Opel Astra dostane malý nafťák 1.3 CDTi 66 kW

Malý naftový motůrek, který má např. Opel Corsa nebo Fiat Punto, dostane také velká Astra. V ní však motor 1.3 CDTi nebude naladěn jen na 51 kW, ale rovnou na 66 kW. Maximální točivý moment 200 Nm (u slabší verze 170 Nm) bude dostupný mezi 1 750 a 2 500 otáčkami. Podobné parametry přitom ještě nedávno nabízely jen motory s objemem o půl litru větší (např. 1.9 TDI 66 kW nebo 2.0 HDI 66 kW). Motor je vybaven vstřikováním common-rail a oproti slabší verzi dostalo turbo variabilní geometrii lopatek. nejslabší nafťák v Astře samozřejmě splňuje normu Euro 4.

Zatímco spotřeba jen 4,8 l na sto km je velmi dobrá, s dynamikou je to už horší. Na stovku zrychlí Astra za 13,7 s a rozjede se na 172 km/h. Výhodou motoru pro českého řidiče je rovněž zařazení do nižší skupiny povinného ručení; většina malých nafťáků má objem 1.4 l nebo 1.5 l.

Tip: Přečtěte si test Astry 1.6 16V

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků