 DTI 16V o výkonu 75 ks. Za svoji nízkou spotřebu vděčí především modernímu systému vstřikování paliva přímo do válců, převodovce s těžšími převody, které snižují otáčky motoru a celé řadě dalších drobných technických, ale i aerodynamických vylepšení. Neopomenutelnou roli mají i pneumatiky o rozměru 175/80 s velmi nízkým valivým odporem.

Velkým kladem Astry Eco 4 je ten fakt, že zůstává každodenně „použitelným“ automobilem, který nabízí tutéž úroveň prostoru, pohodlí a bezpečnosti jako kterákoliv jiná Astra.

O tom, jak hospodárně lze s Astrou Eco 4 jezdit, se přesvědčilo 100 řidičů amatérů na podzim loňského roku, při srovnávacím testu německého autoklubu AvD. Jezdilo se na stokilometrovém okruhu v běžném provozu a nejlepší řidič dokázal zajet okruh s průměrnou spotřebou 1,953 litru nafty.

Celkový průměr všech řidičů pak byl 3,9 litru na sto kilometrů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků