Opel Astra dostane malý nafťák 1.3 CDTi 66 kW

Malý naftový motůrek, který má např. Opel Corsa nebo Fiat Punto, dostane také velká Astra. V ní však motor 1.3 CDTi nebude naladěn jen na 51 kW, ale rovnou na 66 kW. Maximální točivý moment 200 Nm (u slabší verze 170 Nm) bude dostupný mezi 1 750 a 2 500 otáčkami. Podobné parametry přitom ještě nedávno nabízely jen motory s objemem o půl litru větší (např. 1.9 TDI 66 kW nebo 2.0 HDI 66 kW). Motor je vybaven vstřikováním common-rail a oproti slabší verzi dostalo turbo variabilní geometrii lopatek. nejslabší nafťák v Astře samozřejmě splňuje normu Euro 4.

Zatímco spotřeba jen 4,8 l na sto km je velmi dobrá, s dynamikou je to už horší. Na stovku zrychlí Astra za 13,7 s a rozjede se na 172 km/h. Výhodou motoru pro českého řidiče je rovněž zařazení do nižší skupiny povinného ručení; většina malých nafťáků má objem 1.4 l nebo 1.5 l.

Tip: Přečtěte si test Astry 1.6 16V

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků