Opel Astra dostane malý nafťák 1.3 CDTi 66 kW

Malý naftový motůrek, který má např. Opel Corsa nebo Fiat Punto, dostane také velká Astra. V ní však motor 1.3 CDTi nebude naladěn jen na 51 kW, ale rovnou na 66 kW. Maximální točivý moment 200 Nm (u slabší verze 170 Nm) bude dostupný mezi 1 750 a 2 500 otáčkami. Podobné parametry přitom ještě nedávno nabízely jen motory s objemem o půl litru větší (např. 1.9 TDI 66 kW nebo 2.0 HDI 66 kW). Motor je vybaven vstřikováním common-rail a oproti slabší verzi dostalo turbo variabilní geometrii lopatek. nejslabší nafťák v Astře samozřejmě splňuje normu Euro 4.

Zatímco spotřeba jen 4,8 l na sto km je velmi dobrá, s dynamikou je to už horší. Na stovku zrychlí Astra za 13,7 s a rozjede se na 172 km/h. Výhodou motoru pro českého řidiče je rovněž zařazení do nižší skupiny povinného ručení; většina malých nafťáků má objem 1.4 l nebo 1.5 l.

Tip: Přečtěte si test Astry 1.6 16V

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků