Opel Astra dostane malý nafťák 1.3 CDTi 66 kW

Malý naftový motůrek, který má např. Opel Corsa nebo Fiat Punto, dostane také velká Astra. V ní však motor 1.3 CDTi nebude naladěn jen na 51 kW, ale rovnou na 66 kW. Maximální točivý moment 200 Nm (u slabší verze 170 Nm) bude dostupný mezi 1 750 a 2 500 otáčkami. Podobné parametry přitom ještě nedávno nabízely jen motory s objemem o půl litru větší (např. 1.9 TDI 66 kW nebo 2.0 HDI 66 kW). Motor je vybaven vstřikováním common-rail a oproti slabší verzi dostalo turbo variabilní geometrii lopatek. nejslabší nafťák v Astře samozřejmě splňuje normu Euro 4.

Zatímco spotřeba jen 4,8 l na sto km je velmi dobrá, s dynamikou je to už horší. Na stovku zrychlí Astra za 13,7 s a rozjede se na 172 km/h. Výhodou motoru pro českého řidiče je rovněž zařazení do nižší skupiny povinného ručení; většina malých nafťáků má objem 1.4 l nebo 1.5 l.

Tip: Přečtěte si test Astry 1.6 16V

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků